Ik heb een Microsoft Access programma dat gekoppelt is aan een mysql database. De verbinding loopt via de myodbc driver (versie 3.51). Op de server waar de database op staat (windows server 2003 met apache en mysql) staat een database met gegevens die kunnen worden aangepast door middel van het MS Access programma. Dit alles werkt gewoon soepel als ik het hier op het netwerk test. Zodra iemand van buiten af verbinding probeert te maken (meerdere gebruikers hebben dit geprobeerd) gaat het echt heel traag. Je moet soms wel een minuut wachten voordat een query is uitgevoerd.
Ik zat eerst te denk dat het aan de uploadsnelheid van de server lag, maar ik heb de upload gecontroleerd door middel van een du meter en deze geeft maar een maximale upload van +/- 25 kb/s aan. Dit terwijl mijn maximale upload 60kb/s is, wat ook vrijwel altijd wordt gehaald bij het downloaden van bestanden van de server.
Hoe kan het dan dat de verbinding tussen het MS Access programma en de MySQL database zo traag is?
(Ik weet niet of dit topic in Software Algemeen moet staan? Verplaats het anders maar ff)
Ik zat eerst te denk dat het aan de uploadsnelheid van de server lag, maar ik heb de upload gecontroleerd door middel van een du meter en deze geeft maar een maximale upload van +/- 25 kb/s aan. Dit terwijl mijn maximale upload 60kb/s is, wat ook vrijwel altijd wordt gehaald bij het downloaden van bestanden van de server.
Hoe kan het dan dat de verbinding tussen het MS Access programma en de MySQL database zo traag is?
(Ik weet niet of dit topic in Software Algemeen moet staan? Verplaats het anders maar ff)
[ Voor 5% gewijzigd door Brammel op 07-03-2005 20:35 ]