[pinnacle] Filmpjes met verschillende b/s

Pagina: 1
Acties:

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:29
wij maken vaak met onze kameraden groep foto's in discotheken enz..

Met die digitale camera wordt soms ook gewoon filmpjes mee gemaakt. Deze filmpjes wil ik op DVD zetten (tis in totaal meer dan 1 1/2 uur film). Deze 1 1/2 uur film is verdeelt over een stuk of 30 bestanden.

Ik zit alleen met het volgende probleem. Kennelijk heeft iemand de bps verandert waardoor hij ipv 15 bps op 59.95 bps opneemt. Dit geeft echter problemen met pinnacle, omdat ze verschillen van bps.

Zelf heb ik lopen zoeken maar en heb gevonden dat ik met virualdub kan converteren, maar het beeld en geluid moet wel gelijk lopen en ik moet die virtualdub tenminste 10 tot 15 filmpjes veranderen.

is er binnen pinnacle geen andere manier hierop? of een programma wat makkelijker werkt.. of is er een manier om dit te omzeilen

• grote_oever
owhh het zijn iets meer dan 30 filmpjes, het zijn er meer dan 60

ik moet er minimaal 25 omzetten dan??

iemand idee?

trouwens bij virutaldub krijg je ook niet zo'n mooi beeld.. (of ik heb verdeerde compressie gedaan.. kan ook)

[ Voor 45% gewijzigd door grote_oever op 07-03-2005 14:53 ]

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17

Caveman

whahoehaha

Ik doe best wel veel met video....maar bps ? wat is dat ? of bedoel je soms FPS.....

edit:
Ik denk dat je idd fps bedoelt (frames per second, in het NL: Beeld Per Seconde :D )
Maar het zijn wel rare waardes, normaal is 25 (PAL), 23,976 en 29,976 (NTSC). Als je ze tenminste op DVD wilt hebben, dus je zult ze allemaal moeten converteren.
Ik vermoed dat je die filmpjes met een digitale fotocamera heb gemaakt (zo een die ook korte filmpjes kan maken) daar is het beeld nooit erg goed van.
Ik ben wel eens een framerate converter tegen gekomen maar of die in batch kan werken weet ik niet meer....motionperfect heette dat ding geloof ik.

edit 2 :) :
Je zou ook TMPGenc kunnen gebruiken, die kan ze allemaal achter elkaar doen (batch) en dan zijn het gelijk MPEG's. (maar over het algemeen levert framerate conversie niet altijd het mooiste resultaat, het beeld kan af en toe schokkerig zijn)

[ Voor 94% gewijzigd door Caveman op 08-03-2005 09:50 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• grote_oever
Cavie schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 09:28:
edit 2 :) :
Je zou ook TMPGenc kunnen gebruiken, die kan ze allemaal achter elkaar doen (batch) en dan zijn het gelijk MPEG's. (maar over het algemeen levert framerate conversie niet altijd het mooiste resultaat, het beeld kan af en toe schokkerig zijn)
bedankt he!!

deze melding geeft hij trouwens

Afbeeldingslocatie: http://www.d-are.nl/upload/1/tweakers.JPG

't is zo'n rare waarde omdat het van een fotocamera is opgenomen!! canon ixus 30 volgens mij!

ik zal eens kijken wat dat voor programma is.. tis trouwens ook niet zo erg als het beetje schokt.. tis dvd voor kameraden met allemaal onderbelichte filmpjes... (t's meer zo'n dvd waar je bij geweest moet zijn zeg maar :D)

maar ik ga ff testen..

bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door grote_oever op 09-03-2005 19:04 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:20

The Third Man

The Third Jellyfish

59,94 frames/s = interlaced NTSC (=29,97 full frames/s)
15 frames/s = progressive PAL op een goedkope digicam.

Pinnacle is niet bepaald geavanceerd op dit gebied dus dat wordt echt stuk voor stuk converteren.