Toon posts:

laptop maakt geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ey ik heb even een hardnekkig probleem met de draadloze netwerk...
tzit namelijk zo: ik had een maandje of twee geleden een draadloze internetverbinding ingesteld tussen de laptop en de router. alles werkte perfect (dankzij de hulp van een paar GoT-ers :)) maar ik was net aan het proberen om de MAC waarden enz in te stellen en dat ging totaal mis...De pc heeft nog wel internetverbinding (want die is gewoon met een kabeltje op de router aangesloten) maar de laptop heeft geen verbinding meer...Ik heb op de router de MAC dingen die ik had ingevuld weg gehaald maar de laptop blijft het nog steeds niet doen. De hardwareschakelaar staat aan en ook via mun router heb ik een netwerk gemaakt maar de laptop kan niet connecten...Hij vind wel de netwerk maar dus niet verbinden...Ik heb een Intel Pro/Wireless 2200BG netwerkkaart en een Sitecom WL-114.
Even kort nog...het probleem is dus dat de laptop de netwerk die ik heb ingesteld wel zie maar niet kan verbinden...weet iemand van jullie waar het aan kan liggen?

Verwijderd

Replies over spelling e.d. trashed, gelieve ontopic te blijven.

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als ik het goed begrijp heb je MAC waarden aangepast. Heb je toevallig iets van MAC-filtering aanstaan op de router?
Zoja, normaal gesproken moet je daar alle MAC-adressen die een connectie mógen maken naar de router erin zetten. Soms geldt dat voor alle netwerkapparatuur die je wilt gebruiken op de router, wired en wireless, en bij andere routers geldt die security alleen voor wireless apparatuur.

Maak dus een verbinding met de router, en controleer of MAC-filtering aanstaat (kan bij een Sitecom een andere naam hebben, maar het komt op hetzelfde neer)
Zoja: dan heb je twee keuzes: uitzetten, óf het MAC-adres van je Intel kaartje erbij zetten.

Het kan ook zijn dat de WEP/WPA encryptiesleutel van de router niet meer overeen komt met de waarde die je ingesteld hebt op de laptop, dit veroorzaakt hetzelfde probleem (wel zien, maar niet connecten)