Toon posts:

[XP] Geen toewijzing tussen accountnamen en beveiligings-id

Pagina: 1
Acties:
  • 1.056 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij het uitvoeren van een update van Unigraphics NX 2.0 op mijn pc onder XP verschijnt er deze foutmelding:

...
File Permissions
Er is geen toewijzing gebeurd tussen accountnamen en beveiligings-id's.

...

Ik veronderstel dit deze fout aan windows ligt. Als ik daarna een bestand in UG NX probeer te openen verschijnt er volgende error: Internal error: memory access.
Ik heb al meer informatie over deze fout (0x534) gelezen (o.a. op microsoft.com) en daar spreekt men over verkeerde of niet meer bestaande accountnamen... De daar beschreven procedure heb ik reeds geprobeerd (log bestand laten maken en controleren, maar dat logbestand maken werkt niet bij mij).
Ik heb Unigraphics ook eens geïnstalleerd onder een nieuw geïnstalleerde windows 2000 met enkel een administrator account, met dezelfde fout.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me meer een probleem van het stukje software aangezien schijnbaar 'Unigraphics NX' probeert permissies toe te kennen aan een account die helemaal niet voorkomt op het systeem.

Zou het kunnen zijn dat je met een Nederlandse Windows probeert te werken bijvoorbeeld? :)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik werk met een Nederlandse Windows.
Wat nu?

• elevator
  • Niet online

elevator

Informeer eens bij de fabrikant van je programma, kans is dat hun een update hebben hiervoor :)

• HuubM
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
Toch maar even een oud lijntje naar voren halen. Ik heb hetzelde probleem maar dan in combinatie met de installatie van WE-Blocker (ook hier is een topic over). Nu is dit probleem ontstaan na het kopieren van mijn partities naar een nieuwe disk. Er ontstonden al problemen met mijn accounts die niet meer werkten (inloggen en gelijk weer uitloggen, ook erg veel over geschreven). Maar dat is verdwenen na wat gegoochel met het MBR (snap ik ook niets van).

Op het gekopieerde systeem heb ik WE-Blocker uninstalled en daarna weer installed. Met als resultaat de melding "Geen toewijzing tussen accountnamen en beveiligings-id".

Ik heb inmiddels "newsid"gedraaid zonder dat dat hielp. Wat is nu de echte oorzaak van deze melding. Het is een windows melding en geen We-Blocker melding. Maar ik kan dus nergens vinden wat het nu echt betekent.

• elevator
  • Niet online

elevator

Omdat namen zo veranderlijk zijn als het weer, gebruiken computers liever nummers (of iets wat er op lijkt) dan de naam die de gebruiker er aan kan toekennen. Windows gebruikt hier SIDs voor - elke account in Windows heeft dan ook een 'unieke' SID (Security Identifier) - dit zijn die getallen die je misschien wel eens gezien hebt in de vorm van S-1-32121-23-231321-21321 etc :)

Dat dit zo werkt is logisch - stel je voor dat er namen gebruikt zouden worden en jij verandert je Windows account naam van "HuubM" naar "Huub" dan zou je vervolgens niet meer aan je bestanden kunnen en dat is niet handig :)

Als een ACL (Access Control List) op een object gelezen wordt (bijvoorbeeld - het lijstje met permissies die jij ziet als je de Security tab van een file opent) dan vind Windows in die ACL een reeks met SIDs. Die SIDs worden omgezet naar namen zodat de mens dat ook beter begrijpt.

Naast de 'unieke' SIDs zijn er ook een aantal standaard SIDs gedefinieerd - zie http://support.microsoft.com/kb/243330 voor een lijstje van deze SIDs :)

Jouw foutmelding betekent zoveel als "Ik heb hier een accountnaam en vind er geen SID bij", of "Ik heb hier een SID en vind er geen accountnaam bij".

• HuubM
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
Dat laatste is interessant. Het zou kunnen betekenen dat We-Blocker een lijst van SID's heeft waaraan geen account meer hangt. De uninstall heeft dan blijkbaar niet alles opgeruimd. Dat is logisch na mijn newsid actie, maar niet logisch omdat het ook al gebeurde voor mijn newsid actie.

Toen was het systeem het resultaat van een ghost naar een nieuwe disk. Verder is het vreemd dat de accounts pas bruikbaar werden na een reload van de MBR (ook van de oude disk). Is er een relatie tussen de MBR en de SID van de computer (of XP-installatie). Of is er een relatie tussen het probleem en de computernaam/werkgroep (nl-versie van XP :( ). Volgens mij zijn deze gelijk aan de oude situatie maar dat wil ik nog even controleren.

• elevator
  • Niet online

elevator

Nee, er is geen relatie met je MBR, computernaam of werkgroep. Wel is het zo dat SIDs uniek zijn - als jij dus je PC herinstalleert en je maakt een account aan met dezelfde naam, dan nog zal Windows niet dezelfde SID toekennen :)

Vermoedelijk gebruikt dat programma van jou oftewel hardcoded namen (bv. Administator terwijl jouw PC alleen een Beheerder account heeft), ofwel wil het ACLs wijzigen waar SIDs op staan die niet meer te resolven zijn :)
Pagina: 1