Toon posts:

[9600xt] Zegt 85hz maar doet 75hz.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt maar niet wat gevonden op mijn probleem.

Mijn 9600xt geeft niet meer dan 75hz af, Terwijl er software (windows) zegt dattie op 85hz hoort te draaien, Mijn monitor status zegt dan weer 75hz. Zou dit kunnen omdat ik gebruik maak van TV-out @ ntsc en een soort hz divider die op 1.5 staat ? :P

Dit is erg lastig en een driver reinstall schijnt ook niet te helpen.

Powercolor 9600xt / 256mb.
17Inch Noname CRT monitor / 1024x768 / 85hz max refresh en 1600x1200 max res.
S-video tv-out / Breedbeeld.

Tevens heb ik de jumper laatst ook verplaatst op de videokaart (van pal naar ntsc) om mischein het probleem zo op te lossen.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Trekt het beeldscherm die 85 herz eigenlijk wel echt?

[ Voor 18% gewijzigd door simon op 07-03-2005 15:15 ]

|>

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 12:41

leuk_he

1. Controleer de kabel!

En als je die tv er (tijdelijk) uit rukt. Krijg je hem dan wel op 85 hz? En de noname kan zeter weten op 85 hz op 1000x760 ?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
Kijk ff of er een serial of wat dan ook op de achterkant van je scherm staat. Dan kun je misschien via google ff wat info vinden of je schermpie

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Probeer eens het programma Refreshlock. Werkt bij mij perfect, maar dat is wel met een gewoon beeldscherm. Dit programma laat je beeldscherm altijd de maximale refreshrate gebruiken. Nooit geschoten altijd mis ;).

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:16:
En als je die tv er (tijdelijk) uit rukt. Krijg je hem dan wel op 85 hz? En de noname kan zeter weten op 85 hz op 1000x760 ?
Ja hij kan op 85hz, Het is een plug en play ding. Windows ziet 'm ook netjes op de res die erboven stond.

Idd als ik de S-video stekker eruithaal dan is bij een reboot gewoon 85hz. Ik heb net xp opnieuw geinstaleerd maar het probleem blijft nog.

75hz ipv 85.
Br3zip schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:28:
Probeer eens het programma Refreshlock. Werkt bij mij perfect, maar dat is wel met een gewoon beeldscherm. Dit programma laat je beeldscherm altijd de maximale refreshrate gebruiken. Nooit geschoten altijd mis ;).
Helaas.. Hier zegt ie ook 85 maar doet 75hz :/

Ik vrees dat mijn ati kaart hier de boesdoener van is, Doordat er een te hoge refresh anders naar de tv gaat zit er een divider op ?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 18:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb het :)

Ik heb DCC nogwat (ati drivers / tab ) uitgevinkt en geforceerd op 85hz. Nu pakt ie netjes 85hz zoals behoren..

Dank je wel voor de reacties.

Verwijderd

volgens mij moet in catalyst drivers 2x refreshrate aangeven.(1x bij monitor,en 1x bij display)
Pagina: 1