Omdat mijn huidige data schijf (IBM 120gig) problemen begint te krijgen ben ik opzoek naar een andere HDD
ik wil een betrouwbare HDD die 24/7 aan kan staan. hij hoeft niet supersnel te zijn, gebruik hem toch alleen voor data en download.
nu ben ik tijdens mijn zoektocht op het Internet 2 schijven tegen gekomen die aan mijn verwachtingen voldoen:
- Western Digital WD2500SB 250gig IDE
- Maxtor Maxline plus II van 250gig IDE
bijde schijven zijn ontworpen voor data opslag in een 24/7 server
echter op de site van WD staat: http://www.westerndigital...sp?DriveID=90&Language=en
betekend dit ook dat de Maxline niet gebruikt kan worden in mijn systeem?
ik wil een betrouwbare HDD die 24/7 aan kan staan. hij hoeft niet supersnel te zijn, gebruik hem toch alleen voor data en download.
nu ben ik tijdens mijn zoektocht op het Internet 2 schijven tegen gekomen die aan mijn verwachtingen voldoen:
- Western Digital WD2500SB 250gig IDE
- Maxtor Maxline plus II van 250gig IDE
bijde schijven zijn ontworpen voor data opslag in een 24/7 server
echter op de site van WD staat: http://www.westerndigital...sp?DriveID=90&Language=en
wat ik hier uit opmaak is dat deze schijf niet zonder raid controller kan? is de schijf langzamer zonder Raid of is hij minder betrouwbaar ?IMPORTANT: Because of the time-limited error recovery feature, this product is intended for server applications and is not recommended for use in desktop systems.
What is time-limited error recovery and why do I need it?
Desktop drives are designed to go to great lengths to protect and recover data, at times pausing for as much as a few minutes to make sure that data is recovered. Inside a RAID system where the RAID controller handles error recovery, the drive does not need to pause for extended periods to recover data. In fact, heroic error recovery attempts can cause a RAID system to think the drive has failed and drop it out of the array. WD Caviar RE is engineered to prevent hard drive error recovery fallout by limiting the time the drive spends in error recovery. With error recovery factory set to 7 seconds, the drive has time to attempt a recovery, allow the RAID controller to log the error, and still stay online. Designed for portable digital devices of all kinds including notebook computers, external storage, car navigation systems, digital audio to GPS systems, blade servers, and tablet PCs.
betekend dit ook dat de Maxline niet gebruikt kan worden in mijn systeem?
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel