Toon posts:

Canon; Engelse of NL versie; garantie...?

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iets waar je als online koper vaak tegenaan loopt, zijn de keuzes tussen een engelstalige of nederlandstalige versie van camera's, vaak nog een stuk goedkoper,
Deze opmerking kwam ik net even tegen en heb het even ge-copy/paste; (gepost door "Mad")

Doordat je geen 'nederlandse' Canon koopt, heb je geen nederlandse garantie, maar een europese. En waar zit Canon Europe.... in Nederland.... In het zelfde gebouw als Canon Nederland.

Hoe zit dat nou met die garantie als je voor een engelse versie gaat..?

Verwijderd

Canon en de EWS leden staan garant voor een goede werking van de hardware van dit product gedurende de garantietermijn. Indien zich tijdens de garantietermijn een defect aan de hardware mocht voordoen (als gevolg van fabricage- of materiaalfouten), zal deze kosteloos worden gerepareerd in één van de erkende Canon Servicecentra in de landen die lid zijn van de EWS.

Lijst van EWS leden

* Canon België
* Canon Denemarken
* Canon Duitsland
* Canon Spanje
* Canon Frankrijk
* Canon Griekenland
* Canon Ierland
* Canon IJsland
* Canon Italië
* Canon Liechtenstein

* Canon Luxemburg
* Canon Nederland
* Canon Noorwegen
* Canon Oostenrijk
* Canon Portugal
* Canon Zwitserland
* Canon Finland
* Canon Zweden
* Canon Engeland
Bron

Let er wel op dat je een Engelse hebt en geen Amerikaanse. Met name zaken als KE willen voor het gemak nog wel eens een aantal landen op een hoop gooien ;)

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Ik heb een dergelijke vraag eens voorgelegd aan de Canon helpdesk. Hun antwoord:
L.S

Canon Nederland hanteert nog 1 jaar garantie.
Als er ergens 2 jaar wordt gegeven en u moet in het 2e jaar gebruik maken van de garantie. Dan zal u dit moeten claimen bij de leverancier dealer.
Camera's die bij Canon Europa vandaan komen is geen probleem met de garantie
(1jaar) bij Canon Nederland N.V.
Ook al komen ze uit Duitsland of België
Toestellen uit de States of Azië is een ander verhaal

Met vriendelijke groet,
Hr P. Paap,
Canon Frontoffice Helpdesk Repair

Canon Nederland NV
P.O. Box 1500
2130 HA Hoofddorp
The Netherlands

Phone helpdesk : 0900 2022 915 optie 1
Phone repair : 0900 2022 915 optie 2
Fax : 0031 (0)23 - 5 670 254
E-Mail : helpd_nl@canon.nl
Website : http://www.canon.nl/

-----Original Message-----
From: webmaster@canon.com [mailto:webmaster@canon.com]
Sent: zondag 28 maart 2004 20:48
To: info@canon.nl
Subject: Algemene vraag via de Canon-website

Dit commentaar werd verzonden vanaf de Internetsite van Canon Nederland UW NAAM : ADRES : E-MAIL : COMMENTAAR : Geachte heer/mevrouw,

Ik ben van plan een Canon Powershot A80 camera aan te schaffen. Op diverse pagina's waar deze te koop wordt aangeboden staan Internationale modellen van deze camera. Ik begrijp dat er dan een buitenlandse handleiding e.d. bij zit, maar wat is het verschil van een internationaal model met betrekking tot de garantie? Indien de camera defect is, moet deze dan naar het buitenland verstuurd worden voor reparatie (waardoor hij heel lang weg
is) of wordt dit gewoon door Canon Nederland verzorgt?

Daarnaast staat bij sommige sites dat er 1 jaar garantie op de camera zit, terwijl andere 2 jaar geven. Is dit iets wat de winkel zelf bepaald, of wordt de garantie door Canon gegeven?

Alvast bedankt,
Voor europese modellen is het dus geen punt en worden ze gewoon in NL gerepareerd, voor Amerikaanse of Aziatische modellen gaat het "anders".

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties! Dus even goed informeren of de engelstalige versie wel europees zijn en niet amerikaans. Ik kan me zo voorstellen dat je bij de amerikaanse versie je camera een behoorlijke tijd kwijt bent, en het versturen daarvan lijkt me een dure grap. Dit zijn toch dingen waar een consument beter op gewezen moet worden vind ik.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-01 23:41

FaceDown

Storende factor.

Garantie regel je sowieso via de winkel. Waar zij hem vervolgens naartoe sturen is niet jouw probleem. Wat ik zelfs hoorde van een winkelier is dat bij een defecte (Amerikaanse) Rebel overleg is tussen de winkelier en Canon en dat in de meeste gevallen de winkelier de camera in de vuilnisbak kan lazeren en een nieuwe mee kan geven.

Groetjes, FaceDown.

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-01 15:26
Weet iemand hoe het dan precies zit met het verschil tussen internationale Nikon en Nederlandse Nikon camera's wat betreft garantie? De internationale versie is 50 euro goedkoper, maar wat als ie defect raakt?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Plankton schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:34:
Weet iemand hoe het dan precies zit met het verschil tussen internationale Nikon en Nederlandse Nikon camera's wat betreft garantie? De internationale versie is 50 euro goedkoper, maar wat als ie defect raakt?
Lees het bericht van je bovenbuurman. Het grote punt blijft dat je eigenlijk niets te maken hebt met de fabrikant maar altijd met de winkel waar je je produkt gekocht hebt. Tuurlijk kan je ook direct contact leggen met de fabrikant, maar met twijfel over dit soort zaken is het het makkelijkst de winkelier dat maar te laten uitzoeken. Daar heb je je produkt gekocht, dus daar moet je heen kunnen voor garantie.

Verwijderd

Het enige punt om goed te controleren of je je coulanceregeling niet verspeeld met een importmodel.
Pagina: 1