Toon posts:

Opstart problemen met Nieuw RAM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb laatst 256 Mb DDR PC3200 400 MHz RAM erbij gekocht (als toevoegin aan 256 Mb zelfde specs). Nu druk ik het reepje erin, op de enige manier die mogelijk is en nu geeft hij in eerst instantie al aan dat mijn processor veranderd is, maak ik me niet druk om, doet hij wel vaker. Zodat de PC op het punt is om Windows te starten, blijft het scherm zwart en kan ik alleen nog maar resetten.
Heeft iemand van jullie een idee wat er mis kan zijn?

Mobo: Asus A7N8X - Gold
Processor: AMD XP 2700+

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Lijkt me dat je nieuwe reepje wellicht kapot is. Haal de 'oude' er eens uit en test alleen even met de nieuwe..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Dat was mijn gedachte ook al, heb het ook getest en toen deed hij het niet... Teruggegaan naar Norrod, nieuw reepje gekregen, zelfde fout... Ik achtte de kans zeer klein dat hij weer stuk zou zijn, vandaar dit topic... maar helaas toch weer het geval... zal toch maar weer ermee terug gaan dan :(

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

incompatibiliteit met het geheugen misschien? Graag wat meer info over het geheugen. timings.. voltage.. merk.. gerate snelheid etc.
Nforce2 doet soms wat moeilijk met geheugen.

probeer ook eens de reepjes te memtesten (memtest86+ is te downloaden, zoek via google) en laat hem een paar uurtjes draaien.

[ Voor 27% gewijzigd door kahm-jai op 08-03-2005 14:47 ]

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD