Toon posts:

AOPEN doet het niet met NERO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn AOPEN CRW1232 wordt soms niet herkend door mijn PC (op 2 verschillende PC's geprobeerd). Het deurtje gaat soms niet open, lampje brandt wel. Windows herkent de brander ook niet (maakt wel drive mapping aan). Het lijkt erop dat de problemen ontstaan nadat NERO is geinstalleerd. De brander staat als slave achter de cdrom. Ik heb hem ook achter de HD gezet, zelfde probleem. Wat is het probleem ? Ligt het aan de Aopen, ligt het aan Nero, ligt het aan de PC's (P133 en P800),ligt het aan de HW-configuratie ????? Ik wordt er gek van en wil fikkkkkkken.

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zet je branders eens op de sec. master ipv slave.

Verwijderd

Topicstarter
Brander op sec.master gezet, cdrom op sec.slave. Windows herkent hem nu wel, derutje gaat ook open. Nero 5.0.1.8 herkent de brander niet. update opgehaald naar 5.0.3.8 (volgens readme moet deze de Aopen herkennen), herkent hem echter ook niet. CloneCD gedownload, cd gebrand (dacht ik), hij was wel een uur bezig, resultaat: alleen maar ruis. Heb je nog andere suggesties ???

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Zet de fikker eens LOS, zonder slave eraan kijk of het dan wel goed gaat.
En switch eens je IDE kabel met een andere, het kan zijn dat je huidige een beetje toast is. [Klachten zouden er erg goed op kunnen wijzen]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je tip, hij doet het !!
HD op prim.master, cdrom op prim.slave, brander op sec.master (met nieuwe kabel). Nero wil alleen nog geen cd copy doen van mijn cdrom naar de brander, hij kent de cdrom dan niet. Ik heb een audio cd gebrand (als source ook de brander) en ik heb een data cdrom gebrand. Dit duurde 35 minuten resp. 1,5 uur. Is het normaal dat hij eerst cached, dan een speed measurement doet, dan een simulatie doet en dan pas brandt ??
Wellicht komt de vertraging door mijn 'oude' systeem (P133, 32 MB, W95). Morgen bouw ik de brander in mijn nieuwe PC (P800, 128MB, W98) als master op de sec.ide met daarachter de dvd-rom als slave. Zou dan toch wel sneller moeten gaan ?!?!?

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op dinsdag 09 januari 2001 01:25 schreef Hankman het volgende:
Nero wil alleen nog geen cd copy doen van mijn cdrom naar de brander, hij kent de cdrom dan niet.
Herkend windows hem wel?
Waar herkend Nero hem niet? [welk venster?][quote]
Is het normaal dat hij eerst cached,
[/QOUTE]
Ja
dan een speed measurement doet,
Kun je uitzetten [vinkje uitvinken]
dan een simulatie doet
Kun je uitzetten
Wellicht komt de vertraging door mijn 'oude' systeem (P133, 32 MB, W95). Morgen bouw ik de brander in mijn nieuwe PC (P800, 128MB, W98) als master op de sec.ide met daarachter de dvd-rom als slave. Zou dan toch wel sneller moeten gaan ?!?!?
Ik heb geen id, laat het FF weten...

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Topicstarter
NERO herkent de CDROM niet in de volgende situatie; ik start NERO op en kom ik het scherm 'New Compilation'. Ik kies voor 'CD copy', In het tabblad 'Copy Options', 'Drive with source CD', kan ik alleen maar mijn brander selecteren, de CDROM kent ie niet. In het hoofdscherm van NEro, zie ik de cdrom wel staan in de 'File browser'. Als ik hem selecteer kan ik de cdrom gewoon benaderen vanuit dit scherm. Snap jij het, snap ik het.
Pagina: 1