Toon posts:

PC extreem traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc staan die sinds 3 dagen super traag is. Toen win XP PRo er nog op stond met SP2 gaf taakbeheer aan dat er 100% cpu gebruikt was. Geen raar process oid. die dit veroorzaakt en de pc kon toch leeg dus hop opnieuw installeren.

Maar nu, bij het installeren van win XP pro is de pc nog steeds tergend langzaam (blijkbaar geen software probleem dus) het copieren van de installatiebestanden van de cd duurt minimaal 1 tot 1,5 uur. het is een AMD athlon op 1400 MHz met 256 MB en 60 GB ata HD mobo: asus a7v-vm
hij heeft het dus tot 4 dagen geleden goed gedaan.

Al geprobeerd:
mobo gereset (dmv battarij 10 minuten eruit)
ander geheugen
andere harddisk
alle extra meuk eruit (netwerkkaarten ed.
andere cd speler
HD op ide2 interface aangesloten
zonder cd speler opgestart

Ik heb geen ander mobo of cpu liggen om te testen of een van deze kapot is maar mischien dat iemand zoiets al eens heeft meegemaakt en weet wat het kan zijn.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Test je HD / Geheugen eens op goede werking, denk dat het probleempje bij je HD ligt :)
Leze is moeilijk

[ Voor 19% gewijzigd door domi235 op 07-03-2005 15:09 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kun je in je bios instellen op welke transfermode je hdds en cdroms draaien?

Controlleer eens of deze op UDMA staan en niet toevallig op PIO, want ja dan IS het traag.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb het probleem al heb gevonden, ik kijk net in de bios en bedacht me dat toen ik de battarij eruit gehaald had de klok niet op 00:00 in 1988 stond. 8)7

Dus opnieuw gedaan en nu werkt hij weer als een zonnetje.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zou het zoveel uitmaken dat de interne klok op 1988 zou staan? Raar.

Maargoed in ieder geval goed dat het probleem weg is :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Kawaii schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:49:
Zou het zoveel uitmaken dat de interne klok op 1988 zou staan? Raar.

Maargoed in ieder geval goed dat het probleem weg is :)
Veel dingen reageren op die tijd.
Probeer maar in op Tweakers.net in te loggen als je de datum een aantal jaar terug hebt staan. Ook zal een virusscanner (die bv. elke vrijdag om 17:00 moet scannen) meteen bij het opstarten gaan scannen omdat het al -32770 jaar(o.i.d. :P) geleden is dat de PC gescand is op virussen ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ja ik kan me voorstellen dat een aantal dingen zoals virusscanners e.d kuren vertonen, maar dat de pc in z'n geheel raar zou doen had ik niet verwacht (zeker niet bij een fresh install)

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Ik geloof dat het zelfs knap is dat hij Windows erop heeft gekregen bij een systeem waar de klok niet goed van loopt.

Hoe is het nu met je CPU gebruik?

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 20:41

Hendal.

Chocolate moose

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:31:
Ok ik heb het probleem al heb gevonden, ik kijk net in de bios en bedacht me dat toen ik de battarij eruit gehaald had de klok niet op 00:00 in 1988 stond. 8)7

Dus opnieuw gedaan en nu werkt hij weer als een zonnetje.
Whahaha compu dacht zeker dat ie een 486 66mhz. was. :P

Wel erg suf dat ie zo langzaam wordt omdat tijd gewoon anders staat. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Hendal. op 08-03-2005 09:12 ]

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Verwijderd

mag je in het jaar 1988 geen snelle pc hebben dan?

• mrClass
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-04-2025
Dus.
1 Je had een probleem?
2 Je haalt de batterij eruit om het op te lossen?
3 Het probleem bij punt 1 word veroorzaakt door punt 3
4 Je lost het probleem op dat door 3 veroorzaakt is en punt 1 is opgelost.

Hmm. er is zeker weten iets raars met de tijd aan de hand 8)7 :+

Verwijderd

Topicstarter
mischien was ik niet helemaal duidelijk maar ik bedoelde dat als je je BIOS reset dat het klokje en de datum dan weer naar originele settings veranderd worden. Dus de tijd op 00:01 en een datum van 1-1-19xx/20xx toevallig hier 1988 Toen ik in de bios keek bedacht ik me dus dat dat vorige keer niet zo was. Heeft verder niets met de tijd te maken.

Verwijderd

voor mij was het wel duidelijk!

Ik had het pas, stond mijn pc gewoon aan, outlook open meer niet, ik zat er ook niet achter ofzo. Valt ie ineens uit maar opstarten wilde hij toen niet. Na even wachten wel weer en toen had ik hem opgestart, bleek de bios gereset te zijn. Iemand een idee wat het probleem is geweest?

Eerst dacht ik eraan dat het iets oververhit was ofzo, omdat hij ook niet meteen aan kon, maar waarom zou dan mijn bios gereset zijn? Temperatuur van de CPU is altijd stabiel op 47 graden.

Misschien de voeding, maar die heeft nooit problemen gegeven, ook niet toen er nog een HDD meer in zat.

Misschien is mijn mobo/bios gewoon aan het overleiden en zal ik maar eens moeten upgraden, we zullen zien.

Als iemand nog een idee heeft, hoor ik het graag.

Verwijderd

Misschien moet je je bios eens updaten zodat de klok niet meer zo ver terug springt.
Normaal als je je bios reset gaat de datum naar de datum waarop de bios gemaakt is.
Pagina: 1