[ColdFusion]ODBC koppeling met FileMaker Pro

Pagina: 1
Acties:

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Hoi.

Ik moet een koppeling maken in ColdFusion naar Filemaker Pro met ODBC, echter lukt me dit nog niet.
Hoe doe ik dit het beste?
Babbelen met een Acces DB gaat inmiddels prima mbv wat tutor's, voor ODBC koppelingen kan ik maar weinig vinden.

Ik krijg geen foutmeldingen, ik moet uberhaupt nog een koppeling maken onder de knie krijgen.
Wie kan me 'n eindje op weg helpen ?

M'n testomgeving momenteel is;
CF MX 7
Filemaker Pro 7
Draaiende onder XP SP2, uiteindelijke site gaat draaien onder W2K3 Server
Momenteel heb ik de Windows ODBC driver gaande.

edit: Ahum sorry, slechte dag vandaag. :/

[ Voor 41% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 07-03-2005 16:21 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Welke versie van CF? Welke versie van FileMaker? Welke ODBC Driver? Welk OS?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 12:29

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En wat heb je nu precies zelf al geprobeerd en wat voldoet daar niet aan? Krijg je foutmeldingen? Zo ja welke? Zie ook P&W FAQ - De "quickstart"

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• jochemd
Als je je originele bericht nou eens niet update maar gewoon een nieuw bericht post dan wijzigt de timestamp van de thread zodat mensen ook zien dat je iets hebt toegevoegd.

Volgens filemaker.com ondersteunt filemaker JDBC dus dat is de aanbevolen wijze van verbinden. Zie databases van het type "Other" in de Admin manual.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Excuus, als de oplettende lezer wat beter in z'n vel zit dan ik vandaag zal het wel loslopen.

Op filemaker.com heb ik ook het volgende gezien:
Open DataBase Connectivity (ODBC)
Use FileMaker Pro 7 to bring together data from other ODBC* compliant data sources in your organization, including Microsoft SQL Server and Oracle, via dynamically calculated SQL queries. For example(...)
ODBC moet dus niet echt een probleem vormen, wel ?

• jochemd
Geen idee of het een probleem is, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand die de waarschuwingen uit de handleiding heeft gelezen ODBC wil gebruiken.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Goed, ik moet zeggen dat ik hier nog weinig kaas van gegeten heb en lerende ben. Ik ga ff in het JDBC verhaal duiken.

Maar hoeveel snelheid scheelt zoiets effectief ? Er moet een databeest van pakweg 2000 records/9 velden tekst worden uitgelezen, niet belachelijk veel op zich.
Niet omdat ik eigenwijs ben, ik ben gewoon nieuwsgierig

• jochemd
Waarom zou het met snelheid te maken hebben?

Wat dacht je van het feit dat je voor ODBC 2 extra services moet draaien? Dat de JDBC-ODBC brug geen fatsoenlijke Unicode ondersteuning biedt?
Pagina: 1