waardering "populaire oneliners"

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik irriteer me al een tijdje aan de erg hoge scores die sommige reacties krijgen, terwijl het in mijn ogen meer "populaire oneliners" zijn. Vandaag in dit nieuwsitem wat goede voorbeelden gevonden, maar ik heb het idee dat dit een algehele tendens is. Wat voorbeelden:
En waar zijn Polen en Denemarken nu?
Hebben ze nu wel genoeg geld gekregen van de grote bedrijven?
staat op 2, en voor mijn moderatie zelfs op "inzichtsvol"
en nu hopen dat het afgekeurd gaat worden en HARD...
staat ook op 2, inzichtsvol
neh.. ik vrees dat het niet meer afgekeurd wordt hoor.. 't was leuk geprobeerd.. maar de 'grote bedrijven' (als in 'grote, stoere jongens') zullen hun zin wel krijgen..
staat zelfs op 3 ?
wie o wie geeft het laatste zetje zodat we met z'n allen de afgrond in knallen
grappig?

waar ik me het meeste aan stoor is dat veel mensen een mening lijken te verkondigen, zonder deze te beargumenteren. Misschien omdat ze maar iets roepen zonder zich in de zaak te verdiepen?
Van mij kunnen dergelijke uitlatingen zonder onderbouwing direct op een -1 rekenen (vaak "overbodig", in een heel zeldzaam geval "troll"), maar ik merk dat veel mede modders daar blijkbaar anders over denken...

ben ik de enige die zich stoort aan dit soort opmerkingen of wordt er hier af en toe wat erg scheef gemod, alleen maar omdat mensen lekker willen schoppen?

[ Voor 4% gewijzigd door Rac-On op 07-03-2005 16:15 ]

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Apart geval dit, de meeste zijn denk ik tegen softwarepatenten en reacties die de bewuste patenten afkraken zullen dus omhoog gemod worden.

Hetzelfde zie je wanneer iemand negatief doet over bijv. Microsoft of Firefox, die wordt meestal ook keihard naar beneden gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Dit is het patroon dat in al die draadjes over software-patenten terugkomt. Iedere anti-reactie kan op een hoge waardering rekenen, hoe inhoudsloos hij verder ook is. Modden op mening hoort niet, maar het wordt helaas massaal gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
polaris schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:43:
Dit is het patroon dat in al die draadjes over software-patenten terugkomt. Iedere anti-reactie kan op een hoge waardering rekenen, hoe inhoudsloos hij verder ook is. Modden op mening hoort niet, maar het wordt helaas massaal gedaan.
zeg ik iets raars als ik van mening ben dat mensen zoals jij (lees: powermods) in deze de reddende engel kunnen zijn? Ik irriteer me namelijk vreselijk aan (bijvoorbeeld) de eerste post in het draadje:
"Hebben ze nu wel genoeg geld gekregen van de grote bedrijven?" op +2 inzichtsvol. Kan dat niet -1 kortzichtig worden of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Dit is een draadje wat waarschijnlijk flink gepowermod moet worden, maar het is nog veel te jong om daar nu al mee te beginnen. Laat eerst de reguliere modders hun gang maar gaan, als de kruitdampen zijn opgetrokken komen de PM's wel eens langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:09

botoo

💀 too old to die young

rac-on schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:48:
zeg ik iets raars als ik van mening ben dat mensen zoals jij (lees: powermods) in deze de reddende engel kunnen zijn?
Nee dat is niet raar, maar we laten eerst het reguliere modleger proberen om de reactie tot de juiste score te brengen, pas als dat niet lukt (en dan laten we de meeste reacties liever eerst 24 uur of meer sudderen) dan gaan we pas powermodden, en dan meestal pas bij een moderatiecorrectie van 2 punten of meer.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Je bent in elk geval niet de enige die zich eraan stoort :)

Ik mod oneliners in extreem zeldzame gevallen naar een score hoger dan twee, vaak is 1 al meer dan genoeg en nog vaker zijn het gewoon overbodige kreten die hun (hoge) score aan "mee eens! mee eens!"-moderaties te danken hebben.

D'r zitten twee kanten aan het verhaal: enerzijds kunnen ook korte mededelingen mensen tot nieuwe inzichten bewegen, en een korte mededeling van een onomstreden feit kan heel behulpzaam zijn. Het feit dat niet iedereen dezelfde definitie van "onomstreden feit" hanteert moet echter al aanleiding genoeg zijn om altijd minstens een linkje met een verifieerbare onderbouwing te posten. Daar staat tegenover dat ook een uitgebreide onderbouwing een statement nog niet meteen 'waar' maakt. Kortom: ook bij korte posts moet je per geval oordelen.

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1254793
Uitstekend voorbeeld van een volstrekt overbodige post. Het werkwoord "hopen" zegt al wat dit is: een mening, die door z'n gebrek aan onderbouwing op 0 thuishoort. De reakties erop zeggen in feite ook niet meer dan "je kan wel hopen maar ik denk niet dat dat gaat helpen",
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1254799
Zelfde verhaal, inclusief de reakties erop. Defaitistisch gespeculeer met een vleugje stemmingmakerij; niemand heeft deze posts nodig. Mogen zeker richting de 0 worden geschoven. Ze bevatten echter wel een 'gesundenes volksempfinden' dat mensen blijkbaar in combinatie met het nieuws willen lezen; zou dat zijn om het rechtvaardigheidsgevoel nog een beetje overeind te houden? Ik zou bijna voor een "-1 life sucks, get one"-moderatie gaan pleiten maar dat is wellicht al te cynisch :)

Die laatste is overigens idd vrij duidelijk grappig bedoeld, met +2 zit 'ie dus aan z'n plafond. Ik vind het zelf een opmerking van nix, maar over smaak valt (helaas :D) te twisten.

Zoals mijn collegae betogen is het echter niet aan de PMs om hier vanaf minuut nul in te grijpen. Vandaar dat ik de mensen die dit draadje tot hier gelezen hebben nu vertel: stop met hier lezen, en ga modden!

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
mjah, mijn modpuntjes zitten al in het topic, maak je geen zorgen. Alhoewel begrijpelijk dat jullie niet metteen aan het modden slaan, heeft dat wel als gevolg dat dergelijk overbodige reacties het draadje de eerste 24 uur wel ontsieren. En dat zijn juist de uren waarin het het meest gelezen wordt.

naja, misschien moet ik ophouden met zeuren en weer aan het werk gaan. met het huidige mod-systeem heb ik er eigenlijk ook geen echte oplossing voor denk ik... thanx voor de verduidelijking in ieder geval, ben ik tenminste niet de enige die zich er aan stoort..

[ Voor 10% gewijzigd door Rac-On op 07-03-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:38

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Er is vaak ook een goede reden om posts die eigenlijk een onvolledige cliche-mening weergeven, toch in ieder geval boven het maaiveld te houden ...
en dat is dat dat de beste manier is om een discussie ook erover te krijgen, mensen de mogelijk bieden die ideeen ook te weerleggen ...

Wat dat betreft zie je dat wel degelijk ook in die nieuws-thread, dat er mensen zijn die toch bepaalde zaken verder uitleggen, een weerwoord bieden op de algemene aannames..
Wat dat betreft vind ik het net zo belangrijk, of mogelijk zelfs belangrijker dat zulke mensen, die op een meer genuanceerde wijze reageren en verdere informatie bieden, niet makkelijk weggemod worden, omdat hun boodschap minder 'populair' is.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik wil hier graag even inpikken met een oneliner die van mijzelf afkomstig is en op off-topic staat.

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1256219
De regeringspartij VLD heeft echter beloofd dat de extra taks er niet zal komen zolang zij in de regering vertegenwoordigd zijn
en Brussel-Halle-Vilvoorde zal onverwijld gesplitst worden ...
Voor de Nederlanders: Brussel-Halle-Vilvoorde is een kieskring die op het randje van de grondwet balanceert (eigenlijk onwettelijk is) door communautaire problemen (Wallonië vs Vlaanderen) en die opgesplitst zou moeten worden. In het regeerakkoord dat na de verkiezingen opgesteld werd, werd verkondigd dat dieze kieskring 'onverwijld gesplitst zou worden', maar tot nog toe wordt er nog altijd over gediscussieerd en het op de lange baan geschoven

Daarmee wil ik dus gewoon aangeven dat die 'belofte' dat de belasting er niet zal komen eigenlijk niks waard is. Maar door die hele uitleg daarbij te posten, vind ik persoonlijk dat er afbreuk gedaan wordt aan de kracht van de repliek.

Stel je eens even voor dat je in een debat na een heel betoog van je tegenstander met één dergelijke kort zinnetje zijn betoog onderuit kunt halen. Da's toch veel krachtiger dan een al even lang betoog beginnen?

Nu is de belangrijkste reden voor mijn post hier dat er slechts één moderatie op plaatsgevonden heeft, wat ik nogal weinig vind om tot een representatieve eindscore te komen.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Het is maar wat je krachtig noemt: zonder deze uitleg had ik dit *nooit* begrepen :D

Ik vind de moderatie "grappig" trouwens veelzeggend - en correct: hij is wel bondig maar meer dan een cynisch gestelde motie van wantrouwen staat er natuurlijk niet in. En dan nog: wie zegt mij dat jouw visie op die splitsing niet een te beperkte is? Misschien is het wel goed vergelijkbaar met de gekozen burgemeester hier in Nederland; daar zitten ook echt wel meer haken en ogen aan dan sommige voorstanders betogen.

Hoeft wat mij betreft ook niet hoger dan 1 te eindigen, sorry :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Rataplan schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 10:25:
Het is maar wat je krachtig noemt: zonder deze uitleg had ik dit *nooit* begrepen :D
Nja, ik realiseerde me een beetje laat dat Nederlanders waarschijnlijk niet echt op de hoogte waren van deze problematiek :p :)
Ik vind de moderatie "grappig" trouwens veelzeggend - en correct: hij is wel bondig maar meer dan een cynisch gestelde motie van wantrouwen staat er natuurlijk niet in.
Meer wou ik er ook niet echt in stoppen :) Die moderatie was er volgens mij overigens daarnet nog niet, toen stond ie op 0 off-topic
En dan nog: wie zegt mij dat jouw visie op die splitsing niet een te beperkte is?
Dat moet je maar even aannemen van me :+
Toch zag het arbitragehof in 1994 nog geen graten in het bestaan van de tweetalige kieskring.
Dat veranderde toen de eerste regering Verhofstadt met het oog op de verkiezingen van vorig jaar de kieswet grondig wijzigde door het invoeren van een kiesdrempel en provinciale kieskringen. Die provinciale kieskringen kwamen er overal, behalve in Vlaams Brabant, waarvoor de regering een systeem van dubbele lijsten met Brussel had uitgedokterd. Maar daar ging het arbitragehof niet meer mee akkoord. Het hof vernietigde de regeling voor Vlaams Brabant, met de boodschap dat als er overal provinciale kieskringen werden ingevoerd, dat dan ook in Vlaams Brabant moest gebeuren. De regering kreeg de boodschap mee dat het in orde moest zijn vóór de volgende federale verkiezingen in 2007.
Misschien is het wel goed vergelijkbaar met de gekozen burgemeester hier in Nederland; daar zitten ook echt wel meer haken en ogen aan dan sommige voorstanders betogen.
Probleem hier is dat de hoogste rechtbank van het land al beslist heeft dat er een splitsing moet komen (nu komt het erop neer dat de vlamingen wel op walen kunnen stemmen maar niet omgekeerd, héél simplistisch gesteld). Het is dus per definitie verkeerd zoals het nu is, maar daar gaan we inhoudelijk niet verder over discussieren :)
Hoeft wat mij betreft ook niet hoger dan 1 te eindigen, sorry :)
Wat mij betreft ook niet. Ik zag alleen graag nog wat andere meningen dan die éne off-topic moderatie. :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:09

botoo

💀 too old to die young

en Brussel-Halle-Vilvoorde zal onverwijld gesplitst worden ...
Het verbaast me dat er geen 'grappig' moderatie op komt, er zullen weinig mensen zijn die begrijpen wat er staat en het klinkt een beetje als: 'als het koeien regent hoeven we niet naar de slager' (om maar een onduidelijke kreet te gebruiken).

Dat er weinig moderaties op plaatsvinden zal z'n oorzaak vinden in het voor de hand liggende onbegrip van je reactie, hoe inzichtvol die ook is.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Tja, als niet-Belg snapte ik er niets van. Het leek me volledig irrelevant en dus heb ik hem Off-topic gemod. Pas na je uitleg kan ik er de grap van inzien. Bedenk wel dat de meeste bezoekers van de site uit Nederland komen en geen weet hebben van interne Belgische aangelegenheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Om nog eens in te haken op hoog gewaardeerde one-liners... hier (Sony ultracompact camera topic) hebben we er nog eentje (ok, two-liner in dit geval ;)):
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1256634

De poster vermeldt de afmetingen van het verkeerde (!!!) apparaat en krijgt daarvoor zowaar een +4 informatief kado ;)

Deze is volgens mij grappig bedoeld, maar wordt opgevat als FP... wat ie ook is natuurlijk, maar is mss wel een beetje hard:
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1256629

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

FirefoxAG schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 18:44:
Om nog eens in te haken op hoog gewaardeerde one-liners... hier (Sony ultracompact camera topic) hebben we er nog eentje (ok, two-liner in dit geval ;)):
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1256634

De poster vermeldt de afmetingen van het verkeerde (!!!) apparaat en krijgt daarvoor zowaar een +4 informatief kado ;)
+4 is hoe dan ook, uhm, erg ruim gewaardeerd :P

Overigens zijn het de maten van de Hi-MD-speler uit het artikel; dus helemaal waanzin is het niet.
Deze is volgens mij grappig bedoeld, maar wordt opgevat als FP... wat ie ook is natuurlijk, maar is mss wel een beetje hard:
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1256629
Nee hoor, voor dit soort posts is de FiPo-tag wmb juist uitgevonden. 92 x 60 x 15 is voor de meeste beurzen toch echt te groot (en te breekbaar bovendien), en dan blijft er niets anders over dan Kleine camera? Da's handig! Dan is 'ie niet groot!

Rrright :) Ik vind 'm heel goed op -1 staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Rataplan op 10-03-2005 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 16:38

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Rataplan schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 18:57:

Nee hoor, voor dit soort posts is de FiPo-tag wmb juist uitgevonden. 92 x 60 x 15 is voor de meeste beurzen toch echt te groot (en te breekbaar bovendien), en dan blijft er niets anders over dan Kleine camera? Da's handig! Dan is 'ie niet groot!

Rrright :) Ik vind 'm heel goed op -1 staan.
vanuit de oude stempel ben ik nog eran gewend dat een firstpost eigenlijk gewoon een 0:overbodig was, maar dan met een specifiek herkenbaar tagje, om mensen een beetje af te leren te snel te willen posten ...
zo staat het natuurlijk ook in de moderatie-FAQ: reviews: Tweakers.net moderatie FAQ

De mogelijkheid -1 is er ooit gekomen om ook bewust de bijna puur als troll op te vatten onzin nog een stapje verder naar onder te duwen, ook al is het puur technisch gezien geen troll, maar zaken als mensen die enkel 'fipo' posten, 'hee, ik ben de eerste' of een '.'
Daar valt deze volgens mij zeker niet onder, dus zou een 0-score terecht zijn.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

* Rataplan is niet van de oude stempel :X

Enerzijds denk ik dat de site ook niet meer van de oude stempel is; en dat het in toom houden van fipo-gedrag op een grotere, anoniemere site wel degelijk met wat meer strengheid mag worden behandeld. Anderzijds kan ik me ook wel in de mening van FirefoxAG en jou vinden; hoewel ik van mening blijf dat het een "easy money"-post is, leg ik me bij de meerderheid neer en heb ik dus maar even een PM uit de gereedschapskist gepakt - al was het maar vanwege die tag: als je om een post moet lachen is 'ie volgens mij niet automatisch de grappig-tag waard :) (en ja, ik ben nu al benieuwd naar de tegenargumenten voor die stelling :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik ben van de oude stempel, maar ik bescherm me hiertegen door consequent te zijn in de stelling dat een afwijking van 1 punt acceptabel is. De moeite om een onterechte -1 naar 0 te tillen is het simpelweg niet waard.
Daarmee pretendeer je overigens ook dat alle moderaties altijd goed moeten staan, ook al zo'n utopie waarvan ik liever stel dat we 'ons best doen maar niet kunnen garanderen' dan idd altijd alles goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ecteinascidin schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 20:51:
Ik ben van de oude stempel, maar ik bescherm me hiertegen door consequent te zijn in de stelling dat een afwijking van 1 punt acceptabel is. De moeite om een onterechte -1 naar 0 te tillen is het simpelweg niet waard.
Daarmee pretendeer je overigens ook dat alle moderaties altijd goed moeten staan, ook al zo'n utopie waarvan ik liever stel dat we 'ons best doen maar niet kunnen garanderen' dan idd altijd alles goed te krijgen.
Ik pretendeer zeker niet dat alle moderaties altijd goed moeten staan; maar ik vind wel dat als discussie in TMF tot een conclusie van zelfs maar lichte bijsturing leidt, daar ook technisch gevolg aan mag worden gegeven. Bovendien is het verschil tussen -1 en 0 heel wat anders dan tussen 1 en 2; wat jij "consequentie" noemt noem ik dan rigiditeit. Daarnaast vind ik een consequent naleven van de FAQ ook geen slecht streven; RM-rf had daar zeker een punt. Het is maar wat je simpel noemt.

Overigens stond de post op 0 ondanks een score van -0,51; je kan dus zeggen dat ik de technische realiteit met de geobserveerde in overeenstemming heb gebracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een goede oneliner zegt meer dan duizend woorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-08 17:12

Nik

En daar trap je dit topic voor omhoog? :/

Ook JOUW oneliner is gewoon not-done...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG jullie zijn hier echt wel onvriendelijk he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

De laatste reactie in dit topic was al weer bijna twee weken oude. Proller begrijpt blijkbaar niet zo goed wat de meerwaarde is van jou oneliner na twee weken. Het is niet zozeer een kwestie van onvriendelijkheid, maar van onbegrip over de topickick. Ik zie het nut ook niet direct.

Laten we, als we niet echt een inhoudelijke toevoeging hebben, dit topic waar meer met rust gaan laten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dan snap ik het nut niet van het laten staan van topics die je niet meer wilt zien. Ik was de topics hier aan't overlezen en deze vond ik een one liner waardig. Dus reageren maar.

Tja daar dienen forums nu enkel voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:13:
Ja dan snap ik het nut niet van het laten staan van topics die je niet meer wilt zien. Ik was de topics hier aan't overlezen en deze vond ik een one liner waardig. Dus reageren maar.

Tja daar dienen forums nu enkel voor ;)
Uhm, mja. Maar als je nu opeens met een heel ander inzicht kwam die nieuw licht in de zaak bracht dan kan de discussie zo weer opgepakt worden. Maar wat je doet is eigenlijk een open deur in trappen. Natuurlijk heeft een allesomvattende zin meer kracht dan een wollig lang epistel. Maar dat is eigenlijk ook niet zozeer het aangekaarte probleem uit de topicstart.

Het halen van hoge scores op niet briljante reacties die qua mening wel lekker bij het publiek liggen wordt als makkelijk scoren gezien. Dat vraagstuk wordt bekeken. Je gaat met jouw reactie aan de hele discussie voorbij door gewoon kortweg te staten wat de kracht van een oneliner is. Als dat dan ook nog twee weken na de laatste reactie is van een discussie die in pakweg vier dagen is gevoerd dan kan ik me voorstellen dat dat als nutteloos wordt ervaren.
Pagina: 1