Toon posts:

Wireless & panneelantenne.. geen verbetering..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In heb een linksys wrt54g (Access Point) en een PA4040 antenne (zie bovenste hier) gekocht via routershop.nl.

Vervolgens op elkaar aangesloten.. GEEN beter resultaat...wel 200 euries armer. Teruggestuurd. Vertelden ze dat ze daar ook geen beter resultaat konden krijgen..en dat het waarschijnlijk aan de nieuwe versie van de WRT54g ligt, dat je daar geen antenne's op aan kan sluiten. Raar verhaal.

Wat denken jullie :? ?

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:53

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Raar verhaal, waarom zitten er dan 2 sprieten op de wrt54g >:)
Op een ander forum las ik dat iemand de pa4040 op z'n wmp54g pcikaart had gezet en de rechter antenne van z'n wrt54g had afgeschroefd, waarna hij door 4 muren heen goed bereik had en 'standaard' helemaal geen bereik ;)
Die 2 sprieten zouden elkaar dus wel eens in de weg kunnen zitten (spiegels, elk de helft van het zendvermogen).

Ik heb zelf een D-link dsl-g604t adsl 54g modem-router in het souterrain staan en ik heb op de 3e etage (door 3 betonnen vloeren heen) nog goede ontvangst met een d-link dwl-g650+ pccard :Y)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

Verwijderd

Topicstarter
Jah, ik vond het ook een raar verhaal. Maar nou had ik nog een paar vragen:

Ik moet van het ene huis een wireless verbinding naar het andere huis maken (in het 2e huis zitten wireless laptops):
- hoe kan ik dit het beste doen? want zo'n paneelantenne werkt dus kennelijk niet.. :'(
- hoe werkt het met ontvangen en verzenden? stel ik heb een super paneel / omni antenne..die zend dan ver, maar hoe komt het signaal van de laptop bij de antenne. ik dacht dat ik het goed had begrepen en dat de paneel/omni antenne ook beter luistert? volgens de man van routershop.nl werkte dit niet zo.. het signaal komt wel bij de laptop maar niet van de laptop naar het AP.

Wie heeft een antwoord?

Verwijderd

Topicstarter
eenmaal...

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

In mijn voorbeeld is de antenne van een ontvangende pcikaart verbeterd (wordt gevoeliger bij ontvangst en zendt sterker / gericht signaal uit).
Welke afstand wil je overbruggen en wat kom je tussen AP en laptops voor objecten tegen :?
Er zijn kaarten voor laptops waar je een externe antenne op kunt aansluiten.
Je kunt zelfs een repeater als extra buffer gebruiken, die ontvangt signalen van het AP en zendt ze in het 2e huis weer uit.

[ Voor 32% gewijzigd door Speedy-Andre op 07-03-2005 23:44 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Denk er even aan dat met slechts 1 van de 2 antenne aansluitingen gezonden wordt. De ander is enkel voor ontvangst. (Diversity)
Als je dus de pa4040 aansluit op de verkeerde aansluiting zal je enkel bij ontvangst voordeel hebben.

En uiteraard is de manier van aansluiten mega belangrijk bij de frequenties waar wifi gebruik van maakt. (2,4Ghz) Een slechte kabel of verkeerd gemonteerde plug betekend 0,0 ontvangst.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de goede antenneuitgang gebruikt. Met een andere firmware (hyperWRT) kan je zelfs instellen welke antenneuitgang je wil gebruiken.

Ik moet ongeveer 50 tot 100 meter overbruggen (van het ene huis naar het andere huis (met een straat ertussen)). Heeft iemand ervaringen met antenne's? of een andere manier om dit voor elkaar te krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 19:23 ]

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Heb je vrij zicht op het ontvangende huis?
Zo ja, dan lukt het wel met 2 zgn. biquad antennes als op zowel AP als ontvanger een losse antenne kan, die je ergens hoog plaatst.
Met een coaxkabel (50 ohm) kun je zo'n antenne op een grotere afstand van het AP of de ontvanger plaatsen.
Let wel op de aansluitingen van zowel de kabel als op de apparatuur en de antenne, er zijn meerdere soorten van verkrijgbaar.

Pagina: 1