Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:02
ik probeer te uit te zoeken of ik een pda kan gebruiken om foto's te backuppen naar mijn externe HD.
Tot nu toe vond ik alleen topics over mensen die het geheugen van de pda willen gebruiken. Dat is niet helemaal wat ik zoek en ik had wat vragen.

Als er vermeld staat dat de pda een usb 1.1 poort heeft is dat dan een volwaardige usb poort waar je dus alle usb apparaten op kan aansluiten zolang de drivers beschikbaar zijn?

ondersteunt windows mobile NTFS als bestandssysteem want mijn externe HD is dus NTFS?

Het is dus de bedoeling dat mijn foto's die me camera op CF zet worden verplaats naar mijn externe HD. En daarvoor is het handig als het met een pda kan zonder tussenkomst van een laptop of pc.

Nou vond ik de mio 168 wel erg mooi vanwege de ingebouwde GPS, maar volgens mij heeft die weer geen CF ingang. Zijn er nog andere alternatieven?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dogooder schreef op maandag 07 maart 2005 @ 14:16:

Als er vermeld staat dat de pda een usb 1.1 poort heeft is dat dan een volwaardige usb poort waar je dus alle usb apparaten op kan aansluiten zolang de drivers beschikbaar zijn?

<snip>
Nou , nee. De meeste PDA zijn alleen een usb device, om er usb apparaten op
aan te sluiten moet het een usb host zijn.
En daar zijn er niet zoveel van.
Alternatief is kijken naar een cf-usb adapter.

Verder moet je er in ieder geval rekening mee houden dat je PDA geen of nauwelijks
stroom voor je usb kan leveren, een externe harddisk zul je een extra voeding voor
moeten meenemen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:02
van die externe voeding wist ik al want usb levert meestal te weinig voor een harddisk. zeker als die gaat starten.
zijn er geen pda's met een usb host?
de cf-usb adapter had ik me ook bedacht, maar hoe zet je dan je foto's over van cf als je cf slot bezet is door je usb adapter, of je moet heen en weer kopieren, maar weet niet ofdat wel handig is als je een 512 CF kaart vol foto's hebt.

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-11 10:19
Er is in ieder geval een toshiba met usb-host of een stukje hardware dat je eronder klikt waardoor hij als usb-host kan werken. Ff googlen zou ik zeggen.

Edit: ik ben te liev voor deze wereld :P

[ Voor 25% gewijzigd door T_E_O op 07-03-2005 18:22 ]