Toon posts:

Harde schijf wissel HP NC6000 compaq

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik heb van mijn werk een laptop ter beschikking gekregen. Alleen is heel het boeltje vergrendeld en beveiligd zodat ik er thuis nietveel mee kan aanvangen. Ik had graag de harde schijf een simpele 30Gb (MK3021GAS) verwisselbaar gemaakt. Maar die schijf zit gemonteerd in een bracket met een connector. Nu die schijf kunt ge overal bestellen, maar dat framepje vind ik nergens. Ik kan natuurlijk telkens de schijf uit het framepje schroeven maar dat zie ik niet echt zitten

Weet iemand een oplossing of waar ik in godsnaam dat kan vinden?

Groeten

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03 16:07
Ew? Wat wil je nu precies? De gegevens van de hd thuis kopieeren? De hd thuis in een pc gebruiken?
Alleen is heel het boeltje vergrendeld en beveiligd zodat ik er thuis nietveel mee kan aanvangen.
Waarom zou dat gedaan zijn denk je? :P

-

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:19
Waarom niet een externe HD? Ik heb een nc6000 met zo'n kastje erbij. De schijf die in de laptop zat zit nu in het kastje en de orignele schijf is vervangen door een 7200 rpm exemplaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.macally.com/gif/products/usb/PHR_250C.gif

Je kunt ook nog overwegen om een 'spare part' van de huidige harddisk te kopen bij de Compaq dealer. Dan kun je de harddisk en het rekje bestellen, maar je betaalt wel aanzienlijk meer dan een losse hd.

[ Voor 30% gewijzigd door biobak op 08-03-2005 11:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de huidige schijf vervangen door eentje die ik gebruik voor prive.
Een externe schijf gebruiken gaat niet, omdat de usb poort dit ziet als extra hardware en die :+ pipo's van den IT op mijn werk hebben ervoor gezorgt dat ge daar eerst admin voor moet zijn om daar toegang voor te hebben.
En ik heb al eens bnaar compaq gebeld en die weten dus niet waarover ik het heb... :|

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
met pqmagic de bestaande partitie verkleinen en een dualboot maken?

1x OS voor je werk en 1x voor prive.

Met 15 gig heb je genoeg voor je OS en apps, en verder koop je een externe (USB2) 120 of 160Gb ofzo voor je meuk. Geen gewissel, geen risico op gezeik met garantie (veelvoudig hdd wisselen lijkt me ook niet goed).

Verwijderd

Topicstarter
De huidige schijf is al een dualboot.. dus ze gewoon wisselen met hetzelfde type schijf en zo een onvindbaar frame lijkt me het beste. alleen vind ik dat frame niet terug en bij HP weten ze niet waarover het gaat 8)7

• dutchmilan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 18:34
Hmm ik heb min of meer hetzelfde probleem. In mijn HP NX5000 zit er ook een soort frame om de harddisk. Waar koop ik zo'n frame?

Verwijderd

Kunnen die lappies dan niet van usb booten ? Dan kun je afhankelijk van het tijdstip van aanprikken je boot disk bepalen.

Of bedoel je dat je het bios ook niet in kunt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 14:55 ]

Pagina: 1