[laptop] geen beeld in dockingstation

Pagina: 1
Acties:
  • 1.000 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:15
Goedemiddag!

Ik (mijn chef, maar voor het verhaal dus ik) heb hier een laptop (Dell latitude C400) met een dockingstation (ook van Dell).

Nu kan ik de laptop gewoon gebruiken als hij niet in het dockinstation zit, alhoewel na het inloggen het beeld even zwart wordt. Dan schakel ik met Fn + F8 over, en krijg ik beeld op de laptop.

Als ik de laptop in het dockingstation plaats kan ik niet bij de Fn toets (die zit natuurlijk niet op een "gewoon" toetsenbord) en kan ik dus niet "weg" uit het zwarte scherm.

Uiteraard wil ik graag dat de laptop ook in het dockingstation werkt zoals het zou moeten, maar ik kom er niet meer uit.

Wat ik heb geprobeerd:
* Output to -> veranderen naar notebook, naar monitor, naar desktop clone; alles zonder resultaat.
* Verschillende hardwareprofielen, maar als ik er twee maak dan krijg ik er drie te zien bij het opstarten, waarvan twee met een naam die ik er niet aan gegeven heb ("cteren als ik niet binnen")
* Hot swappen: als de laptop aan staat Fn + F8 gebruiken om beeld te krijgen, en dan in het dockingstation plaatsen. Dit werkte een paar keer, maar is natuurlijk geen manier om te blijven gebruiken.

De videokaart is een Intel Extreme Graphics 2.

edit:
OS is WinXP pro, SP2.

Wie kan me hierbij helpen?

[ Voor 8% gewijzigd door Sherlock op 07-03-2005 15:37 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk OS draai je? Ik kan me herinneren dat ik wanneer ik mn Dell laptop met de docking verbond ik eerst software moest installeren die alles vond (van de docking station). Misschien moet jij ook zo iets hebben. Kan ook dat het Windows-NT issue was. Indien ook NT zou ik eens kijken op http://support.euro.dell....&os=WNT4&dev=332&devlib=7

ik quote:
"Softex Docking Services, v. 2.95, A11
Datum van versie: 18/06/2002
Omschrijving: Softex Docking Services gives users the ability to connect portable
computers running the Windows NT operating system to portable docking
stations. Softex Docking Services also gives users the ability to hot and
warm swap devices in the system or docking station device bay. "

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
Damn sorry, ben ik dat nog vergeten |:(

OS is WinXP pro, SP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
Nou, dit verhaal is dus nog steeds niet opgelost, en het "hot-swappen" lijkt nu ook niet meer te werken.

De oplossingen van kroepoek_x hebben beide niet mogen baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:52

lier

MikroTik nerd

Meest logische en voordehand liggende aanpak...:

Wat zegt Dell ervan ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zou normaal niet mogen kunnen, de dockings van dell waarmee ik heb gewerkt nemen direct het beeld over. Heb je alle drivers en tool van deel goed geinstalleerd of is dit een afwijkende dell installatie.

Neem anders eens contact op met dell aangezien zei het antwoord waarschijnlijk al klaar hebben liggen (na een half uurjte wachten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-07 16:03

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Sherlock schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:12:
Nu kan ik de laptop gewoon gebruiken als hij niet in het dockinstation zit, alhoewel na het inloggen het beeld even zwart wordt. Dan schakel ik met Fn + F8 over, en krijg ik beeld op de laptop.

Als ik de laptop in het dockingstation plaats kan ik niet bij de Fn toets (die zit natuurlijk niet op een "gewoon" toetsenbord) en kan ik dus niet "weg" uit het zwarte scherm.
Het eerste klinkt al als niet normaal, is dat altijd zo geweest? Of draait er rare software die dit veroorzaakt. En die wordt uitgevoerd bij het inloggen.

Als je de laptop in een dockstation plaatst, heb je daar dan een externe monitor op aangsloten? Of gebruik je nog steeds het scherm van de laptop.

En bel eens met Dell, die bieden tenslotte toch ook ondersteuning op hun producten?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 09:47:
Dit zou normaal niet mogen kunnen, de dockings van dell waarmee ik heb gewerkt nemen direct het beeld over. Heb je alle drivers en tool van deel goed geinstalleerd of is dit een afwijkende dell installatie.

Neem anders eens contact op met dell aangezien zei het antwoord waarschijnlijk al klaar hebben liggen (na een half uurjte wachten ;) )
Ik wilde het eigenlijk zonder Dell oplossen, aangezien je dan echt een halve dag bezig bent, maar als het niet andes kan dan moet het maar.

Ik heb geen software van Dell gekregen bij deze laptop, zou er software bij het dockingstation moeten zitten? Volgens mijn chef heeft hij die namelijk niet.
ajhaverkamp schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 09:49:
Het eerste klinkt al als niet normaal, is dat altijd zo geweest? Of draait er rare software die dit veroorzaakt. En die wordt uitgevoerd bij het inloggen.

Als je de laptop in een dockstation plaatst, heb je daar dan een externe monitor op aangsloten? Of gebruik je nog steeds het scherm van de laptop.
Dit is niet altijd zo geweest, het probleem is begonnen toen ik de schermresolutie aan moest passen om er een externe monitor (apart van het dockingstation) op aan te sluiten. Er wordt verder geen "rare" software gedraaid.

Op het dockingstation zit inderdaad een externe monitor aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dus je hebt eigenlijk 2 profielen, Eentje voor met dock en eentje voor zonder dock nodig. Dan krijg je bij het opstarten de vraag opstarten in dock of opstarten in portable. Dan wordt automatisch het juiste geladen

Tenminste die vraag kregen we op mijn stageplaats bij de laptops als we opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|:(

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 00:22 ]

Pagina: 1