Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Het kan zijn dat de securityinstellingen van bepaalde folders niet 'meegenomen' wordt naar de subfolders. Je zou dus even na moeten gaan of het Guest-account ook rechten heeft op de subfolder waar je niet in kan komen.
Datzelfde geldt ook voor de losse files. Als je naar de eigenschappen van die files kijkt, staat het Guest-account dus in de lijst, en zoja, met welke rechten?
Mocht het niet goed staan, en je hebt geen zin om elk losse bestand goed te zetten: Je kunt eventueel ook op de folder waarin die files zich bevinden de rechten goedzetten, en aangeven dat die instellingen voor de subfolder en files gelden (XP Pro Engels: properties van de folder, tab security, advanced, 'replace permission entries on all child objects enz...')
Datzelfde geldt ook voor de losse files. Als je naar de eigenschappen van die files kijkt, staat het Guest-account dus in de lijst, en zoja, met welke rechten?
Mocht het niet goed staan, en je hebt geen zin om elk losse bestand goed te zetten: Je kunt eventueel ook op de folder waarin die files zich bevinden de rechten goedzetten, en aangeven dat die instellingen voor de subfolder en files gelden (XP Pro Engels: properties van de folder, tab security, advanced, 'replace permission entries on all child objects enz...')
Ik heb de 'simple file sharing' uitgezet, security selected en voor Guest account alle toestemmingen gegeven voor de hele drive en inherit naar child gedoe en zo. 'Simple file sharing weer aan' en kijken over netwerk... ik zie nog steeds niet die DVD files die ik miste en door de tweede laag subdirs kom ik nog steeds niet.
'SFS' weer uit en nog steeds geen verandering.
Ik heb zelfs die ene VIDEO_TS.VOB specifiek ge-edit en Guest alle rechten gegeven en nog steeds zie ik hem niet.
Het browsen over het netwerk (met Total Commander) gaf in het aller begin aan dat ik een password moest geven om via de Guest account (was ghosted, kon geen andere account kiezen) op de andere PC kon kijken. Dat heeft ie nu ook want anders zag ik natuurlijk niks, maar hoe kan ik controleren of ik wel met het Guest account inlog via het netwerk op de andere PC?
'SFS' weer uit en nog steeds geen verandering.
Ik heb zelfs die ene VIDEO_TS.VOB specifiek ge-edit en Guest alle rechten gegeven en nog steeds zie ik hem niet.
Het browsen over het netwerk (met Total Commander) gaf in het aller begin aan dat ik een password moest geven om via de Guest account (was ghosted, kon geen andere account kiezen) op de andere PC kon kijken. Dat heeft ie nu ook want anders zag ik natuurlijk niks, maar hoe kan ik controleren of ik wel met het Guest account inlog via het netwerk op de andere PC?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Nouja, je zou uiteraard een standaard user-account aan kunnen maken op beide PC's waarmee je de shares in het vervolg benadert, of nog beter: waarom niet gewoon een account aanmaken op de 'server' met dezelfde naam als waarmee je inlogt op de 'client'? Dan ben je van heel het gezanik af, want het probleem met het useraccount Guest is dat iedereen via dat account op de PC kan. Het is normaliter niet afgesloten met een wachtwoord, en dat schiet niet op qua security. Nu kan een Guest normaal niets wijzigen, maar vziw wel bekijken.
Je kunt testen of je met Guest inlogt door het account te disabelen. Als je dan via de andere PC dan helemaal niet erbijkan, dan werk je via Guest, en anders is er blijkbaar een ander account waarmee je connectie maakt.
Je kunt testen of je met Guest inlogt door het account te disabelen. Als je dan via de andere PC dan helemaal niet erbijkan, dan werk je via Guest, en anders is er blijkbaar een ander account waarmee je connectie maakt.
Ok, dan 'circumvent' ik het hele probleem door gewoon met een ander account te filesharen over het netwerk.
Maar wat dat betreft ben ik een ietwat onwetend, hoe log ik in met filesharen via een ander account?
Zoals ik zei gaf Total Commander alleen de (ghosted) Guest account aa om een PW in te vullen voor toegang.
B.t.w. op beide PC's heeft de main account dezelfde naam (Ray).
Maar wat dat betreft ben ik een ietwat onwetend, hoe log ik in met filesharen via een ander account?
Zoals ik zei gaf Total Commander alleen de (ghosted) Guest account aa om een PW in te vullen voor toegang.
B.t.w. op beide PC's heeft de main account dezelfde naam (Ray).
Normaliter, als je via de explorer een connectie opzet (map networkdrive ofzo) naar een andere PC en het account waarmee ingelogd wordt niet is bekend, dan krijg je een mooi inlogscherm. Hier kun je een userid en password ingevoeren.
Ik ken Total Commander verder niet, maar als deze op een andere manier werkt, dan kun je zo de connectie niet opbouwen. Maar aan de andere kant lijkt me dat sterk: is het niet mogelijk, zelfs als het Guest-account disabled is, om een ándere userid in te geven bij TC?
Ik ken Total Commander verder niet, maar als deze op een andere manier werkt, dan kun je zo de connectie niet opbouwen. Maar aan de andere kant lijkt me dat sterk: is het niet mogelijk, zelfs als het Guest-account disabled is, om een ándere userid in te geven bij TC?
[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Bean op 08-03-2005 12:43 ]
Zie hier: Occy74 in "bestanden onzichtbaar in netwerkshare"
misschien ook bij jou van toepassing?
misschien ook bij jou van toepassing?
Pagina: 1