Toon posts:

Conversie tool -> MDB naar DBF

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit me al een tijdje rot te zoeken naar een programma dat een MDB-bestand kan converteren naar een DBF-bestand. Op zich niet zo moeilijk te vinden met Google (de eerste die je vindt, is ABC Amber converter). Waar ik echter naar opzoek ben, is een programma dat de inhoud van bepaalde kolommen uit het MDB-bestand overzet/converteert naar bepaalde kolommen in het (vooraf) aangemaakte DBF-bestand (dus het DBF-doelbestand is al aangemaakt, de kolommen zijn al gedefinieerd. Bijv. de inhoud van kolom 1 uit het MDB-bestand moet naar kolom 3 van het DBF-bestand).

Is er iemand die mij op weg kan helpen door bijvoorbeeld het geven van een of meerdere sites waar ik kan zoeken? Alvast bedankt.

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is dit niet heel simpel met acces te doen? Heb het nu niet geinstallleerd, dus kan het ook niet bekijken...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

http://mdbtools.sourceforge.net/ ?

Nog wat, kolommen die je niet wilt importeren in het nieuwe bestand laat je toch gewoon weg? Neem trouwens aan dat je de inhoud van de velden bedoelde.

[ Voor 78% gewijzigd door Guardian Angel op 07-03-2005 21:29 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
In Access zit inderdaad een exportfunctie naar DBF. Het probleem waar ik echter mee zit, is dat de inhoud van de ene kolom moet worden geëxporteerd naar een totaal andere kolom van het doelbestand (oftewel het DBF bestand). Ik bedoel dus de inhoud van de kolommen/de velden oftewel de eigenlijke gegevens.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ben geen Access gebruiker, maar kun je nergens aangeven waar de inhoud van het MDB veld in het DBF veld moet worden ingelezen?

Ikzelf gebruik PerfectView en kan aangeven van en naar welk veld iets geschreven moet worden.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Access geeft alleen de optie aan naar welk bestandsTYPE je het MDB-bestand wilt converteren, meer niet (helaas). Maar dat PerfectView van jou doet denk ik precies wat ik graag wil. Kan ik daarvan ergens een trial downloaden?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Helaas niet dacht ik. Je zou eens kunnen kijken op www.pv.nl

Daarnaast weet ik niet zeker of het een MDB bestand kan importeren, geen idee wat het voor een bestand is / van welk programma trouwens.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Helaas geen demoversie te vinden, dan kijk ik even verder. In ieder geval bedankt voor de hulp tot zover.
Pagina: 1