Toon posts:

vraag mbt 2.5" schijf in een externe behuizing.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik heb een conceptronic chd2u externe usb 2.0 2.5" schijf behuizing gekocht voor een 40 gb ide notebook schijf. Nu wilde ik de schijf inbouwen maar het viel me meteen al op dat de schijf nogal wat speling om zich heen heeft in de behuizing, zonder dat deze ook maar ergens wordt ondersteund.

Nu dach ik .. er moet vast een soort houder om die schijf heen en dan schijf je die schijf met houder en al in de behuizing en dan moet het goed zijn. Ik had verwacht dat zoiets wel bij de behuizing geleverd zou worden maar dat is dus niet het geval. Zijn die houdertjes universeel ? En weet iemand waar je die los kunt kopen ?

bvd

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
bij de cheap ass 2.5" behuizingen die ik heb, wordt de schijf ook niet aan de zijkanten/bovenkanten geklemd, maar op de kop, door de ide aansluiting, en op de staart door een rubber blokje in de behuizing. Dat zit er ook niet?

specs

Verwijderd

Topicstarter
nee dat zit er zelfs niet in .. de aluminium behuizing is van binnen helemaal leeg... vaag he ? maar misschien dat het bij jouw behuizing ook zo is dat je zo'n houdertje moet gebruiken om hem te ondersteunen in die behuizing ?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
die van mij is een alu behuizing, gewoon een stuk geextrudeerd profiel, met aan het begin en het einde plastic afsluitingen, waar de schijf dus tussen geklemd word (met behulp van de IDe connector en het rubbertje). Mocht er geen rubbertje in zitten dan zou je er zelf wat in kunnen klussen. Tenminste als dat past natuurlijk. verder geen ondersteuning dus.

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 07-03-2005 19:03 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
niemand anders ?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:08
Eh, zelf wat klussen? Blokjes hout eronder/boven/naast en opvullen met piepschuim? :)

-

Pagina: 1