Toon posts:

Mic wil niet muten prt 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, ik wil een MD omzetten naar mp3,
hoe ik dit precies ga doen weet ik nog niet,
Ik heb een kabel ( 2 X tulp naar 1 mini jack)
de tulpjes zitten in mn MD deck en de mini jack in mn headphone ingang.

ik gebruik de programma's Peak en sound studio.

Het lukt alleen maar niet omdat ik mijn Mic nergens kan muten, waardoor al het omgevingsgeluid wordt opgenomen..
ik heb bij systeemvoorkeuren > geluid > het invoervolume helemaal naar links gezet maar hij slaat nog steeds uit.
bij het selecteren van een apparaat voor geluidsinvoer kan ik alleen voor interne microfoon kiezen.

Bij audio/midi configuratie kan ik ook niks aanpassen..

heeft er iemand nog een suggestie oid ??
alvast bedankt!

ik gebruik OSX op een Powerbook, 533 mhz processor, 20 gig HD, 512 mb intern, de Microfoon zit dus intern, mijn powerbook heb ik meestal op mn schoot, soms staat ie op een zwart tafeltje in de huiskamer ongeveer 80 cm van de grond..
wat zijn jullie streng trouwens ;)

ik hoop dat het zo wat duidelijker is..

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ben bang dat als je geen line in hebt er weinig invoer-opties zijn om je muziek in te voeren. Misschien een externe geluidskaart op firewire?

[ Voor 7% gewijzigd door Matias op 07-03-2005 16:24 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

ttim, je minijack moet je op de mic ingang van je geluidskaart zetten. Dan neemt hij geen omgevingsgeluiden op. Als je alle geluiden van OSX uitzet en dan de MD afspeelt, dan neem je gewoon tegelijkertijd op.

Ik heb dit ook heel vaak met m'n pc gedaan, met je mac moet dit niet anders zijn lijkt mij. (Correct me if I am wrong).

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
matiasjansen schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:23:
Ben bang dat als je geen line in hebt er weinig invoer-opties zijn om je muziek in te voeren. Misschien een externe geluidskaart op firewire?
een externe geluidskaart is idd een optie, alleen had ik het idee dat het zo ook wel zou moeten kunnen ?! ok het is een wat oudere laptop, maar niet verouderd ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Nitai schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:24:
ttim, je minijack moet je op de mic ingang van je geluidskaart zetten. Dan neemt hij geen omgevingsgeluiden op. Als je alle geluiden van OSX uitzet en dan de MD afspeelt, dan neem je gewoon tegelijkertijd op.

Ik heb dit ook heel vaak met m'n pc gedaan, met je mac moet dit niet anders zijn lijkt mij. (Correct me if I am wrong).
ik heb geen mic ingang op mn laptop, het enige gaatje waar ik de mini jack kan inpluggen is de headphone ingang..

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:27:
[...]

een externe geluidskaart is idd een optie, alleen had ik het idee dat het zo ook wel zou moeten kunnen ?! ok het is een wat oudere laptop, maar niet verouderd ofzo
je kan geen extern geluid opnemen via een line-out (in jou geval een microphone jack). Een line out is alleen te monitoren op intern geluid. Een externe geluidskaart kopen is echter wel een dure grap. Is het niet mogelijk je MD ergens anders op te nemen, te branden en daarna op je Powerbook te zetten?

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
:) Via je headphone connector is het nogal lastig opnemen, dat is namelijk geen ingang. Je hebt een iBook neem ik aan, dan zal je b.v. een iMic moeten komen... Het ontbreken van een line-in is een van de verschillen tussen de iBook en de PowerBooks...

http://www.griffintechnology.com/products/imic/
Kost in NL zo'n 40 euro. Er zijn vast ook wel goedkopere (B-merk) spullies voor.

[ Voor 21% gewijzigd door bartvb op 07-03-2005 16:41 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Hè? Een powerbook heeft toch een line-in? :? (welk model)

je kunt de mic muten in je systeemvoorkeuren. Verder kan ik je helaas niet helpen..

/post dan ook niet Ramzzz :/

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Topicstarter
bartvb schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:39:
:) Via je headphone connector is het nogal lastig opnemen, dat is namelijk geen ingang. Je hebt een iBook neem ik aan, dan zal je b.v. een iMic moeten komen... Het ontbreken van een line-in is een van de verschillen tussen de iBook en de PowerBooks...

http://www.griffintechnology.com/products/imic/
Kost in NL zo'n 40 euro. Er zijn vast ook wel goedkopere (B-merk) spullies voor.
ik heb een powerbook (550 mhz)

Verwijderd

Topicstarter
matiasjansen schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:38:
[...]

je kan geen extern geluid opnemen via een line-out (in jou geval een microphone jack). Een line out is alleen te monitoren op intern geluid. Een externe geluidskaart kopen is echter wel een dure grap. Is het niet mogelijk je MD ergens anders op te nemen, te branden en daarna op je Powerbook te zetten?
dat is natuurlijk altijd mogenlijk, alleen het zou fijn zijn als ik het thuis kon doen..

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb een Powerbook 1.5ghz 15". En eigenlijk een soortgelijk probleem.

Ik wil graag in garageband mijn gitaar opnemen maar ik wil dus ook die interne micrefoon uitschakelen. Aangezien ik dan allemaal galm krijg. Maar in de instellingen van OS X kan je nergens die interne mic uitschakelen.

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb de oplossing gevonden.

Als je naar systeem voorkeuren gaat, kan je twee dingen kiezen. Interne microfoon en lijninvoer, als je lijninvoer aan clickt en het afsluit neemt hij op van de lijninvoer en niet vanaf de mic en vica versa voor de mic. Heel onduidelijk, had liever gezien dat ze een knopje hadden gemaakt van selecteer invoer aparaat.
Pagina: 1