[Illustrator] Gradient mesh met waaiervorm

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 09:01

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Helleu,

ik heb hier een logo dat ik moet namaken omdat de klant het jammergenoeg alleen gedrukt heeft.
Dit is een stukje ervan:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/53592/full.jpg
In zijn geheel is het dus een driehoekje met een open kant rechtsboven.
Ik heb me er al helemaal blind op zitten staren maar ik snap niet precies hoe dit als vector ooit bestaan heeft. Ik heb een aantal voorbeeldjes, en daarop lijkt het een geimporteerd stukje Photoshop dat onterecht ooit logo is genoemd.

- Kan ik deze vorm in Photoshop maken en op een vage manier er paden omheen slingeren en dit naar Illustrator exporteren? (ik ga er zelf vies van kijken want dat is nasty en natuurlijk de lelijkste oplossing)
- Kan ik op een bepaalde manier dit met een verloopnet gemakkelijk creëren? Ik heb hem al nagemaakt door alle vormen grofweg om te trekken en dan er een verloopnet in te bouwen en dit zo goed mogelijk gelijk te slepen, maar... het is het gewoon net niet.
- Daarbij wil ik ook graag dat de gradient (mesh) van Pantone naar transparant loopt... alleen dat kan dus wel in een gradient, maar kennelijk niet in een gradient mesh?

Ook heb ik gehoord dat het drukken van gradient meshes überlelijk kan worden...

Heeft er iemand een ideetje?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Willem
  • Laatst online: 08:26
Moet het per se vector zijn dan?

Motor onderhoud bijhouden

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Met die druif boven me. Ik zou het fijn in Photoshop fixen. Een klant die zijn eigen logo al niet meer digitaal terug kan krijgen... beetje zonde van het werk het nog een keer te doen. Wat wil je verder met Pantone, dit ziet er uit alsof het gewoon fc is gedrukt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Gradient Mesh kan idd niet transparant zijn, maar je kunt je mesh wel op een layer zetten en die met darken, multiply etc. etc. een vorm van transparantie meegeven.
Of een gradient mesh bagger drukt, kan ik je helaas niet vertellen...

Het lijkt me geen vector-logo.

[ Voor 7% gewijzigd door RèLF op 07-03-2005 23:06 ]

Obviously you're not a golfer

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik heb zelf ook het idee dat het gewoon ooit met Photoshop geflansd is of dat iemand 'toevallig' aan die driehoek van gradient meshes kwam. Ik kijk er nu doorheen, ik zit m te maken door de binnenkant met driehoeken op te vullen, maar het is niet je-van-het.

(je kunt het zien als een schuddende rode driehoek op een groen vlak, waar weer een schuddende groene driehoek in zit.)

Ik kan hem helaas niet in Photoshop maken, het moet ver uit te vergroten zijn én op allerhande spul gedrukt worden.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 00:20
Ja, Ik weet het! Het is wel vector, namelijk een object waar een hele lage radial blur in illustrator (cs, neem ik aan) is uitgevoerd. Dan krijg je dit effect :). Is gewoon niet helemaal duidelijk omdat dit een flink gepixelneukt plaatje is.

Toch?

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
daniel_ev schreef op maandag 07 maart 2005 @ 23:22:
Ja, Ik weet het! Het is wel vector, namelijk een object waar een hele lage radial blur in illustrator (cs, neem ik aan) is uitgevoerd. Dan krijg je dit effect :). Is gewoon niet helemaal duidelijk omdat dit een flink gepixelneukt plaatje is.
"Toch?"

Nou, Juischt!! (ik had radial blur ook zelf kunnen vinden, forgive me :X )

Ik heb nog even zitten prutschen, maar ik kwam er niet. Ik had twee gelijkbenige driehoeken genomen; groene achtergrond, rode driehoek, groene driehoek. Die allebei een radial blur gegeven en toen op elkaar gelegd. Maar hij rekent er zo fscking lang op... ik kan m niet goed exact krijgen.
En de klant wacht... :{ Ik vind het zo kut dat ik nu de oplossing héb; die radial blur; en dan die driehoeken. Maar perfectioneren is gewoon zo'n onbegonnen werk, daar heb ik de tijd niet voor.
</klaag>.

[ Voor 38% gewijzigd door Dark Blue op 08-03-2005 13:33 ]

Pagina: 1