Toon posts:

[Excel 2000] Excel document in excel openen van af internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het internet staan enkele excel documenten die door meerdere gebruikers gebruikt worden. Deze documenten bevatten macro's die niet via internet explore werken, als excel zich in een ie shell laad. Nu weet ik dat het mogelijk is om een excel document gewoon in excel zelf te openen, ook al staan ze op internet staat.
Het downloaden van het document is geen optie, omdat de versie die op internet dagelijks word geupdate.

Nu is mijn vraag, heeft iemand een hint?

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 20:09
Kun je dat niet gewoon doen door bestand, openen, en intypen www.website.nl/exceldocument.xls?

Bij mij werkt dit wel

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Verwijderd

Topicstarter
bij mij ook, maar het zijn meerdere mensen, waaronder ook mensen die niet zo'n grote kennis hebben van computers.
En daarnaast is het vervelend voor de gebruilkers als ze dat elke keer moeten intypen.

Naar mijn weten is het gewoon mogenlijk om het in te stellen, alleen heb de mogelijkheid nog niet gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing gevonden :)

1. Open Deze computer.

2. Open het menu Extra (of het menu Beeld) en klik op Mapopties (of klik op Opties).

3. Open het tabblad Bestandstypen.

4. Klik in de lijst Geregistreerde bestandstypen op het specifieke Office-documenttype (bijvoorbeeld Microsoft Excel-werkblad) en klik op Geavanceerd (of op Bewerken).

5. Schakel in het dialoogvenster Bestandstype bewerken het selectievakje In hetzelfde venster openen uit (of schakel het selectievakje Open Web documents in place uit).

6. Klik op OK.