Toon posts:

[OC]`Hoe een P4 3.0 Ghz te Ocen

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P4. 3. Ghz op een medion PC. Dikke alu heatsink met 80 mm fan als koeling. En dat ding word onder load maar een graad of 35. Ik wou em proberen te OCen naar 3.2 of maybe zelfs 3.4

Maargoed, ik kan in men bios de CPU multiplaier niet vernaderen en er zijn geen bios unlock pinnetjes op men mobo.

Vraagje, aangezien de zoekfunctie buiten bedrijf was, hoe kan ik nou die proc wel proberen te ocen zonder dat via de bios te doen? of hoe meot ik die MSI bios editen??

Greetz
Wiz

Edit
478 P4 3.0 Ghz HT
1 GB DDR400
MSI MS 7012(medion OEM) Pheonix award bios(extra info if needed via everest)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 18:13 ]

Verwijderd

Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Misschien nieuwe bios? Misschien is de proc gelockt?

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-02 07:52
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:10:
hoe kan ik nou die proc wel proberen te ocen zonder dat via de bios te doen?
Overklokken zonder dat via het bios te doen gaat niet werken volgens mij met je processor.

Maar er is ook geen reden om moeilijk te doen:
- De multiplier kun je niet verhogen of überhaupt veranderen (tenzij je een bepaald Asus mobo hebt met bepaalde cpu, dan kun je de multiplier verlagen dmv een bioshack van Asus)
- Je moet de FSB(Front Side Bus) van de processor veranderen.

De FSB van de processor staat normaal bij jouw processor op 200MHz (Quadpumped 800MHz). Nu wil je de kloksnelheid van 3000MHz naar 3200MHz hebben of zelfs 3400MHz. De multiplier staat vast op 15x (3000MHz delen door 200MHz). Dus dan moet je voor kloksnelheid:
3200MHz delen door 15 = 213,33MHz FSB
3400MHz delen door 15 = 226,67MHz FSB

Specs

Verwijderd

Topicstarter
danke voor dat topic ;) ik zal het eens even doornemen. Ik verwacht neit echt veel moelijke dingen tegen te komen. Ik heb al een beetje met men VGA liggen klooien (6800Le) maar ik ga ook een beetje de rekenkracht proberen te verbeteren ;) Is er een goede benchmark voor je proc?

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik zou idd eens een keer de FAQ die Lamber aangeeft doorlezen :) Daarin staan denk ik wel al je vragen beantwoord :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.