Toon posts:

Systeem loopt regelmatig vast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Medetweakers, Ik heb het volgende probleem:

Ik heb afgelopen zomer een nieuw systeem gekocht, na deze voorzien te hebben van Windows XP Service Pack 2 Professional met de nodigde drivers ben ik vrolijk aan de slag gegaan. Alles werkte prima tot op een zeker moment, mijn systeem bleef gedurende een aantal seconden hangen en liep daarna weer vrolijk verder. Dit patroon herhaald zich tot op de dag van vandaag nog steeds, soms wordt het hangen van het systeem vergezelt met een bluescreen (KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR - 0x00000077).

Voor het probleem de kop op stak is er niets aan derde software geïnstalleerd. Het is geen duidelijk patroon in die zin dat het zowel voorkomt tijdens een stress scenario (games, videobewerken, etc.) als tijdens een rust punt waarin het systeem alleen gebruikt wordt voor bijvoorbeeld tekstverwerken of het afluisteren van audiobestanden.

Ik ben zelf al op zoek gegaan naar de betreffende foutmelding die ik tijdens één van de terugkerende bluescreens te zien kreeg. Op Technet kreeg ik de volgende suggesties op een rijtje:
- Stop 0x77 messages can be caused by bad sectors in the virtual memory paging file or a disk controller error. In extremely rare cases, depleted nonpaged pool resources can cause this error.
- Another cause of Stop 0x77 messages is defective, malfunctioning, or failed memory hardware, such as memory modules, Level 2 (L2) SRAM cache, or video adapter RAM.
- The problem might also be due to cracks, scratched traces, or defective components on the motherboard.
Ik heb naar aanleiding van bovenstaand bericht tevens getracht om de Intel chipset drivers te vernieuwen middels de nieuwste drivers te downloaden voor de 925x chipset.

Ik beschik over de volgende configuratie:

Hardware:

CoolerMaster PAC-T01-EK Praetorian
Cooler Master Powersupply Realpower 450W
Intel Pentium 4 530, 3.00Ghz,800Mhz,1Mb,S-775
Intel D925XCVLK, S775,i925X,4xDDR2,Aud,GLAN,1394
Kingston Dimm 512Mb DDR2 PC2-4300 533Mhz
Asus Extreme AX600XT/TD, 128Mb, DVI, TVout, PCI-E
Maxtor 300GB 7200rpm SATA150 16MB FDB
Sony 3,5" Diskdrive 1.44Mb
Plextor PX-116A/T3BP DVD-ROM 16x48x IDE
Plextor PX-712A DVD+/-R(W)

----------------------------------------------------

Zijn er misschien mensen die dezelfde situatie hebben meegemaakt of misschien een andere suggestie m.b.t. op het probleem?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

allereerst deze eens HEEEL goed doornemen:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

met name memtest ? en de disk controller/ andere harddisk/ harddisk kabel?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.