• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-11-2025

ormagon

Definitely Maybe

Topicstarter
nu de ceBIT in aantocht is zat ik is te denken, is het niet erg dom om die nu al te houden, nu de PMA en CES net achter de rug zijn. Hoe denken jullie hierover?

ik wist niet goed waar ik deze topic moest plaatsen, maar heb het dus bij fotografie gedaan.

Verwijderd

Nee hoor. De introducties worden op meerdere beurzen gedaan. Cebit zal dus ook nieuwe producten hebben. Daarnaast kunnen handelaren voor het eerst de nieuwe producten centraal bij elkaar zien! Tot slot wordt van oudsher op dit soort beurzen veel zaken gedaan met zogenaamde beurskortingen. Deze kortingen zijn overigens tegewoordig het hele jaar te verkrijgen, waardoor de belangstelling voor dergelijke beurzen ook wat terugloopt. De foto 5 daagse is dit jaar een 4 daagse en ik heb gehoord dat ie er dit jaar voor het laatst is!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Topicstarter
dat zou zonde zijn, is een erg mooi onderdeel naar mijn mening. Waar heb je dit vernomen?

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Cebit is niet alleen fototoestellen...
(Kijk eens op http://files.messe.de/cmsdb/1525.pdf )

[ Voor 24% gewijzigd door Bl@ckbird op 07-03-2005 22:00 ]

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Verwijderd

Ik was al ff op zoek naar een link, maar kan ik niet vinden. Ik hoorde het van onze inkoper op de zaak.

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Topicstarter
ik heb bovenaan een link staan,
als reactie op blackbird: daarom stond het ook onderaan in de topic dat ik niet goed wist waar hem te plaatsen omdat het van alles en nog wat is. Ook de CES is van alles en nog wat.

• Bl@ckbird
  • Niet online
Cebit is veel breder dan Consumer Electronic Show of de PMA.
Je vindt er niet alleen consumenten electronica, maar het is vooral ook op bedrijven gericht.
Zoals Lucent / Cisco met high-end SDH muxen / routers, apparatuur voor (mobiele) telecom opperators, software oplossingen, enz, enz, enz...
Vorig jaar zag ik bijv. apparatuur om callcenters door te meten. (simulatie van max. belasting)

Het is ook erg thematisch ingericht.
Microsoft staat er bijv. in verschillende hallen:
Consument gericht ( http://www.microsoft.com/...t_eng/halle2/default.mspx )
Business gericht ( http://www.microsoft.com/...t_eng/halle4/default.mspx )

En zo zijn er wel meer grote bedrijven die verschillende stands hebben.
Cebit trekt vooral publiek uit Europa. Je kan het opschuiven, maar in de zomer zijn veel mensen met vakantie. Er zijn het hele jaar beurzen (Zie: http://www.cebit.de/7598 en dit is alleen vanuit de Cebit organisatie) dus het wordt een beetje onmogelijk om alles perfect te plannen.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-01 09:59
CeBIT is echt gaaf!! ben er nu 2x geweest en dit keer gaat mijn nieuwe S5500 ook mee.
Ik ga heel wat leuke kiekjes maken daar dat zeker!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Topicstarter
is de ceBIT ook voor de consumer dan?

• koraks
  • Niet online
ormagon schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:07:
Dat heb ik nooit geweten iig. De focus van CeBIT ligt volgens mij op B2B IT en Telecom. Daarnaast worden er natuurlijk ook een hoop dingen geshowd die voor consumenten weliswaar interessant zijn, maar het draait toch om B2B. Dingen als digitale fotografie zijn daar toch echt meer voor de fun.

[ Voor 9% gewijzigd door koraks op 08-03-2005 10:12 ]

• Bl@ckbird
  • Niet online
ormagon schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:07:
Niet voor consumenten ansich... Meer Business to Business. Als in: "Ik ga camera's / TV schermen verkopen van Samsung. Dus ga ik op de CeBIT kletsen met Samsung."

Zo wordt die nieuwe 82 inch LCD TV ook op de CeBIT getoont.
Zie: nieuws: Samsung introduceert 82-inch LCD-scherm
En: http://www.samsung.com/Pr...D_20050307_0000101494.htm

Verder is de beurs idd. erg IT / Telecom geörienteerd. Dus je kunt er niet alleen de nieuwste mobieltjes er zien, maar ook GSM masten / apparatuur die de telecomprovider hiervoor nodig heeft.
Maar er is ook software voor het bankwezen, bijvoorbeeld.

Je moet wel in de IT / Telecom zitten om het intersant te vinden. Maar je vindt er dus ook consumenten spul. (Met de bovenstaande rede)
Zo heb ik vorig jaar de Panasonic FZ10 ff vast gehouden nog voordat hij echt in Nederland verkrijgbaar was. (Is uiteindelijk een 300D geworden, maar dat lag niet aan de CeBIT )

• EEKthecat
  • Laatst online: 06-01 09:59
CeBIT is leuk en zeker als je van nieuwtjes en gadgets houd
Dus even goed ook leuk voor de consumer.
Het heeft zeker een zakelijke tint maar bij sommige fabrikanten zie je dat echt niet terug

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Topicstarter
en hoe groot is het aandeel van de fotografie merken?

• koraks
  • Niet online
ormagon schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 14:34:
en hoe groot is het aandeel van de fotografie merken?
Hoe bedoel je dat precies? Alle merken die ook iets met digitale fotografie doen (zoals Canon, Panasonic enz.), zullen wel op CeBIT zijn, maar echte die-hard camerafabrikanten zoals Hasselblad verwacht ik daar niet. Fotografie is echt een bijzaak op de CeBIT, zoals al meerdere malen is gezegd in dit topic.

Edit: je kunt zelf kijken wie er op CeBIT zijn dit jaar: http://www.cebit.de/7192?x=1

[ Voor 9% gewijzigd door koraks op 09-03-2005 15:16 ]

• Bl@ckbird
  • Niet online
Voor een echte fotografie-beurs moet je naar de PMA / Photokina.
Nikon staat er niet.
Canon / Panasonic wel. Maar deze meken doen niet alleen in fotografie. En dus is de CeBIT intersanter voor ze. Sigma en Lowepro zijn wel fotospecifiek, maar zij zitten bij de stand van Olympus in.

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Topicstarter
wow, een 7 megapixel telefoon, naar mijn idee meer camera dan telefoon maar oke ;)

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Topicstarter
heeft de ceBIT nog interesant camera nieuws gebr8 tot nu toe?

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

kijk maar is op http://www.dpreview.com

3 nieuwe konica minolta lenzen speciaal voor de digitale speigelreflex
Pagina: 1