Toon posts:

@home internet valt telkens weg

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort zit ik met het volgende probleem:

Om de zoveel dagen valt mijn verbinding van @home weg.

Ik heb een router met Smoothwall 2.0 final, dit heeft altijd prima gewerkt.
Maar sinds @home (hier was dat 15 Feb) met de dns servers bezig is geweest, valt de verbinding telkens weg.
Nu moet ik telkens het primaire DNS adres veranderen en Smoothwall herstarten, dit is de enigste oplossing.

De instellingen van Smoothwall zijn als volgt,

hostname: smoothwall
primaire dns: 213.51.219.37 (geen secundaire, eerst wel maar sinds 15 feb niet meer).
dhcp hostname: CCxxxxxx-A

Dit heeft dus altijd goed gewerkt, iemand enig idee wat de oplossing is???

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Heb je al naar @home gemailt/gebeld? Misschien ligt het probleem niet bij jouw maar bij hen. Als jij zegt dat je handmatig je DNS moet veranderen, dan kan het ook bij hen liggen, dat het niet goed doorgestuurd wordt oid.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:28
Anders probeer je de dns server van demon of xs4all?

tvw

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 10:23

Caveman

whahoehaha

Kijk eens op troubles@home en het forum daar....daar staat veel info over allerlei configs van routers en problemen daarmee en uiteraard ook de problemen van @home.... >:)
Welke modem van @home heb je ? als je nog zo'n com21 hebt zou ik @home maar eens gauw bellen voor een andere...

[ Voor 26% gewijzigd door Caveman op 08-03-2005 10:10 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Cavie schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:07:
Kijk eens op troubles@home en het forum daar....daar staat veel info over allerlei configs van routers en problemen daarmee en uiteraard ook de problemen van @home.... >:)
Welke modem van @home heb je ? als je nog zo'n com21 hebt zou ik @home maar eens gauw bellen voor een andere...
Ik heb de nieuwe Motorola modem.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:42
je kunt het probleem heel eenvoudig uitsluiten door het motorola modem rechtstreeks achter je pc te knopen ipv je smoothwall.

dan weet je iig waar je het moet zoeken!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
Grolsch schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 11:14:
je kunt het probleem heel eenvoudig uitsluiten door het motorola modem rechtstreeks achter je pc te knopen ipv je smoothwall.

dan weet je iig waar je het moet zoeken!
Ja daar heb je gelijk in, alleen dat rechtstreeks achter de modem hangen gaat het beetje moeilijk, ivm de plaats van de pc etc.

Verwijderd

heb je al andere DNS servers geprobeerd ? het kan zijn dat er gewoon een probleem bij @home is .

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:42
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 11:57:
[...]

Ja daar heb je gelijk in, alleen dat rechtstreeks achter de modem hangen gaat het beetje moeilijk, ivm de plaats van de pc etc.
misschien ff je pc naar beneden slepen naar je modem :?

Anders ff een lange kabel maken indien mogelijk.

zolang als je een router hebt, zegt @home toch, van sleutel dat ding er maar achter weg!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

iets schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 03:14:
Anders probeer je de dns server van demon of xs4all?
Dan kom je helemaal niet meer online, want beide ISP's schermen de DNS tegenwoordig af voor niet-abonnees ;)
Pagina: 1