Toon posts:

Andere afzender specificeren voor Compuserve mailaccount *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een domeinnaam geregistreerd, en wil de email daarop naar mijn hotmail account laten gaan, dit lijkt geen probleem.
Maar om email vanuit deze account te verzenden wil ik graag dat de afzender info@domeinnaam.nl is.
Echter, volgens de instructies is het alleen mogelijk de mail via de domeinnaam te ontvangen (en niet te verzenden), dat is namlijk: mail.domeinaam.nl. VOor de uitgaande mail moet je de gegevens van je provider invullen. ik heb compuserve en het is daarbij niet mogelijk een ander verzendemailadres in te stellen.
Weten jullie of het mogelijk is om dit met Gmail te doen, of een andere oplossing waardoor het mogelijk is een mail te versturen met als afzender info@domeinnaam.nl?

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

hoe ontvang je je mail?

Via pop3 of laat je de mail via webmail instellingen forwarden? Of je dit in kan stellen weet ik niet, maar een mailserver is het ideaalste. Kun je in jou situatie een mailserver draaien?

Via oulook of outlook express gaat dit perfect

[ Voor 11% gewijzigd door DDemolition op 07-03-2005 15:29 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• svandelft.nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-02-2024
Je zou het met outlook kunnen doen.

Dan laat je gewoon je mail van je hotmail of gmail ontvangen in outlook, en dan geef je in accoutinstellingen aan wat je antwoordadres moet zijn (dus info@domeinnaam.nl).

zo doe ik het in iedergeval.

Veel Succes.

System Spec

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

ik heb compuserve en het is daarbij niet mogelijk een ander verzendemailadres in te stellen.
Dan heb je wel een probleempje als Hotmail en Gmail het ook niet slikken (en dat is iets dat je eenvoudigweg zelf kunt proberen door het in Outlook of op de respectievelijke sites zo in te stellen ;) )

Alternatief is toch ergens een abo te nemen met een "fatsoenlijke" mailserver. (Alleen dat adres als afzender is misschien een manier om spam tegen te gaan, maar IMHO geen handige).

offtopic:
oeh en welkom op GoT :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 07-03-2005 15:36 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of het pop3 is, maar als k het dus gewoon via gmail in outlook doe, zien ze dan als afzender mijn domein of gewoon de gmail?,

het enige wat k heb ontvangen is dit:

server voor inkomende mail: mail.[domeinnaam]
server voor uitgaande mail: server opgegeven door uw internetprovider

en wat betekend : IMHO ??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 15:47 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Gmail: probeer het :?
Druk op Forwarding and POP in Settings op www.gmail.com om te zien hoe en wat.

IMHO: in my humble opinion :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of k het wel duidelijk genoeg heb uitgelegd... :P
maar het komt erop neer dat het lijkt alsof de afzender mijn domeinnaam is, en niet vanuit het gmail account komt, hoe kan ik dat instellN?

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Onder hotmail heb dit in de instellingen pagina voor elkaar gekregen.

Ik draai nu Exchange 2003 met Outlook in web omgeving.

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Topicstarter
heb je dan hotmail plus?

Verwijderd

Topicstarter
het is me nog steeds niet gelukt, wie tips?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

waterchiller; je begrijpt volgens mij iets niet; wat ik je wel even kort kan uitleggen ;) Jij kan nu al mail versturen waarvan je zelf het afzenderadres specificeert. Het enige probleem is dat jij zegt dat je provider dit niet toestaat. Je kan dit vrij eenvoudig testen: als je je eigen adres in Outlook aanpast; dan wordt de mail dan door de server gerejected? Of werkt dat toch wel goed? IK pas je topictitel nog even aan.

vraag over uitgaande mail > Andere afzender specificeren voor Compuserve mailaccount *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Erm; bedankt voor de titlechange, of voor de uitleg? Heb je er wat aan? Werkt het toevallig ook? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het nu zo ingesteld: inkomende server - mail.domeinnnaam.nl
uitgaande server - localhost

door middel van het programma 1st SMTP server kan ik nu mails versturen, met als afzender elk adres dat je wilt !
Alleen het lukt nog niet om naar een hotmail adres te versturen ... weet je toevallig ook hoe dat moet ..... ??? thanks

Verwijderd

CompuServe heeft mailpoort 25 geblokkeerd, dus je kunt alleen E-mails versturen met je CompuServe E-mailadres.

Maar mensen die ADSL hebben van CompuServe via het BabyXL netwerk (eigendom van Tiscali Wholesale) kunnen als uitgaande mailserver gebruiken: smtp.tiscali.nl

Vooral handig voor mensen met een E-mail van andere provider of E-mail van een eigen domeinnaam.
Pagina: 1