[Advies] DVD Brander

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Goed zal hier geen lang verhaal typen, maar ik wil graag advies over een aan te schaffen DVD brander.
Natuurlijk heb ik verschillende reviews en testen gelezen, maar hoe meer testen ik lees, hoe meer verschillende winnaars eruit komen 8)7

Goed mijn lijstje:

- BenQ DVD+/-RW DL DW1620 Pro
- NEC ND-3520A (of zijn opvolger ND-3540, maar weet niet wanneer hij op de markt verschijnt)
- Pioneer DVR-109
- ?? (andere)

Kom nu niet met Plextor (ook een goede brander natuurlijk) aanzetten, want zo'n groot budget heb ik niet :P Ik wil er ongeveer max 70 euro voor uitgeven.

Over het algemeen zullen er 70% cd's mee gebrand worden en 30% DVD's. Graag jullie advies.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Slechte drives zul je niet kopen als je uit dat rijtje kiest, verder is het een kwestie van persoonlijke voorkeur :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 21:36 ]

Verwijderd

2 maanden geleden die BenQ aangeschaft. Bij het branden van de 2e DVD stopte het brand-process met als resultaat een onbruikbare DVD. De 3e DVD was een rewritable, deze ging we goed, maar was vervolgens niet te lezen op een aantal DVD-readers. Toen had ik het wel gehad met die BenQ, ik heb hem ingeruild voor de NEC. Met de NEC zijn in middels zo'n 25 DVD's correct gebrand. Ook waren deze allemaal leesbaar op verschillende DVD-lezers.

Dit kan natuurlijk een exemplarische fout zijn, maar ik wilde het toch even melden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is toch een keuze dat je zelf moet maken. Check naast het lezen van reviews ook eens wat ervaringen (media compatibiliteit, firmware, etc) en weeg ze tegen elkaar af :)

Ik zou zelf gaan voor de Benq of de NEC. Beiden leveren ze uitstekende kwaliteit. De NEC is wel iets meer tweakbaar dankzij de overload aan verkrijgbare firmware.

Dit topic is gesloten.