[Laptop] Speciale laptop voor lichamelijke handicap

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-10 21:14
Hey,

Aan mij is gevraagd of ik op internet kon kijken of er speciale laptops te verkrijgen zijn voor mensen met een lichamelijke handicap. Op mijn stage loopt een leerling rond zonder armen, aangeboren handicap. Nu maakt hij gebruik van een gewone pc met ergonomisch tobo.
Echter als hij naar het voorgezet onderwijs gaat, moet hij een laptop hebben. Na veel zoeken heb ik nog steeds niets gevonden.
Heb hier op GoT gezocht en met google en heb jammer genoeg niets kunnen vinden.

Er zijn een aantal punten waar naar gekeken moet worden. Omdat hij met zijn voeten typt, moeten de toetsen groter zijn mocht dit mogelijk zijn.
Welke opties zouden er nog meer zijn om het zo makkelijk mogelijk te maken voor de leerling? Er hoeft nog eventjes niet gekeken te worden naar de prijs, wordt pas naar gekeken als ik een aantal voorbeelden heb.

En bij deze wil ik jullie, ook al mag het eigenlijk niet :X , alvast bedanken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Kan dat ergonomisch toetsenbord niet gewoon in de laptop geprikt worden? :)

En waarom zou je ons niet mogen bedanken, dat mag altijd hoor ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
Dat eigenlijk geen optie omdat hij zijn laptop van klas tot klas moet meenemen en om dat elke keer allerlei randapperatuur aan te sluiten is wat omslachtig en probeer dat daarom ook te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dus je wilt een laptop waar dat grote toetsenbord geintegreerd is? Wat moet er nog meer geintegreeerd zijn? Ik vrees namelijk dat een laptop met zo'n toetsenbord al niet bestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 09:10
Een laptop met ingebouwd bluetooth, en een toetsenbord op bluetooth.
Lijkt me ook geen pretje als je met je voeten typt en het scherm staat ook op de grond, dan bezorg je die jongen ook nog een stijve nek. Dus dan zowiezow een extern toetsenbord.

[ Voor 10% gewijzigd door AEZscf op 07-03-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:04
AEZscf schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:23:
Een laptop met ingebouwd bluetooth, en een toetsenbord op bluetooth.
Lijkt me ook geen pretje als je met je voeten typt en het scherm staat ook op de grond, dan bezorg je die jongen ook nog een stijve nek. Dus dan zowiezow een extern toetsenbord.
wat je zegt idd, heb je er al over nagedacht hoe je dat gaat doen met bureau's en dergelijke? het lijke me niet dat die jongen zo flexibel is dat ie z'n voeten op tafel legt en er dan nog mee kan typen. het toetsenbord zal dus waarschijnlijk op de grond staan, maar het beeldscherm op tafel 8)7 een laptop valt dan gewoon af, zo realistisch moeten we het nu ff bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
Dit is inderdaad een goed punt, zal hierover nog eens informeren en overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stel je koopt een laptop en een wireless toetsenboord, dan hooft hij niks echt aan te sluiten elke keer. en wireless toetsen boorden heb je in elke voorm en maat en kan gewoon over een usb poortje en zal dus op een nieuwe latop werken, ook zal zijn laptop ook op gewone hoogte kunnen staan.
maar ik heb een gehadicapte in me vrienden kring eens vragen of die er iets meer van weet, die is wel aardig op de hoogte altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:48:
stel je koopt een laptop en een wireless toetsenboord, dan hooft hij niks echt aan te sluiten elke keer. en wireless toetsen boorden heb je in elke voorm en maat en kan gewoon over een usb poortje en zal dus op een nieuwe latop werken, ook zal zijn laptop ook op gewone hoogte kunnen staan.
maar ik heb een gehadicapte in me vrienden kring eens vragen of die er iets meer van weet, die is wel aardig op de hoogte altijd.
Als je dat zou willen doen zou ik dat zeer prijs stellen! Het is een niet veel voorkomend onderwerp, waardoor er weinig over te vinden is.
Moet zeggen dat hij wel lenig is :P Ik doe het hem niet na, laat staan het typen met mij voeten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.computerenhandicap.nl/
kwam ik effe tegen staan ook aardig wat links op
Pagina: 1