Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MSN] Plat door virus?

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik werd vandaag belaagd door berichten van anderen waardoor ik een bestand kon accepteren...

Elke keer was de bestandsnaam anders, zoiets als: See this blone eats a banana.

En elke keer meer van dit soort namen.

Iemand hier nog meer last van?

MSN kom ik niet meer in nu. Ik heb geen bestanden geaccepteerd en ook geen virus op de pc.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:46

aapelite

Do the kirby!

Ik heb ook een aantal keer deze aanbiedingen mogen ontvangen van vreemde bestanden. ALleen van 1 persoon gelukkig maar. Wel zie ik zeer regelmatig mensen offline verdwijnen en terug komen. Ik denk dat de servers welaan het over belasten zijn misschien. Iets gaat iig niet best :P

Ik ben even van msn af geweest net maar ik kon weer gewoon inloggen. Misschien blijven proveren?

[ Voor 16% gewijzigd door aapelite op 07-03-2005 20:03 ]

Verwijderd

whehehe,
er speelt zich net een familiedrama af, omdat ik net 1,5 uur achter de laptop van mn broertje heb gezeten om er een worm af te krijgen ;)

Het is een irritant virusje, dat alle online contactpersonen een geinfecteerde .pif stuurd, en als je die accepteerd ben je zelf ook de klos.

:( Nouja, hier is tie eraf.

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
nee volgens mij is dit wat anders

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:20
Yup, 17kb, meerdere mensen hebben hem al gestuurd, geen problemen verder hier (ik zag pif :P).. msn begint wel steeds slechter te worden qua virussen.. (nofi), hopen dat het in msn7 opgelost is.

• nonan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-06-2024
ik geloof dat het wel lekker loopt.. ik ben zelf al van msn afgekickt en heel veel andere ook

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:45

Cyphax

Moderator LNX
MoiZie schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:06:
Yup, 17kb, meerdere mensen hebben hem al gestuurd, geen problemen verder hier (ik zag pif :P).. msn begint wel steeds slechter te worden qua virussen.. (nofi), hopen dat het in msn7 opgelost is.
Waarom zou je dan msn als client gebruiken? Er zijn prachtige alternatieven waar je gewoon veilig achter zit... ja kan je niet webcammen, is dat zo erg? Zo nee: weg msn dan, wrom ook niet. :)
* Cyphax komt overigens msn niet op.

Saved by the buoyancy of citrus

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:39
MoiZie schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:06:
Nou ik kreeg ze met msn 7 ook hoor 8)7

• MoiZie
  • Laatst online: 18:20
Cyphax schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:08:
[...]

Waarom zou je dan msn als client gebruiken? Er zijn prachtige alternatieven waar je gewoon veilig achter zit... ja kan je niet webcammen, is dat zo erg? Zo nee: weg msn dan, wrom ook niet. :)
* Cyphax komt overigens msn niet op.
Ter info, ik krijg de bestanden via trillian aangeboden, en nee ik ga niet testen of ik daarmee geinfecteerd kan worden, vast wel :). * MoiZie msned via trillian

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

MSN met GAIM onder FreeBSD doet het hier ook niet. Virus nog niet gezien, maar een pif file doet niet echt veel hier :+

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
MoiZie schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:10:
[...]

Ter info, ik krijg de bestanden via trillian aangeboden, en nee ik ga niet testen of ik daarmee geinfecteerd kan worden, vast wel :). * MoiZie msned via trillian
Aahh, geen automatische infectie? Is ook niet de schuld van MSN ofzo, dit kan ook met ICQ bijvoorbeeld.
Welke oen opent dan ook een bestandje dat ie van een wildvreemde krijgt... nou MSN waarschuwt geloof ik ook voor je een bestand opent toch? Dus ach, iedereen die toch dat virus krijgt heeft 't 100% aan zichzelf te danken in dat geval.

Verwijderd

AMSN hier op Linux doet het momenteel ook niet...

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Mn zusje heeft em ook.
Ik word ook platgebeld door gedupeerden :S
Heb ik helemaaaal geen zin in!!

Maarja, hier heb ik een oplossing van: http://securityresponse.s....html#removalinstructions

En nu loopt een scanner om de klus verder af te maken.
Rotding!

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14
Cyphax schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:15:
[...]

Aahh, geen automatische infectie? Is ook niet de schuld van MSN ofzo, dit kan ook met ICQ bijvoorbeeld.
Welke oen opent dan ook een bestandje dat ie van een wildvreemde krijgt... nou MSN waarschuwt geloof ik ook voor je een bestand opent toch? Dus ach, iedereen die toch dat virus krijgt heeft 't 100% aan zichzelf te danken in dat geval.
Over het algemeen zijn de mensen die je in je lijst heb geen wildvreemden, maar kennissen of internet virenden die je iig al een keer gesproken hebt.

Ik kan trouwens ook niet op MSN.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
The Milkman schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:16:
Mn zusje heeft em ook.
Ik word ook platgebeld door gedupeerden :S
Heb ik helemaaaal geen zin in!!

Maarja, hier heb ik een oplossing van: http://securityresponse.s....html#removalinstructions

En nu loopt een scanner om de klus verder af te maken.
Rotding!
Dan weet ik wat mij ook te wachten staat :X
Ik ga vast oefenen... "dan had je niet blind op openen moeten drukken, ezel", roep jij dat een paar keer tegen je zusje?
Ik ga absoluut niet de deur uit voor dit soort onzin, dat weet ik vast. :)

Wat moet je hier toch in godsnaam tegen doen... hier helpen de beste beveiligingen niet tegen.. ja de optie om executables te starten weghalen. Krijgt MS weer geklaag.

[ Voor 13% gewijzigd door Cyphax op 07-03-2005 20:19 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:42
Ik heb er hier ook een aantal gestuurd gekregen, terwijl ik niet achter mijn PC zat, ik heb echter een auto-accept voor filetransfers (alsin: Hij moet ze vanzelf opslaan, niet uitvoeren natuurlijk 8)7)

Maar alle 4 de filetransfers waren gecancelled :?

edit:

MSN was hier trouwens gewoon online, totdat ik met mijn domme hoofd in het kader van dit topic even probeerde of hij wilde reconnecten... hij geeft dus aan dat de service tijdelijk onbeschikbaar is ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Xander op 07-03-2005 20:22 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Ik zit nu op MSN, daar heb ik geen problemen mee.
Maar omg, dat virus gaat wel snel !!

• Dentheman
  • Laatst online: 17:11

Dentheman

Zie signature

Ik kreeg 'm ook van een vriendinnetje van me, gewoon geopend maar norton begon te loeien.

Ik vind het trouwens wel verdacht stil op msn :o

Zie ondertitel

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hier heb ik er last van dat mensen zeggen dat ik offline ben, maar ik gewoon met ze praat, en ik kan ook gewoon met offline personen praten. Vind het maar vaag, msn is eigenlijk de laatste tijd best vaak stuQ :|

Verder heb ik nog niks van een virus ofzo ontvangen. Ook nog geen een bestand verzonden, dus daar zal het niet aan liggen.

[ Voor 24% gewijzigd door Drawer op 07-03-2005 20:24 ]

Verwijderd

Denman89 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:21:
Ik kreeg 'm ook van een vriendinnetje van me, gewoon geopend maar norton begon te loeien.

Ik vind het trouwens wel verdacht stil op msn :o
Ja, heel erg stil, al mijn online contactpersonen zeggen niks meer.
Ik heb trouwens de worm van de pc af gekregen zonder de removal tool:

-Ad-aware
-Hijackthis
-Housecall
-Panda virusscanner.

En toen pas was tie weg. :/

• SiXel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10 14:12
Yo

Een vriend van me heeft het probleem ook...
Ik kreeg daarnet een waarschuwing van Norton Internet Security dat een trojan op mijn laptop wilde install.

Weet niet als dat ook via msn komt..:?

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11 20:00

vr6-only

Blub Blub

ik kreeg ze van iemand wat een it nerd is en ken hem goed
dus ik dacht accepteren enzo
maar toen ik erop klikte opende ie een site enzo
waar zogenaamd een foto moest verschijnen, maar dat gebeurde niet
ineens sloot mcafee af, ad-watch en spy sweeper enz enz allemaal af
ik opnieuw opstarten en toen deed alles weer normaal.....maar op msn komen is wel moeilijk
ik zit er nu wel op maar voor hoelang......
heb ook een virus scan uitgevoerd maar niets gevonden
zelfde met spy sweeper en ad-aware maar niets gevonden !!!

It ain't stupid if it works!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
MSN was hier net ff offline, maar is nu weer online.
Niks aan de hand lijkt me :)

Of zijn er nog mensen die niet online kunnen komen?
(en dan heb ik het niet over de mensen die door een virus niet online kunnen komen)

[ Voor 24% gewijzigd door RoD op 07-03-2005 20:26 ]

Verwijderd

Ik wordt nu opnieuw aangemeld op msn, volautomatisch .. ineens..
//
edit: nope :*) MSN bedankt, ik kom vanavond iig niet meer online schat ik zo.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 20:26 ]

• nonan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-06-2024
_RoD_ schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:25:

Of zijn er nog mensen die niet online kunnen komen?
(en dan heb ik het niet over de mensen die door een virus niet online kunnen komen)
ik kon dus net ook niet op msn komen.. maaar nu kan ik dus wel weer op msn.. alleen niet alle berichten komen aan. en ik heb geen virus troep geaccepteerd

[ Voor 6% gewijzigd door nonan op 07-03-2005 20:28 ]

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 12:34
heb er 1 uur afgelegen
nu doet ie het weer :)

Verwijderd

Ik betrap mezelf er net op dat ik steeds meldt of ik aangemeld/afgemeld ben op MSN, wat de modjes niet zo leuk zullen vinden.
Excuses, en een waarschuwing voor posters om dat niet na te doen! :)

• SiXel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10 14:12
Ik blijf nog ff op de webmessenger(.com) ;)

Verwijderd

Me zus heeft gister op onze pc ook zoiets geaccepteerd het was iets met Mypicture?? iets 17 kb nadat ze het had ontvangen flipte de pc helemaal ..
Je kon niet meer na command promp en bij cd komen lukte niet alles sloot zomaar af. en je krijgt soms van die meldingen met N00b
Op internet zoeken erover lukte niet als jke iets met virus intikte sloot de venster zich automatisch af.
Dus heb ik een vriend gevraagt die even mij een bestandje sturen ervoor
deze link http://www.trendmicro.com/ftp/products/tsc/tsc.zip die heb k gelijk opgeopent en opgeslagen..
en hierna was het opgelost

:P

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
SiXel schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:32:
Ik blijf nog ff op de webmessenger(.com) ;)
Blijkbaar kan je daar geen bestanden mee ontvangen? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:59
offtopic:
Moet dit niet in een andere sectie zitten :? :X

MW | BF1 Stats

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Hier ook al van twee gasten die ik bijna nooit spreek op msn een leuke "Me on Holiday.pif" gekregen niet geacepteert en geanuleerd. paar tellen later waren ze offline. :D

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als we er vanuit gaan dat dit topic anders is dan dit topic: [rml][ MSN] Bropia-varianten (handcuffs.pif)[/rml]; dan kan deze naar BV :)

SA > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• magnifor
  • Niet online
Ik heb nog nergens last van en ik kan ook nog de hele dag op msn. :)

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 19:27
Een vriend van mij had het gister op zijn pc gekregen, toch ging hij toen niet offline(kan ook komen doordat hij zichzelf steeds opnieuw aanmelde :p ). Maar hij kon niet surfen of een virusscanner draaien. Ondertussen stuurde hij ook "Me on Holiday.pif!" oid rond. Maar goed ik had hem ff geholpen, uiteindelijk kwamen we uit bij de removal tool van W32.Serflog.A. Toen hij die had gedraaid deed zijn computer weer normaal.

Misschien een tipje voor andere mensen die er last van hebben?

Verwijderd

Het is geen bropia denk ik.
Ik heb het virusje ook(Althans, mijn zus heeft het, maarja, je weet hoe dat gaat he?)en er staat in een txt-tje bij dat iemand stom is en moet ophouden de wereld van bropia te redden. Ook als ik ga scannen kom ik op een ander soort worm uit.
Wat gewoon werkt is het opstarten in veilige modus met netwerk en dan een (online)virusscanner eroverheen halen.
Ik moet wel toegeven, hordes mensen hebben hem geaccepteerd, dat had ik niet verwacht. Of is het tegenwoordig normaal om met een engelse zin van 'check this' en dan vervolgens een linkje of een transfer een gesprek te openen?
En buiten dat, waarom zou ik iets openen zonder enig idee wat erachter zit(Geen extensie checken enzo)?
Naja, digibetisme gooien we het maar op.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:08
Ja, leuk en aardig, heb dat virus ook, maar als ik er op klik, die link van jouw, komt er te staan dat ie de site nie kan vinden :'( . Hoe kom ik hier van af, want ik voel me zo kut door da kromme virus :r

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ep0ss schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:52:
[...]

Ja, leuk en aardig, heb dat virus ook, maar als ik er op klik, die link van jouw, komt er te staan dat ie de site nie kan vinden :'( . Hoe kom ik hier van af, want ik voel me zo kut door da kromme virus :r
Kijk eens in je hostfile als daar niets vreemd instaat, zoals:
O1 - Hosts: 64.233.167.104 www.symantec.com
O1 - Hosts: 64.233.167.104 www.sophos.com
O1 - Hosts: 64.233.167.104 www.mcafee.com
O1 - Hosts: 64.233.167.104 www.viruslist.com
...
O1 - Hosts: 64.233.167.104 uk.trendmicro-europe.com

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 14:33
Ep0ss schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:52:
[...]

? Die link werkt hier gewoon hoor, ik kan hem gewoon downloaden :?

Verwijderd

-EDIT- DAMN wrong window :S

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 19:06 ]

Verwijderd

ID-College schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:58:
[...]

? Die link werkt hier gewoon hoor, ik kan hem gewoon downloaden :?
Ja, dat doet dat virus dus :Y)

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:08
Opgelost :)
Pagina: 1