Toon posts:

Xircom PCMCIA kaartje werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs laptop:

Dell Latitude XPi P90D
Intel Pentium1 90mhz
40mb RAM
1.0GB HD
Floppy
2x PCMCIA poorten
Windows 98SE

Had eerste een: "Xircom CreditCard Ethernet 10/100 -upgradable" PCMCIA kaartje, maar daar moest nog een dock op voor een ethernet poort te hebben, had ik dus niet, maar als ik kaartje in één van de twee sloten steekt word hij herkent en geinstaleerd enzo, dus poorten werken.

Nu heb ik een: "Xircom RealPort CardBus Ethernet 10/100" PCMCIA kaartje gekocht. Ik steekt kaartje erin: Geen response. Configuratiescherm --> PCMCIA devices --> vind niets. In de Readme staat dat hij standaard afstaat als hij geen signaal krijgt, dan heb ik kabel ingestoken dat naar men router gaat --> niets, crossed cable met mijn PC --> niets.

Drivers succesvol geinstaleerd, programma's ook, alle programma's werken maar zeggen dat ze geen adaptor vinden enzo, rebooten helpt ook niet, configuratiescherm blijft zeggen dat er geen kaart insteekt, hardware toevoegen werkt ook niet. Led'jes van kaart hebben nog nooit iets gegeven. Als ik kaart eruit haal voelt hij wel warm aan.

Wat kan ik nog proberen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 20:56 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
CardBus = 32 bit, en dat werkt niet met oude laptops, je zult een 16 bit kaartje moeten zien te vinden, herkenbaar aan het feit dat die geen gouden opstaande randje hebben.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

De gemiddelde P90 laptop ondersteund geen cardbus apparaten, wat je dus het beste kunt proberen is een dongle voor je andere kaartje vinden (da's toch wat je ervoor mist, het "verloopje" van de kaart naar de netwerkkabel?)
offtopic:
Mail me maar, ik heb hem waarschijnlijk wel

Verwijderd

Topicstarter
Das spijtig, totaal niet aan gedacht, keek gewoon op de site naar support voor windows 98 en die was er dus ik dacht dat het in orde was. Kippenijzer --> mail on his way ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 21:00 ]