Toon posts:

[CSS] background image in span niet goed weergegeven in IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een plaatje in een span te doen waarbij dat plaatje aan de rechterkant moet staan.
De span heeft een border van 1 px.

Het plaatje is een vierkantje met in het plaatje zelf een witte border van 2 px rondom.

Internet Explorer schuift het plaatje 1 px te ver naar rechts waardoor de witte ruimte in het plaatje niet meer gelijk is verdeeld.

Mozilla doet het wel goed.

http://netwire.nl/test/dropdown/

Ik heb al van alles geprobeerd om het op te lossen, ik ben diegene zeer dankbaar die een oplossing heeft.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Dat komt door het box model, in IE loop de achtergrond al vaaf onder de border zegmaar. Je kunt in beide browsers het box model hetzelfde zetten.

code:
1
2
-moz-box-sizing: border-box;
box-sizing: border-box;

[ Voor 21% gewijzigd door André op 07-03-2005 17:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:23:
Dat komt door het box model, in IE loop de achtergrond al vaaf onder de border zegmaar. Je kunt in beide browsers het box model hetzelfde zetten.

code:
1
2
-moz-box-sizing: border-box;
box-sizing: border-box;
Nu ben ik al iets verder op weg geholpen, bedankt! Ik begrijp nu dat het aan de boxmodel ligt maar als ik die verander blijft het nog steeds zo.

In feite schuift IE het achtergond plaatje 1 pixel onder de rechter-border.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Niet zozeer boxmodel alswel het gebrek aan dimensies op de span waardoor het element in IE geen 'layout' heeft. Maar goed, een span is een inline element, dus als je daar dimensies op wil zetten zou ik er persoonlijk een blocklevel element van maken.

Intentionally left blank