interpolatie bij 17" en 19" TFT's

Pagina: 1
Acties:

• Foxie_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-03 20:30
Beste mede forumgenoten :)

Misschien een raar verzoek maar ik zou graag van TFT bezitters het volgende weten. Hoe leesbaar is uw scherm nog als je het op een resolutie van 800 x 600 zet (eventueel iets hoger maar niet veel).

De reden dat ik dit wil weten is de volgende... Mijn oma vind zo een TFT scherm er wel netjes uitzien en wil nu zelf zo een scherm kopen. Ook heeft ze veel vast van tranen in de ogen van haar huidige scherm. Ze draait op dit moment een resolutie van 800 op 600 en ik vermoed niet dat ze dit gaat willen verhogen.

Een ander CRT scherm is idd een oplossing (=reden van traan ogen is dat het scherm gewoon ongelofelijk slecht is) maar ze vind zo een TFT gewoon iéts hebben ;)

Dus nu zoek ik een merk (of type ) TFT van 17" of 19" inch waar de interpolatie goed is bij een resolutie van 800 x 600. Dus als mensen met een tft even de tijd zouden nemen om dit te willen testen (effe resolutie wijzigen, effe surfen ) en uw resultaat hier posten .. .Dan ben ik jullie erg dankbaar :>

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zie niet in waarom je de resolutie niet omhoog zou kunnen gooien, want het scherm wordt ook groter. Bij 1024x768 zijn de letters groter op een 17" TFT dan bij 800x600 op een 15" CRT.

Het is niet superscherp, maar wel makkelijk te lezen op mijn scherm (LG1710S)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:43

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik weet niet of het er heel erg goed uit zal zien op 800x600 maar ik heb gehoord/gezien dat Samsung schermen een betere interpolatie hebben dan andere schermen. Als ze geld over heeft kan je voor n 1600x1200 scherm gaan, want op de helft van de resolutie zal je dus geen wazig beeld hebben :)...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kan je niet beter gewoon de native resolutie draaien maar dan met vergrote letters? :)

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 14:36
ik heb hiet een Philips 19 inch (190S)
die heb ik op 1024*768 en dat bevalt mij prima lekkere groote letters enz enz :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wow, juist even de mijne op 800x600 gezet. Het is nog wel scherp maar lekker werkt het niet voor mij. Ik draai altijd 1152x864 op m'n Daewoo LM17A 17" schermpje :)

Je kan overigens ook eenvoudig 1024x786 draaien en de lettergrootte wat hoger instellen. Zo doet mijn vader het.
Pagina: 1