6 divx/xvid films op 1 dvd zetten met ondertiteling en menu

Pagina: 1
Acties:
  • 499 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb een aantal divx/xvid films (vakantiefilms) die ik graag als backup op dvd wil zetten. Bestaat er een programma waarmee ik deze 6 vakantiefilms (avi formaat) op 1 dvd kan zetten?

Dus met 6 .srt bestandjes erbij en dus dat er een mooi menutje bij gemaakt wordt?

wie o wie helpt?

Verwijderd

Even wachten op divx6 kijk eens op divx.com

Verwijderd

Ik heb dat weleens gedaan.Het kost wel aardig wat tijd.

De divx-films zet je om naar mpeg2 dvd bestanden,dit kan je doen met het programma dvd2svcd met de autofitcd plugin, dvd2svcd kan met de .srt ondertitels overweg.

De mpeg2 bestanden zet je met een dvd author programma (tmpgenc dvd author) naar keuze op dvd.

Voor meer informatie verwijs ik je naar het dvd2svcd-forum op Doom9

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:17

Caveman

whahoehaha

tennisbal schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:32:
ik heb een aantal divx/xvid films (vakantiefilms) die ik graag als backup op dvd wil zetten. Bestaat er een programma waarmee ik deze 6 vakantiefilms (avi formaat) op 1 dvd kan zetten?
Ieder bekend brandprogramma ?? Of bedoel je soms dat je er een DVD video van wilt maken?
Dus met 6 .srt bestandjes erbij en dus dat er een mooi menutje bij gemaakt wordt?
Ondertiteling bij je vacantie films ?
Nou om maar wat videobewerkings pakketten te noemen, pinnacle studio, ulead videostudio, adobe premiere....die kunnen dit allemaal !

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Tennisbal
Cavie schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:55:
[...]

Ieder bekend brandprogramma ?? Of bedoel je soms dat je er een DVD video van wilt maken?

[...]

Ondertiteling bij je vacantie films ?
Nou om maar wat videobewerkings pakketten te noemen, pinnacle studio, ulead videostudio, adobe premiere....die kunnen dit allemaal !
ik wil dus een dvd maken met 6 divx films erop. Deze divx films hebben allemaal een .srt bestand dus ik wil die subtitles erbij hebben.

ik zoek dus een klein proggie die dit kan

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02 19:18
Kan dit niet gewoon met NeroVision Express?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

Solomon schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:59:
Kan dit niet gewoon met NeroVision Express?
Als hij ondertitels wilt, gaat dat helaas niet (zelf ook ongelooflijk veel mee gedaan). Anders is het een heel fijn programma.
Probeer ook een www.cucusoft.com, daar hebben ze ook enkele fijne prog's ;)
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:10:
Ik heb dat weleens gedaan.Het kost wel aardig wat tijd.

De divx-films zet je om naar mpeg2 dvd bestanden,dit kan je doen met het programma dvd2svcd met de autofitcd plugin, dvd2svcd kan met de .srt ondertitels overweg.
DVD2SVCD is idd een fijn prog, maar je moet een extra encoder hebben, die moeilijk te vinden en is vaak slecht samenwerkt met zulke prog's :( ...

[ Voor 44% gewijzigd door ibr op 07-03-2005 23:36 ]

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Hmmm, als je het goed wilt doen dan zul wel meer als 1 programma nodig hebben.
-de avi's eerst omvormen naar MPEG2 met uitgerekende bitrate zodat ze op 1 dvd passen (bv. TMPGenc)
-als je vaste subs wilt hebben dan hoef je alleen vobsub of ffdshow te installen en de subs worden dan zo meegenomen door TMPGenc.
-Wil je selecteble subs hebben dan moet je maestro of dvdlab gebruiken.
-Dan moet je de mpeg bestanden autheren, dit kan bv met tmpgenc dvd author of dvdlab, met beide programma's kun je een menu maken.
-En weg branden maar.....

Voor al deze stappen zijn tutorials te vinden op bv. http://www.videohelp.com, http://www.doom9.org, http://www.extradvd.nl/ of http://www.sectie.be/

• Tennisbal
thanks for the info, de subs mogen meegebakken worden, ik hoef dus geen selectable (dus niet per se noodzakelijk) het is wel belangrijk dat er subs zijn. Het liefst natuurlijk wel selectable, amar als dit veel werk is liever niet.

Ik heb veel filmpjes (ook oude camera dingen) zonder subs die met nero vision misschien wel snel op dvd gebrand kunnen worden. thanks. nu nog die divx

• Tennisbal
ff vraagje,

is het uberhaupt eigenlijk wel mogelijk om 6 divx films op 1 dvd te zetten met goede kwaliteit? ik bedenk met net dat de compressie er dan misschein erg uit gaat?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 07:16

Nik

Valt mee, normaal zet je een 700MB DivX file op een CD, als een DVD 4500MB is, dan mag de DivX 750MB zijn ( x 6 = ).

Als je gaat encoden naar MPEG, heb je een probleem, met betrekking tot kwaliteit...

Maar ik denk niet dat je 6 DivX films van 700MB hebt (dat zijn zo'n 80 minuten per film, wil je een beetje kwaliteit houden).

• Tennisbal
heb er ongeveer 5, maar hoe kan ik deze wel allemaal op dvd krijgen? (dus met goede kwaliteit)?

• Caveman

Caveman

whahoehaha

tennisbal schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:13:
heb er ongeveer 5, maar hoe kan ik deze wel allemaal op dvd krijgen? (dus met goede kwaliteit)?
Het ligt er niet aan hoe groot ze zijn maar hoe lang ze duren, je kunt op een dvd ongeveer 90 a 120 min aan hoge kwaliteit terecht....
Ik zou me even wat gaan verdiepen in bitrate en resolutie, om te bepalen ogf het idd wel op 1 dvd kan. bv. 4000 kbs of hoger voor een mpeg2 is goede kwaliteit.
Zoals ik al aangaf in het programma tmpgenc kun je dit allemaal zien......

• Tennisbal
Cavie schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:23:
[...]

Het ligt er niet aan hoe groot ze zijn maar hoe lang ze duren, je kunt op een dvd ongeveer 90 a 120 min aan hoge kwaliteit terecht....
Ik zou me even wat gaan verdiepen in bitrate en resolutie, om te bepalen ogf het idd wel op 1 dvd kan. bv. 4000 kbs of hoger voor een mpeg2 is goede kwaliteit.
Zoals ik al aangaf in het programma tmpgenc kun je dit allemaal zien......
damned je hebt gelijk. ik kan helemaal niet 6 mpeg 2 files op 1 dvd persen. grrrrr

• Tennisbal
is er echt geen mogelijkheid om 6 divx/xvid film op een dvd te krijgen en deze fatsoenlijk af te spelen met ondertiteling? (dus dat je 6 * 1.5 uur aan film op 1 dvd perst?)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tennisbal schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 00:18:
is er echt geen mogelijkheid om 6 divx/xvid film op een dvd te krijgen en deze fatsoenlijk af te spelen met ondertiteling? (dus dat je 6 * 1.5 uur aan film op 1 dvd perst?)
Ja, door een dual layer brander te kopen. Dan kun je meer dan 8GB op een schijfje kwijt. Maar ik denk dat 8GB voor 9 uur video nog steeds iets te kort is.

Waarom moet het per se op 1 dvd?

[ Voor 13% gewijzigd door Noork op 10-03-2005 00:30 ]

• Tennisbal
Noork schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 00:29:
[...]

Ja, door een dual layer brander te kopen. Dan kun je meer dan 8GB op een schijfje kwijt. Maar ik denk dat 8GB voor 9 uur video nog steeds iets te kort is.

Waarom moet het per se op 1 dvd?
het gaat mij erom dat ik zoveel mogelijk films kwijt kan op 1 dvd. Ik heb namelijk een hele zooi oude vakantiefilmpjes + nieuwere "echte" films. Dus hoe meer films op 1 dvd hoe beter (en goedkoper :D)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-02 11:21

Sick Nick

Drop the top!

Zou je ze niet dan gewoon als divx op die dvd gooien incl je subs en een dvdspeler kopen die ook divx met subs aan kan ;) Hoef je niks om te zetten, gewoon als data cd branden en klaar ben je.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

tennisbal schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 09:35:
[...]

het gaat mij erom dat ik zoveel mogelijk films kwijt kan op 1 dvd. Ik heb namelijk een hele zooi oude vakantiefilmpjes + nieuwere "echte" films. Dus hoe meer films op 1 dvd hoe beter (en goedkoper :D)
Kom op zeg... Het zijn vakantiefilms (met subs :? ;)) en 'echte' films.... Je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Het is of kwaliteit en meerdere DVD's gebruiken OF minder kwaliteit en minder DVD's

Probeer eens de tutorials door te lezen die je bovenin hebt gekregen. Er is echt een hooooooooooooop informatie te vinden op internet :)

Nu kom je een beetje over alsof je zelf zeer weinig moeite doet en dat helpt zo lastig :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
Volgens mij zegt Tennisbal nergens datie ze in DVD-video wil hebben... :S
Dus brand ze gewoon allemaal op een DVD, in divx/xvid dus.... klaar.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

tennisbal schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 00:18:
Er is eens een meneer geweest die zei dat ie alle films op 1 cd kon krijgen met een geweldige revolutionaire compressie methode......maar voordat die zijn vinding aan het grote publiek kon showen pleegde die zelfmoord (of was ie nu vermoord).

nieuws: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Maar natuurlijk kun je het allemaal op een dvd persen, converteer alles naar VCD kwaliteit, met een afgrijselijke lage bitrate en dan denk dat je wel 8 a 9 uur op een dvd krijgt.... 8)7

Edit:
even getest, met pijn in je ogen resolutie en telefoon kwaliteit geluid (die oude bakkelieten van de ptt bedoel ik dan) kun je 495 min op een DVD-r krijgen.....je hebt nu het antwoord wat je wilt, dus veel succes met converteren!

[ Voor 14% gewijzigd door Caveman op 10-03-2005 10:26 ]

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 15:20
Divx dvd speler kopen, en ze branden als *.avi ;)?

Verwijderd

ik zet avi's om naar dvd met behulp van winavi. Zeer makkelijk. Vervolgens met TMPGEnc DVD Author kun je dan een menuscherm maken en alle bestanden op 1 dvd zetten (mits de filmpjes niet te groot zijn voor 1 dvd)

• Tennisbal
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 11:07:
ik zet avi's om naar dvd met behulp van winavi. Zeer makkelijk. Vervolgens met TMPGEnc DVD Author kun je dan een menuscherm maken en alle bestanden op 1 dvd zetten (mits de filmpjes niet te groot zijn voor 1 dvd)
ok vrolijke vriend, maar hoeveel films kan je kwijt op 1 dvd?

• Caveman

Caveman

whahoehaha

tennisbal schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 14:11:
[...]
ok vrolijke vriend, maar hoeveel films kan je kwijt op 1 dvd?
Tjonge jonge.....er hebben nu al een aantal mensen gezegd dat de ruimte op een dvd beperkt is en afhankelijk is van de tijdsduur van het filmpje..... Je gaat me toch niet vertellen dat je een paar euro wilt besparen voor een paar dvd-rtjes ?

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:27
Probeer eens te zoeken naar D.I.K.O. omzetten met CCE dus goed kwaliteit, kost je alleen een berg omzet tijd, maar dat heb dr vast wel voor over.

edit: max 4 avi's (700 mb) op een DVD levert goede kwaliteit, vergeet niet dat ook het geluid meer data gaat innemen. Alles boven de 4 films wordt echt minder.

[ Voor 36% gewijzigd door Martinus op 10-03-2005 14:56 ]

no comment

Verwijderd

24 posts en niemand die op zijn vraag een antwoord geeft, Jezus! En dan maar blijven zeiken over mpeg2, dvd-formaat en weet ik wat nog allemaal. Lees eerst eens wat de mensen juist vragen.

wie o wie helpt?
Ja, met elk brandprogramma.
Je kiest voor dvd-iso, neemt uw 6 filmpjes + subs en klik op "branden".

Voila, 6 films (avi, xvid,...) op enen dvd. (Behalve als uw filmpkes groter dan 700MB zijn, maar ik hoop dat ik u dat niet hoef uit te leggen). Zo moeilijk is dat nu ook weer niet he?

Ivm de kwaliteit: Die blijft hetzelfde als de films op uw HD. Er moet immers geen compressie of weet ik veel wat gebeuren.

De volgende keer dat je nog eens zoiets wil doen, dan probeer je het eerst zelf ipv direct een nieuwe post te openen en anderen het werk voor u laten opknappen!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 17:12:
24 posts en niemand die op zijn vraag een antwoord geeft, Jezus! En dan maar blijven zeiken over mpeg2, dvd-formaat en weet ik wat nog allemaal. Lees eerst eens wat de mensen juist vragen
Lees jij zelf eens de replys........
.

Ja, met elk brandprogramma.
Je kiest voor dvd-iso, neemt uw 6 filmpjes + subs en klik op "branden".
Wordt in de 4e reply al aangegeven...... Er wordt (oa door mij) duidelijk gevraagd wat ie wil een dvd-video of gewoon divx'jes op een dvd
Voila, 6 films (avi, xvid,...) op enen dvd. (Behalve als uw filmpkes groter dan 700MB zijn, maar ik hoop dat ik u dat niet hoef uit te leggen). Zo moeilijk is dat nu ook weer niet he?

Ivm de kwaliteit: Die blijft hetzelfde als de films op uw HD. Er moet immers geen compressie of weet ik veel wat gebeuren.

De volgende keer dat je nog eens zoiets wil doen, dan probeer je het eerst zelf ipv direct een nieuwe post te openen en anderen het werk voor u laten opknappen!
Mja....staat ook al verschillende keren in de post. Dus voordat je hoog van de toren afblaast zou ik de post eens goed lezen....

Verwijderd

Cavie schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 17:27:
..
Lees jij zelf eens de replys........
..
Wordt in de 4e reply al aangegeven...... Er wordt (oa door mij) duidelijk gevraagd wat ie wil een dvd-video of gewoon divx'jes op een dvd
..
Mja....staat ook al verschillende keren in de post. Dus voordat je hoog van de toren afblaast zou ik de post eens goed lezen....
Oeioei, precies gevoelige teentjes.

Als jij het toch zo over-duidelijk uitgelegd hebt, kun je me dan eens uitleggen waarvoor die ander 10 posts van u dienen? En uiteindelijk snapt tennisbal er nog steeds niets van.
Wel, dat verdient een applausje _/-\o_

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:41
lol, gaat er weer gezellig aan toe hier!

* Opperhoof bekent dat hij het topic ook niet geheel heeft doorgelezen maar volgens mij kan ik nu 2 conclusies trekken en moet meneer tennisbal (oslt) maar kiezen wattie wilt.

1) 6 divx/xvid met 6 *.srt files op 1 dvd, met een mooi menu die hij in zijn prachtige standalone dvd speler kan afspelen die geen divx ondersteund.
zoals al gezegd: omzetten naar svcd/mpeg2, en met bijv virtual dub de srt eronder zetten.
hoe dat moet,... ^^ zie de search knop
vervolgens met nero kun je er een prachtige dvd + menu van maken

2) gewoon 6 divx met 6 subs in divx/xvid formaat op een dvd als backup oid.
zet film + srt in een mapje. zet de 6 mapjes op een dvd en branden maar.
menu... heb je niet nodig want je opent hem toch alleen maar op de pc.
verder is er volgens mij geen dvd speler die xvid/divx ondersteund dmv menu......

Verwijderd

als je ze om wil zetten naar een formaat die je dvd speler kan lezen kun je dat met D.I.K.O. doen. Niet zo'n erg makkelijk en duidelijk programma, maar het kan meerdere bestanden, subs en als je dikomenucreator gebruikt een simpel menutje maken.

Ik lees maar even over het vakantiefilms gedeelte heen want ik neem aan dat je gewoon gedownloade films wil branden op DVD omdat je subtitles hebt ;)
Ik weet niet hoe groot je bestanden zijn maar 3 complete films op 1 4,7gb grote dvd is zo'n beetje de max. Hoe dat op een dual layer zit weet ik niet want dat kan ik nog niet branden.

woeps. 8)7 url
www.vmesquita.com

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 17:59 ]

• Tennisbal
thanks ik ga het binnenkort (lees weekend) proberen.

ik zocht dus idd een proggie dat je 6 (of minder) divx -> leesbare dvd kan omzetten. met srt bestandjes (ondertiteling).

• shameblaster
  • Laatst online: 18-02 14:11

shameblaster

BB4E^Cons

bump
is het al gelukt, ik heb hier zelf een aantal films ( police academy 1/7 ) en wil die ook op dvd kwijt.
ik heb ook alle ondertitels.
Ik dacht zelf aan 2 films / dvd ofso, maar ik zit met de onder titel, die krijg ik niet in de film

ik heb ze naar ssa omgezet, en vervolgens met vob in film gezet, aleen het loopt geheel niet meer syncrhoom.

Weet jij tennisbal of iemand anders een goed ( snel ) proggie, het srt bestandje voor vast in de film te zetten, en dan vervolgens op dvd te gooien ?

Cons:::BB4E

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Afbeeldingslocatie: http://cons.bakellende.nl/mp3/Clipboard01.jpg
krijg ik : (

[edit]

reply ipv edit :|

[ Voor 19% gewijzigd door shameblaster op 28-06-2005 16:17 ]

Verwijderd

shameblaster schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:19:
bump
is het al gelukt, ik heb hier zelf een aantal films ( police academy 1/7 ) en wil die ook op dvd kwijt.
ik heb ook alle ondertitels.
Ik dacht zelf aan 2 films / dvd ofso, maar ik zit met de onder titel, die krijg ik niet in de film

ik heb ze naar ssa omgezet, en vervolgens met vob in film gezet, aleen het loopt geheel niet meer syncrhoom.

Weet jij tennisbal of iemand anders een goed ( snel ) proggie, het srt bestandje voor vast in de film te zetten, en dan vervolgens op dvd te gooien ?
1. je hebt ffdshow nodig. installeer en vink dan in configuratie van dat proggie de subtitles aan. Nu kun je even testen met je mediaplayer of de .srt (wel exacte naam als de film= film.avi en film.srt)automatisch meespeelt met de film.
Nu met winavi een dvdfile maken door de avi te kiezen. de srt. moet in de zelfde map zitten. Al die losse dvdtjes die je dan hebt kun je dan dmv tmpgenc author weer op 1 zetten dmv klein menutje.

edit: ik zie dat je eerst de ondertitle in avi wil hebben en daarna op dvd. hmm misschien ook met winavi maar dat weet ik niet zeker.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 17:18 ]

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

ja gewoon film+ondertitel op dvd
hoe het moet / erop komt maakt niet zo veel uit, als die het maar op de tv goed weergeeft : )

Pagina: 1