Toon posts:

Hoog CPU gebruik bij scannen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Canon FB320P (parallele) scanner en het valt mij op dat tijdens het scannen het CPU gebruik op 100% ligt, en zelfs de processorkoeler begint op volle toeren te draaien en af en toe krijg ik ook temperatuur waarschuwingen van een monitorprogsel van Asus. Nu snap ik wel dat zo'n goedkope scanner niet zo veel intelligentie bevat zodat de computer het meeste werk moet doen maar ik heb toch best wel vlot systeem (P4/2,8@3,06, 1GB ram, Asus P4C800deLuxe) en ik vraag me af of het nou echt zo is dat een simpel A4tje scannen een systeem zo gruwelijk op z'n kloten geeft of is het scanprogrammaatje van Canon gewoon erg brak en moet ik eens op zoek naar een ander scanprogseltje?

Moet overigens eerlijk zeggen nog nooit een ander progsel geprobeert te hebben. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:03

Tarin

Just plain weird.

Je zou het een keer met Windows XP's scanning wizard kunnen proberen; die is te bereiken via het configuratiescherm, scanners en camera's, dubbelklikken op je scanner.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De WinXP scanner wizard vereist een *.inf bestand dat ik niet heb. Het bestand staat niet op de meegeleverde CD-rom en ik kan het op de support site van Canon ook niet vinden. Die valt dus af. Maar deelt iemand deze ervaring, of hebben jullie andere ervaringen? En wat voor scanner en wat voor software gebruik je dan, en op wat voor systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb je de paralelle poort ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 08:46
Het is misschien een flauwe opmerking maar uhhh misschien een nieuwe scanner? Zo duur zijn ze niet. En anders zou je toch genoegen moeten nemen met de slechte ondersteuning tegenwoordig.

Ik heb een oude HP scanner, toen was dat ding heel goed, maar nu met Windows XP mist echte ondersteuning en draai ik met slecht draaiende Windows 2000 software. Daarintegen duurt het opwarmen van dat ding soms 5 a 10 minuten. Terwijl "vroeger" met Windows 98 nooit problemen mee waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Printerpoort = ECP

@Sharkys: Is helemaal niet zo'n flauwe opmerking hoor, dat is wel degelijk één van de dingen die ik overweeg maar ik wil eerst wel eens weten of dit verschijnsel bekend voorkomt of verklaart kan worden.
Zo duur zijn ze inderdaad niet, alhoewel dat transparante ding van HP... :9~ wel flink aan de prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:40:
Zo duur zijn ze inderdaad niet, alhoewel dat transparante ding van HP... :9~ wel flink aan de prijs is.
Hehe, ja het oog wil ook wat, maar toch zou ik liever een lelijke scanner met prachtige scans willen dan een :9 ogende scanner met brakke wazige scans.

edit:
Nog ff zitten zoeken, maar het lijkt erop dat je er weinig aan kunt doen - tenminste, dat idee krijg ik als ik dit lees: http://support.microsoft.com/?kbid=227675

Het gaat dan wel over printers, maar ik denk dat 't weinig uitmaakt of de data nou input of output is.

[ Voor 29% gewijzigd door Bergen op 07-03-2005 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op maandag 07 maart 2005 @ 23:44:
[...]
Hehe, ja het oog wil ook wat, maar toch zou ik liever een lelijke scanner met prachtige scans willen dan een :9 ogende scanner met brakke wazige scans.
Is dat ding zo brak dan? Toch eens wat reviews zoeken...
Pagina: 1