Toon posts:

[XP] Activatiedialoog terwijl Windows al is geactiveerd?*

Pagina: 1
Acties:
  • 646 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
LS
ik heb sinds twee weken een klein (wireless)thuis netwerk (1 pc en een laptop).
Op mijn pc wat bestanden gedeeld, helaas begon windows te zeuren op product activatie en als ik daar op in ging : "produkt reeds geactiveerd" dus daar schoot ik niets mee op....
nu is de activatie periode verlopen en kom ik niet verder dan het aanmeld scherm van xp en de wizard blijft melden "product reeds geactiveerd"
heeft iemand een tip en is het toeval dat windows om activatie vraagt sinds mijn uitbreiding?

de gedeelde mappen kan ik nog steeds bereiken via mijn netwerk......

b v d!

Karel

Verwijderd

Bij verandering van hardware.. meestal bij geheugen en zo vraagt windows xp om een nieuw activatie, en dat wil wel eens niet lekker lopen. Als je het netjes legaalhebt (zo als ik) zou ik gewoon telefoonische activeren, dat zal meschien niet lukken dan krijg je 1 of ander ms knakker aan de telefoon je legt het uit en krijgt een nieuw code en klaar is kees.
Zo makkelijk werkte het iniedergeval bij mij, toen ik geheugen had verandert in me pc.

groet fly

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:46
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:39:
LS
ik heb sinds twee weken een klein (wireless)thuis netwerk (1 pc en een laptop).
Op mijn pc wat bestanden gedeeld, helaas begon windows te zeuren op product activatie en als ik daar op in ging : "produkt reeds geactiveerd" dus daar schoot ik niets mee op....
nu is de activatie periode verlopen en kom ik niet verder dan het aanmeld scherm van xp en de wizard blijft melden "product reeds geactiveerd"
heeft iemand een tip en is het toeval dat windows om activatie vraagt sinds mijn uitbreiding?

de gedeelde mappen kan ik nog steeds bereiken via mijn netwerk......

b v d!

Karel
Activatie-helpdesk bellen ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

heb dit probleem ook, heb nog 6 dagen te gaan, maar op een pc van m'n werk krijg ik dit ook, en daar is niets aan de hardware EN software veranderd :?

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Verwijderd

je zou windows altijd moeten kunnen gebruiken, ook een zwaar illegale gekopieerde cd met illegale key en gecrackte serial voor een weet ik veel wat.

ik denk ook dat dit een ander probleem is dan je verlopen activatie periode

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Het enige wat mogelijk is (wat ik zelf heb meegemaakt) is de telefonische helpdesk bellen.
Je kan dan een nieuw serial krijgen, en die kan je dan meteen activeren.
Zelf heb ik het ook al eens meegemaakt, en is behoorlijk irritant...
Had echter van mijn AMD-XP naar mijn AMD-64 geen problemen, maar toen ik er eerder een andere brander aan hing had ik wel het probleem :(

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
maar hoe zou je dan de cdkey kunnen veranderen via de wizard meteen al zegt "windows is al geactiveerd" |:(

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:51:
je zou windows altijd moeten kunnen gebruiken, ook een zwaar illegale gekopieerde cd met illegale key en gecrackte serial voor een weet ik veel wat.

ik denk ook dat dit een ander probleem is dan je verlopen activatie periode
Als je binnen 30 dagen niet activeerd omdat je het gewoon niet wilt of kunt i.v.m. illegale code. Dan kun je dus na die 30 dagen NIKS maar dan ook echt NIKS met je windows. Enigste wat je kunt is activeren en lukt dat niet das dan pech.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties
kon en kan inderdaad geen code invullen....heb die wel.
8)7

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-03 14:31

HeepH

Dope Rapper

ja

edit : of niet, zwaaaaar te laat ... :o

[ Voor 92% gewijzigd door HeepH op 07-03-2005 17:20 ]

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
duidelijk dus....... :(
opnieuw installeren op mijn ander schijf?
kan ik dan nog wel bij mijn bestanden.......en programma's?
dit word weer maximaal hobbien, maar ja dat vond ik leuk...... 8)

bvd

Verwijderd

Je kunt wanneer je kies voor telefonisch activeren onderaan op een knop drukken. Met iets van andere product code. Daar kun je dus een andere product code invullen die wel te activeren is.

• Noob-Saibot
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07-2024
ik kan je wellicht helpen
Modbreak:Je hoeft niet je msn/mail te vermelden hoor, want hier op GoT helpen we elkaar toch immers ook al, maar dan via het forum? :)

[ Voor 62% gewijzigd door sanfranjake op 07-03-2005 18:40 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
* sanfranjake denkt dat Microsoft de aangewezen instantie is om je hierin te assisteren. Zij kunnen je vast wel vertellen hoe deze vervelende melding te laten verdwijnen :)

Maar je kan ook nog eens proberen:
Surf met je favoriete registereditor (standaard zitten regedit en regedt32 in windows) naar HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Current Version\WPAEvents
Verander in de key OOBETimer een deel van de waarde (een karakter is al genoeg).

Dit deactiveert Windows. Daarna zou je weer opnieuw moeten kunnen activeren. Heb je dan deze vervelende melding nog?

Ik pas de topictitel eventjes een beetje ana zodat [XP] vooraan in de titel staat conform Windows Operating Systems - Policy en je probleem er wat duidelijker in naar voren komt. "activeren xp" is nogal algemeen :)

[ Voor 15% gewijzigd door sanfranjake op 07-03-2005 18:48 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Ook bij overklokken krijg ik vaak de melding: De samenstelling van uw hardware is gewijzigd, u moet windows NU activeren om door te gaan. Zonder activatie kom je windows NIET in, ze hanteren nieteens een paar dagen de tijd. Als ik aan het overklokken ben is het laatste waar ik zin in heb: Activeren van windows!!

Heb ik op dat moment mijn netwerkkaart uitstaan of op een andere manier geen internet, dan ben ik steeds genoodzaakt om met MS te bellen.

En met mijn windows home edition kan je telkens maar 3x activeren, daarna MOET je bellen om die 3x weer opnieuw in te laten gaan.

• dualband
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05-2020

dualband

Phantasy

sanfranjake schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:47:

Maar je kan ook nog eens proberen:
Surf met je favoriete registereditor (standaard zitten regedit en regedt32 in windows) naar HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Current Version\WPAEvents
Verander in de key OOBETimer een deel van de waarde (een karakter is al genoeg).

Dit deactiveert Windows. Daarna zou je weer opnieuw moeten kunnen activeren. Heb je dan deze vervelende melding nog?
Hoe geraak je in het register van windows xp als je niet verder geraakt dan het aanmeldscherm?

Ik heb hetzelfde probleem: Windows xp zegt plotseling dat ik windows moet activeren. Als ik op 'Ja' klik (voor te activeren) komt er een melding dat windows reeds geactiveerd is.
Ik heb de computer al eens opgestart zonder netwerkverbinding om telefonisch te kunnen activeren maar dan geeft hij hetzelfde bericht. Ik kan alleen op OK drukken en dan kom ik terug bij het aanmeldscherm.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan vanaf een andere PC (als je die hebt) met regedit verbinding maken met de registry van een andere PC, anders kan je bv. de ntpasswd's registry editor gebruiken of een BartPE CD :)

• dualband
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05-2020

dualband

Phantasy

Bedankt voor deze info!
Bij het register over het netwerk geraak ik niet verder dan het 2e niveau van HKEY_USERS
Ik zal het op een van de ander genoemde manieren proberen.
Pagina: 1