Toon posts:

webwinkels; Kamera-Express of Koopdigitaal.nl?

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik wil binnenkort mijn eerste digitale spiegelreflex aanschaffen (Canon 20D) met div. lenzen etc.
Ik heb 2 winkels gevonden, die zowel via internet als via een "echte" winkel hun zaken doen. Dat lijkt mij het meest betrouwbare, omdat je ergens op kunt terugvallen. Beide bieden hun artikelen tegen goede prijzen aan.
Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn met een of beide winkels; www.kamera-express.nl en www.koopdigitaal.nl (foto konijnenburg)
Bedankt!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:33
Heb je al in de Shop Survey gekeken?

• Swa-baldie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06-2023
shopsurvey http://www.tweakers.net/shopsurvey

Ervaring met beide is goed.

Jasper wint...

[ Voor 11% gewijzigd door Swa-baldie op 07-03-2005 15:44 . Reden: Jasper wint... ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je kan natuurlijk de T.net Shopsurvey even raadplegen over beide winkels.

Die van Kamera Express heb ik een tijdje geleden gelezen, staan een hoop IMHO negatieve reacties in. Ben zelf onlangs in de winkel van Foto Konijnenberg geweest, zeer professioneel, goed geholpen door de mederwerkers.

Zal mijn camera daar niet kopen omdat er nog al wat verschillende types tussen staan voor de camera die ik wou hebben en een week later was mijn model opeens uit de lijst, de verkoper verzekerde mij dat het geen refurbished model was, terwijl een medewerker wel tegen mij zei dat dat specifieke model voor die prijs een refurbished was. Beetje tegenstrijdig dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 07-03-2005 15:45 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Het beste kun je daarvoor in de shopsurvey terecht denk ik? Dat is sowieso een goed startpunt om een indruk te krijgen van de winkel.

Foto Konijnenberg B.V.

Kamera Express BV

edit: doh, te laat 8)7, maar ik had wel de linkjes naar de shops ;)

[ Voor 35% gewijzigd door T.T. op 07-03-2005 15:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!
Waar ik nog een beetje huiverig voor ben is om een dure DSLR via de post te laten komen. Het zal ongetwijfeld goed verpakt worden, maar ik weet niet hoe de TPG daarmee omgaat.. Ik heb wel eens een compacte digicam besteld, maar ja, dit is toch wel wat groter en duurder.
Is het terecht om hier bezorgd over te zijn of hoef ik hier niet bang voor te zijn? Het liefst haal ik hem in de winkel om de hoek, maar het prijsverschil is mij te groot.

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06-2025
Voor zo'n bedrag zou ik persoonlijk zelf naar de winkel toegaan. Mondeling advies, je camera kunnen vasthouden, dat zijn dingen die voor mij de doorslag geven om hem in de winkel zelf te gaan halen.

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:51

FaceDown

Storende factor.

Ik weet niet of je in het zuiden woont anders zou je es naar Foto Ammann kunnen gaan in Eindhoven. Ik heb 'm daar voor minder dan de prijs bij Konijnenberg gehaald. En daar kun je 'm ook vasthouden etc.. Bel ze anders even voor de laagste prijs.

Groetjes, FaceDown.

• Jasper
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:20:
Bedankt voor jullie reacties!
Waar ik nog een beetje huiverig voor ben is om een dure DSLR via de post te laten komen. Het zal ongetwijfeld goed verpakt worden, maar ik weet niet hoe de TPG daarmee omgaat.. Ik heb wel eens een compacte digicam besteld, maar ja, dit is toch wel wat groter en duurder.
Met de TPG :X zou ik het risico niet nemen en het lekker zelf op halen. Als ik soms zie hoe simpele pakketjes aankomen.. :{

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:51

FaceDown

Storende factor.

Jasper schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:00:
[...]

Met de TPG :X zou ik het risico niet nemen en het lekker zelf op halen. Als ik soms zie hoe simpele pakketjes aankomen.. :{
Dat boeit niet.. zit goed verpakt hoor die camera, en als ie defect aankomt heb je gewoon garantie.

Groetjes, FaceDown.

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

ik heb persoonlijk zeer goede ervaringen met koopdigitaal.nl, goede snelle leveringen.

bestelling, meteen geld overmaken, en 2/3 dagen later is het in huis.

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb zelf erg goede ervaringen met Konijnenberg. Levering is altijd erg snel. Tevens vind ik hun wijze van verpakken erg goed.

Laatst nog een objectief gekocht daar. Lens zit in een gevoerd tasje, deze zit met schuim in een doos. Deze doos zit vol met piepschuimpjes in een andere doos. Die doos is dan weer perfect verzegeld.

Al met al zou ik me geen tot weinig zorgen maken. (en een camera kan meer hebben dan een objectief).

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:51

reiker

dan jij!

FaceDown schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:02:
[...]

Dat boeit niet.. zit goed verpakt hoor die camera, en als ie defect aankomt heb je gewoon garantie.
En als ie defect aankomt heb je (in principe) nog steeds geen camera :z

Zo gezegd, zo gedaan.

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:44:

Die van Kamera Express heb ik een tijdje geleden gelezen, staan een hoop IMHO negatieve reacties in. .
Ben ongveer maand geleden bij kamera Express geweest zag er anders ook erg netjes uit (wel een maffe buurt waar het lag trouwens :X)

• Jasper
FaceDown schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:02:
[...]

Als dat zo zou zijn dan heb je inderdaad nog steeds geen cam.. Which is not nice.

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

www.kamera-express.nl...

Gewoon kijken op website, telefonisch reserveren en zélf ophalen. Inderdaad beetje vreemde buurt (soort woonwijk) maar nette winkel en dito personeel!

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

Topicstarter
Kamera Express is voor mij wat gunstiger om naar toe te gaan dan Foto Konijnenburg, dat kost echt uren reistijd. Maar ik las inderdaad wel wat begatieve reacties over de service bij Kamera Express. Moeilijk, ik wil geen problemen.

Verwijderd

Topicstarter
JHMvP schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:32:
www.kamera-express.nl...

Gewoon kijken op website, telefonisch reserveren en zélf ophalen. Inderdaad beetje vreemde buurt (soort woonwijk) maar nette winkel en dito personeel!
Ok, dus een goeie ervaring met ze?

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

Haaguit

HBZNPLT!

Ik zou naar Kamera Express gaan. Ik heb er zowel lenzen als digicam gekocht, en het bevalt me prima! Weten er een hoop vanaf (al moet je wel de medewerker treefn soms). Ik zou dan overdag gaan, en gewoon eens kijken wat ze je adviseren. Voor zo'n aanschaf zou ik iig niet laten bezorgen.

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:33:
Kamera Express is voor mij wat gunstiger om naar toe te gaan dan Foto Konijnenburg, dat kost echt uren reistijd. Maar ik las inderdaad wel wat begatieve reacties over de service bij Kamera Express. Moeilijk, ik wil geen problemen.
Dat kan natuurlijk een incident zijn..... veel (misschien positieve) berichten hoor je meestal niet maar de negatieve worden juist extra 'belicht' om in foto-vak termen te blijven :)

• agiessen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03-2025
Ik heb gekeken op de website van Kamera Express. Ik lees daar bij 'Onze werkwijze' dat ze geen fabrieksnieuwe artikelen uitpakken ter demonstratie. Daarnaast geven ze aan dat de klant informatie via internet kan opdoen bijvoorbeeld. Ik krijg daardoor het idee dat je daar geen camera's kan uitproberen. (Dat lijkt me nogal opzienbarend voor dure camera's). Klopt mijn gedachtekronkel?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

agiessen schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:17:
Ik heb gekeken op de website van Kamera Express. Ik lees daar bij 'Onze werkwijze' dat ze geen fabrieksnieuwe artikelen uitpakken ter demonstratie. Daarnaast geven ze aan dat de klant informatie via internet kan opdoen bijvoorbeeld. Ik krijg daardoor het idee dat je daar geen camera's kan uitproberen. (Dat lijkt me nogal opzienbarend voor dure camera's). Klopt mijn gedachtekronkel?
Als ik afga van wat ik in de shopsurvey lees kan je gelijk hebben. Ze zouden dat liever hebben dat voordat iemand de winkel binnenstapt al weet wat hij wilt gaan kopen. Dozenschuivers dus

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:38:
[...]

Als ik afga van wat ik in de shopsurvey lees kan je gelijk hebben. Ze zouden dat liever hebben dat voordat iemand de winkel binnenstapt al weet wat hij wilt gaan kopen. Dozenschuivers dus
Dozenschuivers.. Tja, wat wil je, als ik naar een "normale" fotowinkel stap ben je gewoon veel meer geld kwijt, het verschil moet 'm toch ergens inzitten. Die info haal je wel van internet af (dpreview.com), als de service en garantie maar goed zit.

Verwijderd

Foto Konijnenberg!

Zeer scherpe prijzen, goede service en kennis, snelle levering. Toppie.

Verwijderd

Laat ik er nog eentje noemen, Crown? Erg scherpe prijzen en je kan een cammetje vasthouden e objectieven uitproberen.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-02 14:49

Beaves

Usque ad Finem

Cornevaniperen.nl is ook een goede :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Zie de tips hier van de verschillende shops :) Verder hoort dit op de Tweakers.net frontpage thuis bij de Shop Survey ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.