Software om audio te editten op een DVD?

Pagina: 1
Acties:

• Pat!
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 14:35

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Ik speel in een band en er is een DVD gemaakt (amateur) van een optreden waarvan het geluid later afgemixed is in een studio. Nu wil ik de direct opgenomen audio op de DVD vervangen door de studioaudio die ik als wav op de comp heb staan.

Ik heb allerlei progjes geprobeerd; Pinnacles Studio Pro, Adobe DVD progje, en Premiere Pro...de laatste kon wel de audio scheiden van de video maar is rete langzaam op mijn systeem. Heb geen twee CPU's en dat wordt voor dit programma wel aangeraden.

Nu vind ik op google een hoop progjes die audio kunnen rippen van DVD's maar géén handige tools die de audio kunnen vervangen op een DVD. Moet toch niet zo bijzonder project zijn dacht ik...

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
nope zelfs met tmpegenc kan dit.. je zal dan nu eerst een mpg file moeten maken en het geluid eronderuit streamen.

www.doom9.org
www.dvdrhelp.com zijn DE sites om alles te vinden hierover..

nog een tip dvd maestro........

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
De truc is dat je de audio ook moet kunnen sync-en...een beetje meer naar rechts een beetje meer naar links...je kent het wel... TMPGEnc die blaft er gewoon een audiobestand op; of het nu past of niet...

Op de genoemde sites vind ik dus dezelfde tools die ik in my topicstart noemde...

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
Pat! schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:46:
De truc is dat je de audio ook moet kunnen sync-en...een beetje meer naar rechts een beetje meer naar links...je kent het wel... TMPGEnc die blaft er gewoon een audiobestand op; of het nu past of niet...

Op de genoemde sites vind ik dus dezelfde tools die ik in my topicstart noemde...
dvd maestro 8)7

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Yep maar met DVD maestro kan je niet in de audiotrack direct cutten en plakken ed. Dat heb ik juist nodig om te kunnen sync-en. In sommige stukje ontbreekt namelijk een stukje audio. (daar waar ik teveel ouwehoer tegen het publiek). Wanneer de muziek weer begint moet ik dus weer dat stukje opnieuw er in kunnen plakken.

Het is echt minder eenvoudig dan het lijkt hoor!

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Tja, erg triest dat Premiere niet draait bij jou.. dat was hét pakket geweest om dit te doen! Je hoeft daar trouwens geen dual-processor systeem voor te hebben hoor.. ik draai het ook gewoon op een AMD Athlon XP 2600+. Draait prima!

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Ga het nog maar eens proberen met Premiere...misschien vond ik het gewoon te moeilijk ;)

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Pat! schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 13:01:
Ga het nog maar eens proberen met Premiere...misschien vond ik het gewoon te moeilijk ;)
Dan moet je er inderdaad gewoon aan beginnen... Het is namelijk neit zo moeilijk als het eruit ziet! Je kunt al vrij snel simpel audio vervangen en wat knip en plak werk uitvoeren. Dat moet lukken!

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Nou toch gaat het niet lukken met Premiere. De preview is te traag. Heb reeds vele topics hierover gelezen op tweakers.net maar het mag allemaal weinig baten. De preview gaat schoksgewijs waardoor geluid eronder editten vrijwel onmogelijk is.

Wat k*t is dat zeg...al die simpele DVD-progjes hebben een perfecte realtime preview en dan juist Premiere die kan wat ik wil heeft een preview met delay en schokjes.

Misschien is mijn Geforce 420 MX (Dell pakketje) wel te traag ofzo.

Is er dan echt geen ander progje die doet wat ik wil....?

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Misschien heeft iemand wat goede searchstrings; ik ben hier namelijk blijkbaar slecht in thuis.

Wil dit projectje graag afmaken maar loop toch iedere keer weer vast in het vinden van de juiste software hiervoor.

Pat!
Pagina: 1