Toon posts:

[OC] Vreemd

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Intel Pentium 4 Proc 2.00 ghz @ 2.56 ghz, 512 MB pc 2700, Geforce FX 5200

en hij loopt perfect met temps etc....

maar als ik hem op 2.6 ghz zet (cpu) en dan prime 95 draai, dan freezed windows, dan moet ik rebooten.

kan ik dit fixen door de vcore omhoog te gooien?

zo niet, hoe wel dan? want mn cpu temp is stressed nog onder de 50 graden

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:12:
Ik heb een Intel Pentium 4 Proc 2.00 ghz @ 2.56 ghz, 512 MB pc 2700, Geforce FX 5200

en hij loopt perfect met temps etc....

maar als ik hem op 2.6 ghz zet (cpu) en dan prime 95 draai, dan freezed windows, dan moet ik rebooten.

kan ik dit fixen door de vcore omhoog te gooien?

zo niet, hoe wel dan? want mn cpu temp is stressed nog onder de 50 graden
Ja dat zal zeker helpen, op de standaard Vcore kom op mijn amd64 ook niet echt veel hoger dan 2400mhz.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:14

Epsilon

misvatting nummer 1:

het is niet zo dat als de temp onder de zeg 40c of 50c blijft, dat je CPU dan doorgaat met overclocken. Dat is de grootste onzin. Kouder=Beter tot een bepaalde ondergrens.

Vcore verhogen zal wel helpen omdat kleine beetje extra te krijgen. Erg vreemd is dit niet.

Verwijderd

Epsilon schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:34:
misvatting nummer 1:

het is niet zo dat als de temp onder de zeg 40c of 50c blijft, dat je CPU dan doorgaat met overclocken. Dat is de grootste onzin. Kouder=Beter tot een bepaalde ondergrens.

Vcore verhogen zal wel helpen omdat kleine beetje extra te krijgen. Erg vreemd is dit niet.
Temperatuur zegt zeker niks (of je nog kunt doorgaan of niet) maar dat is je proc. Meestal als je al ver kunt clocken op standaard voltages en deze dan verhoogd dat ie nog wel een stuk verder wil.

Verwijderd

Idd, temp heeft er tot een bepaalde grens mee te maken bij OC'en.
Ik zou Vcore verhogen met 0.25-0.50

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:36:
[...]

Temperatuur zegt zeker niks (of je nog kunt doorgaan of niet) maar dat is je proc. Meestal als je al ver kunt clocken op standaard voltages en deze dan verhoogd dat ie nog wel een stuk verder wil.
Houd er wel rekening mee dat een p4 niet teveel voltageverhogingen kan hebben daar zijn die dingen vies van.
Verder kan ik niet terug vinden op wat voor bord die cpu geprikt zit dus het is nogal karige informatie.
Gelieve wat meer info wat betreft type mobo en geheugen,voeding(watt) etc.
Het kan heel goed zijn dat dit namelijk de bovengrens is veroorzaakt door de juist niet genoemde factoren.

computer voor alle werkzaamheden

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:50
Een p4 kan toch wel 0.2V meer hebben op stock koeler denk ik zo hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn proc zit op een Asus p4s533 moederbord en ik heb nog gw00n stock koelers :D :D :D

Ik verwonder mezelf al dat ie zo ver gekomen is zonder er geld in te steken ;)

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:48:
Mijn proc zit op een Asus p4s533 moederbord en ik heb nog gw00n stock koelers :D :D :D

Ik verwonder mezelf al dat ie zo ver gekomen is zonder er geld in te steken ;)
sinds wanneer schrijven we in Nederland gewoon met 2 nullen en zonder e?
Ik meld het maar even, ik stoor me eraan, en andere ook.
BreEzAh language dump je maar op fok.nl ofzo

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Met overclocken zonder gedegen koeling danwel volt mods kan je wel es tegen een plafond aankomen ja :) Dit is dus puur oorzaak en gevolg, niks aan de hand. Lees eens de DOC faq en probeer nog wat andere zaken: op een gegeven moment bereik je gewoon een limiet waar je alleen met grof koelgeweld nog wat aan kan verleggen.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.