[XP] installeren windows service

Pagina: 1
Acties:

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-04 12:41
Ik heb zojuist een test windows sercive gemaakt in Visual Studio 2003. Nu heb ik voor deze windows service ook een setup project gemaakt om de service ook daadwerkelijk te installeren. Nu krijg ik echter als ik de service wil installeren een scherm te zien waar ik username en wachtwoord moet invoeren. Snap niet echt waarom dit is. Heb al in m'n lokale beveiligingsbeled instellingen zitten kijken maar ik als gebruiker heb gewoon rechten op het aanmelden van services. Ik neem aan dat dit een windows probleem is, daarom post ik hem maar hier.

edit: topic title edit request

[VS .NET + XP] installeren windows service

[ Voor 8% gewijzigd door stp_4 op 07-03-2005 21:09 ]

stp - PSN ID: stp_4

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ehm - als je daar nou gewoon een 'administrator' account opgeeft om je service onder te draaien? :)

• stp_4
Dat werkt helaas niet, dat heb ik natuurlijk al geprobeerd....

• elevator
  • Niet online

elevator

Wat 'werkt er dan niet'? Krijg je een foutmelding? Start je service niet? Geef eens wat meer info, je bent nu veel te vaag namelijk :)

• stp_4
elevator schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 11:51:
Wat 'werkt er dan niet'? Krijg je een foutmelding? Start je service niet? Geef eens wat meer info, je bent nu veel te vaag namelijk :)
Als ik de service wil installeren met of installutil.exe of via een installer met Visual Studio 2003 dan krijg ik tijdens installatie een loginscherm ("Serviceaanmelding instellen") waar ik dus username en wachtwoord moet invoeren. Wat ik hier ook invoer ( Administrator account ) dan krijg ik een rollback van de installatie en is er verder niets gebeurd. Ik krijg de melding dat combinatie username wachtwoord niet correct is.

• elevator
  • Niet online

elevator

Heb je de user wel een expliciet 'Run as service' recht toegekend? (kijk eens naar ntrights - oid)?

• stp_4
elevator schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:15:
Heb je de user wel een expliciet 'Run as service' recht toegekend? (kijk eens naar ntrights - oid)?
stp_4 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:36:
Heb al in m'n lokale beveiligingsbeled instellingen zitten kijken maar ik als gebruiker heb gewoon rechten op het aanmelden van services.

• stp_4
Zou het misschien helpen om als username : machinename\administrator in te voeren? Kan het alleen ff niet testen omdat ik niet thuis zit...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

De administrator heeft standard GEEN rechten om als servce op te starten. Maar hij mag die zichzelf wel toekennen. Standard draaien services geloof ik als "local system account" hoef je toch niet op te geven????

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• stp_4
Crap! Het account van m'n service stond default op LocalService ingesteld. Veranderd naar LocalSystem en klaar... bedankt voor je aanwijzing leuk_he

Pagina: 1