PC Kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Omdat het vorige topic gesloten was wil ik ven een nieuwe goed topic aanmaken.

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe PC te gaan kopen, mijn budget is rond de €1000,- euro, het is de bedoeling dat ik hier zowieso Half-Life 2 op gaan draaien zonder haperen en geschock.
Verder speel ik erg veel games zoals Counter-Strike, Call of Duty, UT 2004 en alle andere nieuwe spellen.
Ik wil een PC die snel is + waar ik wat filmpjes mee kan monteren.

Ik heb een paar eisen die ik aan mijn PC wil stellen.

Intel Pentium 4 (3.2 GHz) of een AMD Athlon 3400+
1 GB geheugen
256 MB Videokaart

Iemand die nog wat opties heeft wat ik er het best in kan zetten kwa videokaarten + de prijs van d videokaart ec

Met vriendelijke groet,
Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Waarom denk je dat het vorige gesloten is. Je moet eerst zelf dingen zoeken. In de pricewatch bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Justifier op 07-03-2005 16:57 . Reden: msn taal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn toch de dingen die je heel makkelijk zelf uit kan zoeken met bijvoorbeeld de hulp van de pricewatch. Kijk ook eens wat rond bij andere topics en bij de onlangs nog hier op tweakers verschenen mobo-reviews en dan kom je een heel eind.

Tip voor als je filmpjes gaat monteren: Bezuinig niet op een goede (snelle!) en grote hardeschijf. Maxtor heeft een paar leuke met 16 mb cache en gaan volgens mij al vanaf 250 gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Daar kun je alleen alles los vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:28

Cyphax

Moderator LNX
Omdat je toch vast hebt staan wat je erin wilt hebben kun je heel makkelijk de videokaart erbij uitzoeken. Je hebt 1000 euro, haal de prijzen van geheugen, proc, HD en mobo daar af en je hebt het bedrag ongeveer wat je aan je videokaart wil uitgeven. Kies een ATI of een Nvidia kaartje uit voor die prijs, maakt niet bijzonder veel uit. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:52

beany

Meeheheheheh

midego schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:58:
ja dus? Dit is TWEAKERS.net ... anders ga je lekker rondshoppen bij dell of mycom of weet ik veel wat. En dat is een kwestie van rondneuzen. Een topic hier openen 'ik zoek een compleet systeem, waar kan ik die kopen' schiet voor geen meter op!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:58:
Dit zijn toch de dingen die je heel makkelijk zelf uit kan zoeken met bijvoorbeeld de hulp van de pricewatch. Kijk ook eens wat rond bij andere topics en bij de onlangs nog hier op tweakers verschenen mobo-reviews en dan kom je een heel eind.

Tip voor als je filmpjes gaat monteren: Bezuinig niet op een goede (snelle!) en grote hardeschijf. Maxtor heeft een paar leuke met 16 mb cache en gaan volgens mij al vanaf 250 gig.
Ik heb het hier over kleine filmpjes van voorbeeld 400 MB ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:22
midego schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:58:
ja inderdaad, en daarmee kan JIJ de BESTE componomenten uitzoeken voor JOUW budget ... of email een willekeurige winkel of zei een offerete voor jou willen vaststellen waar jij dit goed mee kan..

en wees eensn iet zo lui, lees eers teens de FAQ door ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik weet niet in hoeverre je alles los wil kopen, maar vergeet dan de volgende dingen ook niet:

- CPU koeler
- evt.Kast + voeding
- evt. casefans
- evt. harde schijven (tenzij je je huidige kan overzetten natuurlijk).

Ik weet niet wat je allemaal wil hergebruiken van je huidige systeem, dus als je dat zou kunnen vermelden, graag. Anders moet je er toch kosten bij gaan rekenen.

let er overigens op dat de nieuwste videokaarten met 256MB al snel richting de 400 euro (of meer) op kunnen snoepen van je budget.

Buiten dat kan je natuurlijk gewoon de pricewatch checken voor prijzen en merken/types om te kijken voor reviews.

Ik kan natuurlijk wel letterlijk een 'receptje' voorschrijven, maar het gaat er uiteindelijk toch om wat jij wil hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vorige topic is niet voor niets gesloten lijkt mij....
Neem eens een kijkje in de best-buy-guides: probeer het een en ander te combineren ofzo. als tweaker zijn dit volgens mij geen redenen om een topic te starten... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Maar ik bedoel dus ook dingen waar ik een beetje kan samenstellen via internet zoals op http://www.mycom.nl etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Vrinden, een mod maakt wel duidelijk wat er wel en niet mag denk ik. Als je niks te zeggen hebt wat on-topic is en je irriteert je plaats dan een topic report.

Bijv bij computerland.

2x DDR 512 MB - 400 PC3200 A-Merk € 144,-
Asus K8V-SE Deluxe VIA K8T800 GBLAN/Dual SATA/Raid S754 € 95,-
Club3D X800XL Vivo PCI256MB € 349,-
Maxtor 250 Gb 16MB 7200r U133 € 149,-
Aopen H600B Miditower 350W Zwart € 85,-
AMD Athlon XP-64 3000+ (2000MHz) 1600MHz512kb S754 Boxed € 159,-

Totaal (inc. BTW) € 981,-

Weet niet precies wat je al hebt. Maar zoiets is een goede basis. Als je tegenwoordig een nieuw systeem koopt is het al gauw snel genoeg om spellen mee te spelen. Enige waar je op moet letten is de videokaart. Met een mindere videokaart zou je ook al prima af kunnen, bijvoorbeeld een 6600gt, of een x700 maar deze paste mooi in het budget. Zoek eens wat reviews op op internet. bijvoorbeeld bij www.tomshardware.com

[ Voor 24% gewijzigd door Brakkie op 07-03-2005 17:11 ]

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:52

beany

Meeheheheheh

Brakkie schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:06:

Bijv bij computerland.

2x DDR 512 MB - 400 PC3200 A-Merk € 144,-
Asus K8V-SE Deluxe VIA K8T800 GBLAN/Dual SATA/Raid S754 € 95,-
Club3D X800XL Vivo PCI256MB € 349,-
Maxtor 250 Gb 16MB 7200r U133 € 149,-
Aopen H600B Miditower 350W Zwart € 85,-
AMD Athlon XP-64 3000+ (2000MHz) 1600MHz512kb S754 Boxed € 159,-

Totaal (inc. BTW) € 981,-

Weet niet precies wat je al hebt. Maar zoiets is een goede basis.
edit: lama, ik moet leren lezen!

[ Voor 8% gewijzigd door beany op 07-03-2005 17:09 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Brakkie kijk, zoiets zoek ik !
Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:08

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

midego schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:08:
Brakkie kijk, zoiets zoek ik !
Bedankt !
Zo te zien heeft dat mb sata, dus neem dan ook een sata schijf. Verder is maar net wat je smaak is, ik zou voor een vergelijkbare Asus grafische kaart gaan.

Maar zelf zoeken kan inderdaad ook. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Zo te zien heeft dat mb sata, dus neem dan ook een sata schijf.
Moet wel een beetje een uitdaging blijven he :P

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26

makje

Professioneel prutser

Ik ben het grotendeels eens met de mensen hierboven die aangeven dat je zelf ook best wat kunt uitzoeken. Als je kant en klaar advies wilt hebbendan kun je een willekeurige computerwinkel instappen en advies vragen, zij worden ervoor betaald.

Maar om je op weg te helpen heet tweakers.net een faq geschreven en komt er elke 2 maanden een Best Buy Guide uit. Een beetje begrijpend lezen daarvan en vervolgens zelf even creatief nadenken kan vervolgens leiden tot een vrij goed overdachte keuze.

Laat ik hier vast beginnen door het basissysteem, multimediasysteem en high-end gamesysteem te combineren.

Allereerst moet er bepaalt worden wat er allemaal van de 1000 euro gekocht moet worden. Monitor en randapparatuur heb je al neem ik aan, dus ik ga ervan uit dat je het volgende nodig hebt:
-kast + voeding
-moederbord
-cpu + koeler
-geheugen
-videokaart
-harde schijf
-CD-Rom (dvd brander)

Allereerst de budgetten voor de onderdelen ongeveer verdelen, beginnende met de onderdelen die redelijk vast staan: HD 100 euro, DVD brander 70 euro, geheugen 2x 65 euro, kast 100 euro laat 600 euro over voor mobo + proc + videokaart. Hier beginnen de echte keuzes.

In de BBG nemen ze voor het budgetsysteem een S754 mobo en proocessor, maar ze geven daar en bij de andere systemen al aan dat ze liever S939 doen ivm dual channel ondersteuning en het feit dat dit nu de socket is van AMD. Een andere keuze welke nu gemaakt moet worden is of de videokaart een AGP moet zijn of het nieuwe PCI Express, ik kies tegenwoordig voor PCI-E, zeker als er spellen mee gespeeld moeten worden. Voor budget of minder veeleisende systemen kan ik nu nog steeds een AGP systeempje aanraden omdat ze vaak wat goedkoper zijn en er een simpelere videokaartje in kan.

Voor het moederbord kies ik dan voor de Asus A8V-E voor 130 euro en daarmee blijf 470 over voor processor en videokaart. Hier moet opnieuw een keuze gemaakt worden: snelle cpu of snelle videokaart of gulden middenweg...

Omdat je ook filmpjes mee wilt monteren kies ik de cpu als belangrijkste en neem een AMD Athlon 64 3500+ welke incl 3 jaar garantie en boxed koeler 260 euro kost. Dit laat dan 210 euro over voor een videokaart waardoor de nVidia 6600GT de beste keus lijkt voor 200 euro.

Mochten spellen toch wel belangrijker zijn dan zou je ipv een 3500+ ook een 3200+ van 190 euro kunnen nemen waardoor er bijna genoeg geld overblijft om ipv een Nvidia 6600GT een Radeon X800XL te nemen (kost 320 euro dus kom 40 euro te kort, maar de steds genoemde onderdelen had ik wat ruim bemeten met de prijzen)

Om nu te kijken welke harde schijf of DVD brander je wilt hebben kun je nu nog per onderdeel even een specifieke review opzoeken, die zijn er zat. Voor de keus tussen de 6600GT (met 3500+ cpu) of de X800XL (met 3200+ cpu) kun je ook wel wat reviews vinden (hier bijv 1tje) en dan moet je maar kiezen wat je het belangrijkst vind.

[ Voor 6% gewijzigd door makje op 07-03-2005 18:33 . Reden: zootje typo's eruit gehaald ]

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Verwacht trouwens van filmpjes monteren niet teveel, het gaat hier om Counter-Strike filmpjes van 200 a 300 MB !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zie de reply van makje, daar valt eigenlijk weinig aan toe te voegen. :) _o_
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.