[2000] PC via Sysprep in het domein zetten gaat niet.

Pagina: 1
Acties:

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-04 22:38

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Hi all,

Ik heb hier issue met het terugzetten van een Ghost image en de pc automatisch in het domein zetten via sysprep. Deze image is erop gezet door het bedrijf waarbij we een 60tal pc's hebben besteld. Ik heb hun daarvoor een image aangeleverd.

Ik krijg nu dus de melding 'An invalid domain was specified. Would you like to proceed for now and try joining a domain later?'.

Als ik dan op 'Yes' klik gaat hij verder, reboot hij en daarna kan ik hem zonder problemen in ons domein zetten.

Het stomme is dat als ik de image weer opnieuw terugzet vanaf het netwerk (is precies dezelfde die ik opgestuurd had) hij er wel keurig doorheen loopt. :?

Iemand een idee? Het is nl. erg zonde om alle 60 pc's bij binnenkomst door de helpdesk opnieuw te laten ghosten. :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staat wel een juist domein in je sysprep.inf? En heb je ook netwerkconnectie en de juiste dns-toegang op het moment dat je probeert de pc in het domain te joinen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Yeps, het juiste domein klopt. Ik gebruik precies dezelfde sysprep.inf file die ik ook voor 2 andere images gebruik. :)

Maar ik heb dit wel meer meegmaakt. Als ik een image update, sysprep, image op het netwerkplaats en hem dan weer wil inzetten kan dat niet. Dan moet ik eerst die image terugzetten voordat dat kan.

Klinkt heel stom maar 't is wel waar. :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
MrJ schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:01:
Yeps, het juiste domein klopt. Ik gebruik precies dezelfde sysprep.inf file die ik ook voor 2 andere images gebruik. :)

Maar ik heb dit wel meer meegmaakt. Als ik een image update, sysprep, image op het netwerkplaats en hem dan weer wil inzetten kan dat niet. Dan moet ik eerst die image terugzetten voordat dat kan.

Klinkt heel stom maar 't is wel waar. :)
Ik vermoed dat het iets met de netwerkinitialisatie temaken heeft, dus dat de pc's nog niet op het netwerk zitten als je ze probeert te joinen. Zijn de pc's qua hardware exact gelijk, en kan je ze pingen(met eventueel uit dhcp-management gehaalde ip's) ? Hebben ze misschien de zelfde naam? En zie je nog iets in de logs op de server/client? Wordt er in het domein een computeraccount aangemaakt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• MrJ

MrJ

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:05:
[...]

Ik vermoed dat het iets met de netwerkinitialisatie temaken heeft, dus dat de pc's nog niet op het netwerk zitten als je ze probeert te joinen.
Lijkt er wel een beetje op ja. Maar waarom zou dat anders zijn als je er een image over terugzet?
Zijn de pc's qua hardware exact gelijk, en kan je ze pingen(met eventueel uit dhcp-management gehaalde ip's) ?
Een image staat gelijk aan 1 type desktop/laptop als je dat bedoeld. :)

En pingen gaat gewoon. Als je in de sysprep zelfs een pc naam opgeeft die al bestaat in de AD geeft hij dat ook zelfs aan.
Hebben ze misschien de zelfde naam? En zie je nog iets in de logs op de server/client? Wordt er in het domein een computeraccount aangemaakt?
Er staat niets in de eventlog van de AD server.

Op het domein wordt idd het computeraccount aangemaakt in de juiste OU.