Toon posts:

Remote Desktop, Windows 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb remote desktop geïnstalleerd op een PC waar Windows 2003 opstaat. Nu neem ik op verschillende pc de computer over. Als ik weer op een ander pc de computer overneem krijg ik weer een nieuw scherm en niet de vorige sessie waar ik gebleven ben.

Groeten,
Robert

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je bedoelt waarschijnlijk dat je Terminal server hebt geinstalleerd onder Windows Server 2003. Je bouwt sowiezo een nieuwe sessie op al je je aanmeld (behalve met de mstsc /console switch) dat is het hele idee achter Terminal Server.

Mocht je je sessie afsluiten met het kruisje en je zou dan met dezelfde username weer inloggen dan kom je weer in de bestaande sessie terecht zoals je hem afsloot.

Mocht je 'log-off' gebruiken dan sluit Windows Server 2003 alle sessies af , en moet je weer opnieuw inloggen als je weer verbinding maakt.

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 07-03-2005 19:38 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Pietertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01 15:59

Pietertje

The Rock

Het kan zijn dat e /console option het niet doet op windows 2003. IN dat geval kun je bij Microsofteen Remote Administration Pack downloaden, en als je dit installeert doet de /console optie het wel.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
open je taskmanager en kies de users tabblad, vervolgens selecteer je de sessie met je rechtermuisknop en doe je connect.
je kunt het ook via commandline doen met "connect <sessienummer>".

Of je zet in je terminal services config dat een gebruiker maar 1 sessie mag.

[ Voor 21% gewijzigd door mabarto op 07-03-2005 19:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:37:
Je bedoelt waarschijnlijk dat je Terminal server hebt geinstalleerd onder Windows Server 2003. Je bouwt sowiezo een nieuwe sessie op al je je aanmeld (behalve met de mstsc /console switch) dat is het hele idee achter Terminal Server.

Mocht je je sessie afsluiten met het kruisje en je zou dan met dezelfde username weer inloggen dan kom je weer in de bestaande sessie terecht zoals je hem afsloot.

Mocht je 'log-off' gebruiken dan sluit Windows Server 2003 alle sessies af , en moet je weer opnieuw inloggen als je weer verbinding maakt.
Nee ik heb volgens mij remote desktop aangevinkt (rechtermuis knop op deze computer, remote, Allow users to connect remotely to this computer) en geen terminal server geïnstalleerd. Als ik lokaal inlog en ik start een paar programma’s op en daarna log ik in op afstand met de zelfde user account dan heb ik niet meer de programma’s die ik heb geopend. Wat ik wel graag wil.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mstsc -v servernaam /console dus :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Erik schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:55:
ah dank.. die wist ik dus nog niet..
toevallig net van het weekend bezig geweest om alles op te zetten...
vond het al vreemd dat ik niet direct de desktop kon overnemen.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Erik schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:55:
Wat doet de -v switch? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
daarmee specificeer je je server :)

als je niks geen -v doet dan moet je zelf je servernaam nog opgeven

A wise man's life is based around fuck you

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
mstsc /?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:30:
Ik heb remote desktop geïnstalleerd op een PC waar Windows 2003 opstaat. Nu neem ik op verschillende pc de computer over. Als ik weer op een ander pc de computer overneem krijg ik weer een nieuw scherm en niet de vorige sessie waar ik gebleven ben.
Zoals je ondertussen al een aantal keer verteld is, vinden wij het op GoT wel belangrijk dat je in je topicstart opneemt wat je zelf al geprobeerd en gedaan hebt om je probleem op te lossen ;)

In dit geval ontbreekt er wederom een boel informatie, is je topic titel ook nog niet wat we ervan verwachten (een korte en bondige omschrijving van je vraag of discussiepunt), en ontbreekt het wederom aan een zichtbare inzet van jouw kant :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.