Webcam op fullscreen beeld

Pagina: 1
Acties:

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Een bekende legde mij het volgende probleem voor:

Er is een persoon die zelf geen les kan volgen, maar toch wat van les wil zien, ik zal hier verder niet te diep op ingaan, maargoed. Nu is het de bedoeling dat die persoon de klas uiteraard kan zien, fullscreen via een webcam. Ook is het de bedoeling dat de klas die persoon fullscreen kan zien via een webcam die op haar gericht is.

De persoon zit thuis, paar km van school, heeft een ADSL verbinding.

Nu is het de vraag hoe de klas de persoon, en omgekeerd kan zien. Ik neem aan dat dit via bepaalde software te realiseren is. MSN Messenger heeft een prima webcamfunctie, maar het probleem is dat je hiermee niet (via enkel MSN Messenger) fullscreen webcam kunt bekijken.

Heeft iemand enig idee waarmee dit wel mogelijk is? Ik heb de search gebruikt, bracht geen uitkomst. Ik hoop dat jullie weten waarmee ik dit kan realiseren, aangezien het toch vrij belangrijk is.

Verwijderd

Hoe snel (upload & download) is die ADSL-verbinding, bij beide partijen? Dat bepaalt mede wat de mogelijkheden zijn.

Verder: zijn er andere gelijktijdige gebruikers van die ADSL-verbindingen? Ik neem aan van wel, in ieder geval bij de ADSL-lijn van de school.

Ook niet onbelangrijk: gelden er datalimieten bij die ADLS-abonnementen?

• mcdronkz
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:11:
Hoe snel (upload & download) is die ADSL-verbinding, bij beide partijen? Dat bepaalt mede wat de mogelijkheden zijn.

Verder: zijn er andere gelijktijdige gebruikers van die ADSL-verbindingen? Ik neem aan van wel, in ieder geval bij de ADSL-lijn van de school.

Ook niet onbelangrijk: gelden er datalimieten bij die ADLS-abonnementen?
School heeft een glasvezelverbinding, persoon heeft een ADSL verbinding, weet niet precies wat voor, zal ik navragen.

Hoe het zit met de gelijktijdige gebruikers van school weet ik niet precies, maar wat snelheid betreft moet er geen probleem zijn. De betreffende persoon is waarschijnlijk de enige online thuis.

Ik ga ervan uit dat er geen datalimieten zijn.

Verwijderd

ik zeg netmeeting dat heeft een goede webcam voorziening die goed instelbaar is.

• mcdronkz
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:22:
ik zeg netmeeting dat heeft een goede webcam voorziening die goed instelbaar is.
Ik ken het, maar kan Netmeeting ook fullscreen webcam weergeven?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
mcdronkz schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:36:
[...]

Ik ken het, maar kan Netmeeting ook fullscreen webcam weergeven?
Het ligt ook aan de webcam want de meeste webcam's leveren een dusdanig slechte kwaliteit beeld dat je niet op fullscreen Wil kijken.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Iets meer gepruts, maar wel mogelijk: Windows Media Encoder aan beide kanten draaien.
Je kan dan zelf de bitrate instellen en de streams zijn gewoon via de Windows Media Player te bekijken.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• mcdronkz
Metal schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:39:
[...]

Het ligt ook aan de webcam want de meeste webcam's leveren een dusdanig slechte kwaliteit beeld dat je niet op fullscreen Wil kijken.
Wat zijn hier voor oplossingen voor? Een normale digicam laten functioneren als webcam maar dan op hoge resolutie?

• mcdronkz
-Rob- schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:44:
Iets meer gepruts, maar wel mogelijk: Windows Media Encoder aan beide kanten draaien.
Je kan dan zelf de bitrate instellen en de streams zijn gewoon via de Windows Media Player te bekijken.
Hey, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Dat is inderdaad wel te doen ja. Bedankt voor je goede ingeving iig. Zal dit even gaan bespreken. Vanzelfsprekend zijn andere initiatieven welkom.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

een normale digicam kan ook niet én hoge resolutie én hoge framerate (oftewel bewegend beeld).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 14:06
mcdronkz schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:57:
[...]

Wat zijn hier voor oplossingen voor? Een normale digicam laten functioneren als webcam maar dan op hoge resolutie?
Heb je nog een budget? anders lijkt me dit een hele goede optie. Een TV- / video-kaart met WDM-drivers (universele input, dus ook te gebruiken als webcam, je kunt met zulke drivers ook je TV als "webcam" laten zien)
Daarbij een degelijke camera met een goede resolutie op de video-in poort.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Controleerof er i.d.d. geen datalimieten zijn: je kunt vele GB's/maand verbruiken, en dat is een vervelende verassing als je hebt geinvesteerd in hardware...
Pagina: 1