Low budget laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
Wat ga ik ermee doen?
- Programmeren, denk aan PHP & C++ ( compilen kan via m'n PC, dat is geen pre )
- Afbeeldingen maken & bewerken, denk aan Photoshop
- Office dingen
- Af en toe wat gamen, denk aan CS: Source, Half Life 2 ( dit moet wel lopen, maar 1600x1200 met 4x AF & 16x AA is allemaal niet nodig. Lekker lopen is voldoende )

Wat moet ie ( niet ) hebben?
- OS is niet vereist, Linux distro's zijn toch gratis en anders installeer ik m'n Windows daar ook gewoon op >:)
- Wireless lan niet vereist, wel leuk als extra, maar een kaartje als uitbreiding kan altijd nog.
- LAN is wel vereist, ik moet de laptop via 'n UTP kabeltje aan mijn eigen/school's netwerk kunnen hangen.
- De accu moet wel een tijdje meegaan, dat gamen energie zuipt snap ik dat telt dan ook niet mee.

Wat mag ie kosten?
De prijs moet gewoon zo laag mogelijk, een prijs noemen is hierbij niet nodig.

Vraagjes
- Welke zouden jullie mij aanraden?
- Waarom?
- Specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan wil jij een "low budget" laptop?? dan denk ik dat je er geen games op kan spelen ;)
daar worden die dingen niet voor gemaakt (wel steeds meer trouwes)
ik denk dat je toch aardig wat geld krijt gaat raken als je wil gamen met je laptop...

veel succes anyway ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mag de mijne hebben :P

hp pavillion zx5022ea

€1000,-

is alleen niet lowbudget :P maar half life 2 draait wel :P en hij is nog in prima shape :P

meer weten vraag maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
Zelf zoeken helpt je ook al verder.

Kijk naar Acer, HP, Dell (bij die hp/dell kun je afvinken wat jij het wilt, dan kun je ongeveer de prijs zien)

Anders:

Kijk naar Vraag&Aanbod van Tweakers.net
Markplaats / Ebay
enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Koop zowieso geen Jewel!! Als er een ***bedrijf is dat geen service/kwaliteit levert is Jewel dat wel.
(Op m'n school een paar honderd Jewel notebooks waarvan er elke week zeker een paar defect worden teruggestuurd. (Al anderhalf jaar lang) En elke notebook is minstens 1 keer defect geweest.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:49

rapture

Zelfs daar netwerken?

SH4D3H schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:57:
Wat ga ik ermee doen?
- Programmeren, denk aan PHP & C++ ( compilen kan via m'n PC, dat is geen pre )
- Afbeeldingen maken & bewerken, denk aan Photoshop
- Office dingen
- Af en toe wat gamen, denk aan CS: Source, Half Life 2 ( dit moet wel lopen, maar 1600x1200 met 4x AF & 16x AA is allemaal niet nodig. Lekker lopen is voldoende )
Een laptop zoeken met minstens Radeon 9000 mobility of GeForce FX5200.

Kan je een exacte taakomschrijving van de laptop geven?

* rapture eist dat het probleemloos tegelijkertijd Photoshop, Dreamweaver, Flash, Illustrator, MSN, Firefox, Winamp... kan draaien. Ik heb dus een soort workstation nodig.

Als je nu alleen programmeert en straks alleen Photoshopt, dan is een low budget bak ok. Maar het gamen zal wel meer eisen.

Als we over budget spreken, dan gaan we al bij Acer zien. Acer levert goede specs voor je geld, maar het is niet student/MCT-proof (eigenlijk is alleen IBM zo degelijk, dat het MCT-proof is: studentikoze keuring is vergelijkbaar met mil-spec).

Aspire 1522WLMi, AMD Athlon 64 bit 3000+, Microsoft® Windows® XP Home Edition, 15.4TFT WXGA, 512MB RAM (2x 256), 60GB HDD, Dual DVD-RW, LiIon, 56K modem, Wired Gigabit LAN, wireless 802.11b/g, nVidia 64MB Geforce FX Go5700, AZB
1200 eur voor een dodelijk snelle laptop, dat dubbel zo snel is als een Centrino 1,3GHz. De harde schijf is wel een zwak punt en het is gamebaar.

Aspire 1363LMi, AMD Sempron XP 2800+, Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15TFT, 512MB RAM (2x 256), 40GB HDD, Dual DVD-RW, LiIon, 56K modem, Wired & wireless Lan 802.11b/g, no FDD, NVIDIA GeForce FX Go5200 64MB, AZB
1000 eur voor een laptop dat meer dan snel genoeg is om mee te programmeren en fotosoepen. Het is budget-gamebaar en de harde schijf blijft een zwak punt.

[ Voor 34% gewijzigd door rapture op 07-03-2005 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah maar 1 eis dus:
Moet half-life 2 soepel kunnen draaien.

Als hij dat namelijk kan dan voldat hij automatisch ook aan al je andere eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:59
MediaMarkt heeft nu een Acer staan voor 777 euro.

Celeron 2800, 256MB, 40GB.
Enig nadeel: shared videomem.

Maarja, voor dat geld vind je geen notebook met goede losse grafische adapter (met goed bedoel ik: radeon 9600 of hoger)

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik vind dit een beetje een vreemd topic, je kan zelf toch gewoon een laptop kopen die aan je specificaties voldoet? Waarvoor heb je daar hulp bij nodig? Specs kan je op websites bekijken. Voor een custom laptop kan je naar hp of dell kijken.

Kortom, het hoeft niet zo moeilijk allemaal :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
@paling15 : Half Life 2 draait ook op 'n MX400 ofsow, dat lijkt me eigenlijk toch niet zo'n probleem?
Maar ik heb niet zo'n verstand van laptops en volgens het beleid moet ik volledig zijn ;)

@rapture : Eens, de programma's moeten ook wel 'n beetje samen open kunnen :)

@Hierboven, Ik wil geen Dell, ik zou idd het liefst een laptop volledig naar mijn smaak inrichten, maar er zijn maar weinig bedrijven die ik ken die dat doen.
Daarom hoeft een OS ook niet, scheelt weer 100 euro :)

[ Voor 33% gewijzigd door SH4D3H op 07-03-2005 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:49

rapture

Zelfs daar netwerken?

SH4D3H schreef op maandag 07 maart 2005 @ 14:20:
@paling15 : Half Life 2 draait ook op 'n MX400 ofsow, dat lijkt me eigenlijk toch niet zo'n probleem?
Maar ik heb niet zo'n verstand van laptops en volgens het beleid moet ik volledig zijn ;)

@rapture : Eens, de programma's moeten ook wel 'n beetje samen open kunnen :)

@Hierboven, Ik wil geen Dell, ik zou idd het liefst een laptop volledig naar mijn smaak inrichten, maar er zijn maar weinig bedrijven die ik ken die dat doen.
Half-Life 2 draait erop, maar dan met de graphics van Half-Life 1 of CS 1.6 om speelbare fps te halen. Het is een enorm verschil tussen de laptops met GeForce420go (trager dan GeForce2gts) en ATI FireGL T2 128MB (vergelijkbaar met Radeon 9600). De beeld is veel mooier, maar gelukkig zijn er nog gamers die voor de gameplay gaan en niet van de slechte graphics wakker liggen.

[ Voor 24% gewijzigd door rapture op 07-03-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-10 18:38

Roel

screen -x addict

SH4D3H schreef op maandag 07 maart 2005 @ 14:20:
En daar hoort een leuk woord bij: Koppelverkoop.
Je kunt weinig laptops krijgen zonder Windows, helaas.

Als je een draagbaar gameplatform zoekt kun je ook eens naar Promedion kijken. Redelijk stevige laptops, alleen enorm zwaar. :D

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:40
Gebruik anders eens de notebook configurator van Informatique. Kan je zelf een aantal onderdelen kiezen :)

http://shop.informatique.nl/inh/nbc/nbc.xls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Flappie schreef op maandag 07 maart 2005 @ 14:33:
Gebruik anders eens de notebook configurator van Informatique. Kan je zelf een aantal onderdelen kiezen :)

http://shop.informatique.nl/inh/nbc/nbc.xls
Password protected?

Nieuwe eisen
Dezelfde als eerder genoemd maar :
- zonder gamen ( minder belangrijk ;) )
- zonder OS
- Geen Dell of enig ander 'ik-betaal-veel-ik-krijg-weinig' merk.
Pagina: 1