Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gelezen over de t-mobile sidekick en ik vindt het wel een mooie telefoon met een aantal goede functies.
nu was ik aan het kijke of ze het ook in nederland verkopen en ik kon dus nergens vinden of ze het in nederland verkopen.

dus mijn vraag is kan je de t-mobile sidekick 2(danger hiptop2) in nederland kopen en zo ja kan je er dan ook mee bellen enzo?

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:32

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:17:
ik heb gelezen over de t-mobile sidekick en ik vindt het wel een mooie telefoon met een aantal goede functies.
nu was ik aan het kijke of ze het ook in nederland verkopen en ik kon dus nergens vinden of ze het in nederland verkopen.

dus mijn vraag is kan je de t-mobile sidekick 2(danger hiptop2) in nederland kopen en zo ja kan je er dan ook mee bellen enzo?
Hij is niet in Nederland verkrijgbaar, ik kan wel even voor je informeren bij een vriendin van me die in de US woont.
Bovendien is die vrij duur, $199 met een abonnement. Hij is wel Triband dus hij zal (indien er geen simlock opzit, ik weet niet hoe dat zit in US) hier wel werken.
Wellicht kan T-mobile nederland je verder helpen, probeer anders even te informeren bij T-Mobile Germany, misschien kunnen hun wat meer vertellen over dit toestel.

Succes

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
Afbeeldingslocatie: http://www.phonesplusonline.com/tm/sidekick.jpg
Introducing the ultimate communication device

The thin new T-Mobile Sidekick II makes it even easier to stay in the know (and on the go).

Flip open the big color screen and shoot off unlimited e-mails on the better-than-ever QWERTY keyboard. Snap a photo with the new built-in camera and send it to your friends. Hop online and check your top Web picks. Or just pick up your Sidekick II and make a call.

On second thought, don't bother picking it up. It's also got a speakerphone.

E-mail - Get your own free 6 MB e-mail account (username@tmail.com). You can also set up as many as three external e-mail accounts to deliver e-mail directly to your Sidekick II inbox.
Note: Corporate e-mail is not supported.

Instant messaging - Chat instantly, anywhere, with even more buddies, using the installed AOL® Instant Messenger™ (AIM®) service. Or you can download the Yahoo!® Messenger through the Download Fun™ catalog.

Full-featured world phone - Get a better phone experience with the improved design of Sidekick II--now with speakerphone! You can even personalize yours by downloading HiFi Ringers™ (clips of actual music) and MegaTones® (ringtones that sound like the real thing).

Web browser - Unlimited real Web browsing allows you to surf virtually all of your favorite sites--at lightning speeds.

Camera with flash - The new integrated camera with built-in flash allows you to snap a shot and share it with friends. It even comes with your own online photo gallery.

Organizer - Do it all from your Sidekick II--check your calendar, find a phone number, write a note, and update your "to do" list--and synchronize wirelessly to your desktop interface.

Cool phone upgrades - You'll dig the improved phone comfort and upgraded phone features, like Photo Caller ID, handier external navigation buttons, and more!

All T-Mobile phones support VoiceMail, caller ID, conference calling, call forwarding, call waiting, call hold, built-in paging, and access to 411 And More. In addition, all T-Mobile phones support text and instant messaging.
Basic info:

Size: 5.1 x 2.6 x 0.9 inches
Weight: 7.0 ounces
Included battery: Lithium polymer
Talk time: Up to 4.5 hours
Standby time: Up to 2.5 days

Included accessories:

Includes SIM Card, Hands-Free Headset, Carry Case, AC Adaptor
Optional accessories:

Handhelds / Mobile Data Device Accessories

PDA / Mobile Data Device Accessories
Included services:

Access to 411 And More
Built-in Paging
Call Forwarding
Call Waiting and Call Hold
Caller ID
Conference Calling
Download FunTM
E-Mail (6MB mailbox)
Instant Messaging
International Dialing
Voicemail with Message Alert
Web browsing
Supported optional services:
CallerTunes
Equipment Protection
FamilyTime Unlimited Nights
Roadside Assistance
Sidekick Unlimited
Unlimited Mobile-to-Mobile
Unlimited Nights
WorldClass International Service
WorldClass International Service

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• Dani-22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 19:20
Er zullen toch vast wel meerdere mensen zijn die interesse in dit toestel hebben. Ik in ieder geval. Heb zojuist ook T-mobile gemailed of dat ding ook nog op de nederlands markt komt.

Heb hem ook in duitsland zien liggen, daar wordt hij verkocht onder de naam DANGER door E-plus.

En net even op Ebay.com gekeken of ik niet zo'n ding uit Amerika kan halen, want echt duur is ie niet.. Alleen weet ik niet of mijn t-mobile sim er zo in kan, aangezien de meeste die er aangeboden toch een simlock hebben. Plus nog het feit dat je met het laden zit. Weet niet hoe dat gaat.

However.. wel supergaaf ding!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.gizmodo.com/gadgets/images/hiltonsk1.jpg

De kwaliteit van de camera is wel goed te noemen, hehe ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 23:09:
[afbeelding]

De kwaliteit van de camera is wel goed te noemen, hehe ;)
ja das waar :P

maarre is er iemand die een sidekick 2 heeft in nederland?
iemand die weet of die het doet in nederland?

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Paris staat er inderdaad altijd goed op.

Ik zou er niet aan beginnen ook met support kwestie's, hij heeft een ingebouwde pager (sooort semafoon met text) die hier al standaard niet werkt.

Als ik jou was zou ik even wachten tot na volgende week. Dan is de Cebit in Hannover en worden er weer een aantal nieuwe zaken gepresenteerd. Vooral verwacht men veel van de S- serie van Alcatel. Ze willen de markt flink gaan penetreren.

Mijn advies niet doen : )

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Verwijderd

Nou, ze hebben dit topic zeker gelezen...
KPN en T-Mobile lanceren hiptops

Gepubliceerd op vrijdag 11 maart 2005

(P7) KPN en T-Mobile brengen los van elkaar zogeheten hiptops op de markt, broekzaklaptopjes voor de jongerenmarkt.
Beide bedrijven sloten distributieovereenkomsten met het Amerikaanse bedrijf Danger om de hiptop op de markt te brengen. Rond de zomer brengt KPN het apparaatje op de Nederlandse markt via jongerenmerk Hi.

Tarieven voor het datagebruik zijn vooralsnog niet bekend. Volgens een woordvoerder van KPN gaat het telecombedrijf een 'flat fee' toepassen. Abonnees betalen een vast bedrag per maand om ongelimiteerd data te kunnen gebruiken via het GPRS-net. Volgens de nieuwsuitgave hanteert KPN een richtprijs van 25 euro per maand, een bedrag dat de zegsman niet bevestigt.

De hiptop is eerder een laptopje dan een mobiele telefoon, want het apparaatje heeft een uitschuifbaar en breed beeldscherm en qwerty-toetsenbord. De eigenaar van het 'jongerenlaptopje' kan internetten, telefoneren, fotograferen, e-mailen en chatten via de ingebouwde software.

Standaard bevat de hiptop de instant messenging cliënt AIM van AOL, minder bekend in Nederland. KPN zegt dat het bedrijf ook MSN Messenger op het apparaat zou willen bieden. MSN Messenger heeft vijf miljoen geregistreerde gebruikers in Nederland. I-mode zal niet te gebruiken zijn via de hiptop.

Danger zette de hoofdmoot van de hiptops af op de Noord Amerikaanse markt en een kleiner aantal in Duitsland en Oostenrijk. Binnen Europa is T-Mobile de eerste afnemer van het apparaat. T-Mobile bracht de hiptop onder de merknaam Sidekick op de markt.

Gisteren maakte T-Mobile bekend de volgende generatie Sidekicks af te gaan nemen van Danger. Die verschijnen in april op de Duitse markt. Een woordvoerster van T-Mobile Nederland: "We hebben geen concrete plannen om de Sidekick dit jaar in Nederland te lanceren."

Danger werd in 2000 opgericht en is in private handen. Het bedrijf drijft op durfkapitaal van Mobius Venture Capital, Redpoint Ventures, Meritech Capital Partners, SOFTBANK Capital Partners, Venture Strategy Partners en Diamondhead Ventures. Ook T-Mobile is aandeelhouder in Danger. In juli 2004 sloot Danger zijn meest recente financieringsronde af met een kapitaalinjectie van 37 miljoen dollar.
Bron: www.planet.nl/pmm

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-11 09:12
Lijkt me wel een leuke gadget, misschien een goede opvolger van m'n oud Alcatel.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hij zal verkocht gaan worden door KPN! (vandaag gelezen in de Haagsche Courant) Ik zal proberen om het artikel even in te scannen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

CLB schreef op zondag 13 maart 2005 @ 15:29:
Hij zal verkocht gaan worden door KPN! (vandaag gelezen in de Haagsche Courant) Ik zal proberen om het artikel even in te scannen!
Lees anders even 2 berichten verderop voordat je post...

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11 20:31
Heb hem getest op de CeBit, maar het scherm is niet echt goed!
Hij is alleen in landscape te gebruiken.

Scherm schiet wel heel erg cool open maar ziet er wel erg fragiel uit, volgens mij 1x hard op de tafel leggen en hij schiet al open.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 15:30:
[...]

Lees anders even 2 berichten verderop voordat je post...
Ja okee idd dat was 'n foutje, maar in 't krantenartikel stond wel meer informatie dan in die post daarboven

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand ook wanneer deze sidekick 2 in nederland verkrijgbaar wordt?

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Als je ff kijkt op planet zie je dit staan:
Beide bedrijven sloten distributieovereenkomsten met het Amerikaanse bedrijf Danger om de hiptop op de markt te brengen. Rond de zomer brengt KPN het apparaatje op de Nederlandse markt via jongerenmerk Hi.
en dit is wat T-Mobile erover zegt:
Gisteren maakte T-Mobile bekend de volgende generatie Sidekicks af te gaan nemen van Danger. Die verschijnen in april op de Duitse markt. Een woordvoerster van T-Mobile Nederland: "We hebben geen concrete plannen om de Sidekick dit jaar in Nederland te lanceren."
Trouwens vind em maar lelijk ding hoor.. Als klepje dicht is is ie nog een beetje mooi maar als ie open staat lijkt het wel zo'n ouwe nepcomputer gevalletje... Niet echt 'hip' vind ik :P

[ Voor 55% gewijzigd door Kijoki op 17-03-2005 16:42 ]

• hershel
Is inmiddels al meer bekend over wanneer de Hiptop 2 in Nederland verschijnt?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik zou dat ding ook weleens willen proberen, ziet er best leuk uit.
Vooral het qwerty keyboard is handig, smsen met een pennetje sux nogal

• hershel
Zeker handig, dan ook nog i.c.m. met onbeperkt e-mail en internetten voor een vast bedrag per maand... best leuk.

edit: voor de duidelijkheid, dit is het apparaatje waar we het over hebben (klik voor grotere foto)
Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:tnpPfAlUyo8J:www.danger.com/downloads/hiptop2_open_72dpi.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door hershel op 28-04-2005 17:09 ]

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:24

timovd

Voorsprong door techniek

sjakietrekhakie schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:05:
Zeker handig, dan ook nog i.c.m. met onbeperkt e-mail en internetten voor een vast bedrag per maand... best leuk.

edit: voor de duidelijkheid, dit is het apparaatje waar we het over hebben (klik voor grotere foto)
[afbeelding]
vrijwel gelijk aan de MDA IV dus.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:22

Korakal

Up up up!

topictitelfix op verzoek :Y)

• Licko
  • Laatst online: 18:45

Licko

ZVDK

Binnenkort bij Hi
Begeef je binnenkort onder de 'rich and famous' met de Hiptop. Paris Hilton, Jennifer Aniston en Jennifer Lopez zijn er al mee gesignaleerd! Nog voor de zomer van dit jaar introduceert Hi dit coole mobiele toestel. Je kunt supersnel en gemakkelijk sms'en, e-mailen en online chatten met je vrienden.

Moet je onder het bellen je e-mail checken? Zet 'm op de speaker, flip de display naar boven en ga je gang! Het 'qwerty'-toetsenbord maakt het razend gemakkelijk.

Met de Hiptop kun je op het internet surfen en bijna alle sites zien zoals je ze op je pc gewend bent. Je ziet alle informatie op een groot kleurenscherm, die je makkelijk kunt openschuiven waardoor een toetsenbord tevoorschijn komt! Je kunt hiermee internetten, chatten, sms'en en e-mailen. Maar je kunt natuurlijk ook bellen en ringtones of games downloaden. Of foto's maken met de ingebouwde camera.

Nieuwsgierig geworden naar dit coole toestel? Meld je hier aan voor de Hi Hiptop newsflash!

site van hi

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• nils7
  • Laatst online: 17-11 20:31
Tss dat kan ik al 3 jaar met me outdated P800 :D

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• netblade

netblade

Sunrise

nils7 schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 20:02:
Tss dat kan ik al 3 jaar met me outdated P800 :D
Ik wou net zeggen, en waarschijnlijk kun je geen 3th party shit erop zetten.
Maargoed de VIP's hebben dat ding dus tja dan willen al die breezer mutsen natuurlijk ook zo'n ding, niet dat ze m gebruiken maar toch ;)

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Toestel vind ik echt helemaal niks bijzonders aan, wij hebben er vandaag 2 binnen gehad maar totaal geen tijd om te kijken nog, morgen maar. Ze doen net alsof het echt nieuw is dat je met je telefoon, de HipTop in dit geval, kan internetten, wat dus helemaal niet zo nieuw is. Een groot gemis vind ik Bluetooth / Wifi en het feit dat er maar 32 mb geheugen in totaliteit is.

edit: Niet belangrijk

[ Voor 45% gewijzigd door Le0032 op 04-05-2005 00:37 ]

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Is deze trouwens ook niet te zien bij die clip van Akon - Locked Up?? Zag namelijk heel snel een klein apparaatje met een toetsenbord en een schermpje :P (zag er best wel klein uit d8 dat ie redelijk groot was..)

Verwijderd

Check de site van Hi nog maar eens en kijk eens in de rechter kolom...
En zie daar: De HipTop2.
Beschikbaar over 7 dagen...
Nou ik ga hem halen hoor!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ik ben benieuwd hoe het staat met de MSN-messenger functionaliteit. Als je emt de hiptop slechts kunt instantmessagen via yahoo of aol lijkt mij dat een groot nadeel.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• netblade

netblade

Sunrise

hmm wat lees ik voor intresants op de hi site.
Gratis data verbruik voor slechts 25 euro in de maand?
W00T T-Mobile gaat hopelijk ook zoiets leuks invoeren, dan ga ik zeker die dienst afnemen

Verwijderd

Uiteindelijk ben je dus minimaal 40 euro per maand kwijt voor iets van toestelkorting: 15 euro abo + 25 euro gprs.
Niet echt goedkoop dus.

• netblade

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:52:
Uiteindelijk ben je dus minimaal 40 euro per maand kwijt voor iets van toestelkorting: 15 euro abo + 25 euro gprs.
Niet echt goedkoop dus.
altijd goedkoper als bij t-mobile, betaal je bijna 60 euro voor een Fair Use data abo

Verwijderd

Misschien dat het inderdaad voor hardcore gprs-ers interessant is, maar HI richt zich normaal genomen op een jonge doelgroep, en ik betwijfel of die groep hiermee bereikt wordt. Voor de overige doelgroep is het apparaat zelf over het algemeen niet interessant genoeg. Maar goed we zullen zien hoe het de Hiptop vergaat.

Verwijderd

Meer info:

http://www.danger.com/consumers_hiptop2.php

Nou, harstikke leuk hoor, maar met mijn huidige Qtek9090 kan ik toch net even meer. Want daar draait Wintendo op en is van alles voor te verkrijgen omdat het om Pocket PC software gaat.
Maar zo te zien is die HipTop2 een ander verhaal.
En als MSN er nog niet eens op draait (KPN moet nog een overeenkomst sluiten om te porten naar MSN, want standaard draait ie AOL) heb je er in Nederland geen fuck aan.

Brengt mij even op een ander vraagje;

Kent iemand ook een toestel waar 2 SIM kaarten in kunnen die je tegelijkertijd kan gebruiken?
dus als het waren 2 lijnen/telefoonnummers op 1 toestel ?
(Dus niet steeds de telefoon uitzetten en aanzetten om te switchen tussen de SIMs)

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:08:
Meer info:

http://www.danger.com/consumers_hiptop2.php

Nou, harstikke leuk hoor, maar met mijn huidige Qtek9090 kan ik toch net even meer. Want daar draait Wintendo op en is van alles voor te verkrijgen omdat het om Pocket PC software gaat.
Maar zo te zien is die HipTop2 een ander verhaal.
En als MSN er nog niet eens op draait (KPN moet nog een overeenkomst sluiten om te porten naar MSN, want standaard draait ie AOL) heb je er in Nederland geen fuck aan.

Brengt mij even op een ander vraagje;

Kent iemand ook een toestel waar 2 SIM kaarten in kunnen die je tegelijkertijd kan gebruiken?
dus als het waren 2 lijnen/telefoonnummers op 1 toestel ?
(Dus niet steeds de telefoon uitzetten en aanzetten om te switchen tussen de SIMs)
Nee, de telefoon zou dan 2 ontvangers en verzendbundels of iets dergelijks moeten hebben.

Verwijderd

*kick* en... hij is te koop! :)
http://hiptop.hi.nl/
Allemaal customized dingen iedere week, limited edition :P
Die Schiffmacher versie ziet er wel cool uit (alleen heb ik verder niet echt iets met tatoeages).
Ik weet nog niet of ik er een ga kopen, ben op zich wel op zoek naar een smartphone, maar een groot nadeel is wel dat je hiermee geen films en mp3's kan afspelen. Weet iemand trouwens of de MSN ondersteuning nog doorgaat? Ik zie het op de website van Hi niet staan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:29:
*kick* en... hij is te koop! :)
http://hiptop.hi.nl/
Allemaal customized dingen iedere week, limited edition :P
Die Schiffmacher versie ziet er wel cool uit (alleen heb ik verder niet echt iets met tatoeages).
Ik weet nog niet of ik er een ga kopen, ben op zich wel op zoek naar een smartphone, maar een groot nadeel is wel dat je hiermee geen films en mp3's kan afspelen. Weet iemand trouwens of de MSN ondersteuning nog doorgaat? Ik zie het op de website van Hi niet staan.
goede vraag, na wat googlen kom je alleen oude artikelen tegen over dat kpn msn functies zou willen toevoegen, maar niet echt een recent bericht over dat het er echt in zit..

Verwijderd

van mms functies weet ik niets, behalve dat ze er niet opzitten :p. wel weet ik dat KPN bezig is met msn ondersteuning. Tegen de tijd dat die er is download je hiptop automatisch een update wat het mogelijk maakt. Ik begreep dat het binnen een aantal maanden eraan zit te komen.

• hershel
Het enige interessante is dus eigenlijk ongelimiteerd GPRS gebruik voor 25 euro per maand. Dat is zeker niet 'los' verkrijgbaar?

Nee, dan haal ik toch liever een K750i.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:17

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:52:
Niet echt goedkoop dus.
Ehmm je kan beter die van 20 euro nemen.. t.o.v de prijs bij een 15 euro ben je maar 1 euro meer kwijt.

20 euro abbo= 24x5euro meer = 120 euro meer = (gratis toestel)

15 euro abbo = toestel 119 euro

Maargoed msn is volgens de spec nog steeds niet mogenlijk..

Mijn idee is eigenlijk wel dat t wel erg veeeeel geld is. Je kan bijvoorbeeld niet streaming video afspelen.. en dat lijkt mij toch niet echt een heel nieuw concept.

Op internet vind je dit toestel al voor minder dan 200 euro... helaas dan wel zonder de speciale edities die kpn levert maar dan toch.. voor de hep is het veel geld..koop liever een smartphone

[LTS][MTS][HTS]

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik heb vandaag de Hiptop in m'n handen gehad, naar mijn mening gewoon een veelste
groot, log en lelijk ding. Concept is wel leuk, maar zoveel functies heeftie niet eens!!!!!

[ Voor 10% gewijzigd door Korakal op 11-06-2005 10:59 ]

Verwijderd

Heb het ding in gebruik omdat mijn baas hem gekocht had om even te testen
vind het een speels ding voor een leeftijd tot 18 ... vind ik.. ( ben zelf 26 )

Opzich werk hij niet verkeerd
jammer van het geheugen en de max 100kb grote wav bestanden voor je beltoon.

Weet iemand ondertussen hoe het zit met msn?

Marcel

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
KPN is nog in onderhandeling met Microsoft voor de MSN ondersteuning. Wanner dat is afgerond worden de toestellen via GPRS ge-update.
Ook leuk dat het toestel al je genomen foto's en wijzigingen in je adresbook metteen synct met je hiptop internetpagina. Nu alleen hopen dat de KPN servers minder toegankelijk zijn als de T-mobile USA servers :-)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Pagina: 1