complete freeeeze in linux door soundcard

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04
ik heb zo'n aureal vortex, eindelijk aan de praat..

nu was ik net 5 minuten bezig met geluid draaien crashed me hele systeem.. en niet een beetje.. nee goed!:)

alt f 1 2 3 ctrl alt 1 2 3 ctrl alt del etc niets werkte meer.. reset dus

ik had dit ook in windows (98en 2k). die bleven ook freezen door dat ding.. maar na kloten niet meer zo vaak (20 x van slot veranderd ofzo, ik weet het ook niet)

vraag 1; door een evt kapotte soundcard hoort linux toch niet echt HELEMAAl te crashen? die vatte ik ff niet.

vraag 2; iemand een telefoon nummer van trust? (daar is hij van) want op de site is geen 1 nummer te vinden.. raar trouwens

thanks!

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Wat voor een systeem heb je? Ik heb een Aureal Vortex II (au8830), en die zorgde met eerdere drivers er ook voor dat mijn systeem vastliep. Ik heb echter een dual Celeron systeem, en dat schijnt toch erg lastig te zijn. De nieuwste drivers (1.1.1) werken prima op 2.2.x kernels, wanneer je in de makefile wel even hebt opgegeven dat-ie voor een SMP-systeem moet bouwen.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
volgens mij (ik ben geen linux-expert) kan een kernel module je kernel toch laten crashen? (dan moet t wel goed fout gaan, maar t kan toch?) dus in principe is het dan niet zo gek dattie vast loopt...

of zit ik er naast?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04
p3 450 / 256 mbram / ecs mobo'tje dus / voodoo3 2k.. uh wat wil je weten? ;)

Verwijderd

Fijn dat ie nu even deed :-)

Ik heb ook zo'n 8830 en die doet het echt zonder problemen....

Voor support misschien het trust customer support stapjes doorlopen op www.trust.nl
maar reken maar niet op support doordat die vuile smerige ^&%$#&(*% Creative lui het spul hebben opgekocht en het natuurlijk laten doodbloeden omdat het beter was dan hun eigen spullen! Eikels :r

Enne kernel modules kunnen zonder problemen de kernel vast laten lopen hoor. Alles wat in userspace draait is veilig, maar de kernel is echt niet veilig voor brakke kernelmodules.

Surf maar eens wat. Er zijn best een boel van die kaartjes verkocht dus iemand zal best wel de zelde problemen hebben gehad.
Tip: www.deja.com

suc6 again!