[XP] "Microsoft Hardware installatie wizard elke keer @ boot

Pagina: 1
Acties:

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-03 17:14
Ik heb nu 3dagen een Geforce 6600GT, en heb om die een beetje goed aan de praat te krijgen (wat nu gelukt is (I hope)) nogal veel zitten klooten met utilities die bijvoorbeeld drivers deinstalleren, en het register repareren, en ik had al snel dit probleem:

Windows start 'normaal' op, ok icoontjes verschijnen, krijg het Soundblaster en Audigy Icoon, paar tellen wachten (langer dan normaal) en mijn Wirelesslan icoontje verschijnt, maar nu hoort de Zonelabs Security Suite te starten, ga naar de taskmanager, zie dat de task er wel is, maar dat er pas 23processen zijn gestart :S het duurt meestal ongeveer 10minuten voordat dan eindelijk het icoontje komt, en ik normaal met de pc kan werken, hoewel ik dan toch het id houd dat hij nog ergens iets aan het doen is :S. (btw. dit ligt niet aan Zonelabs -> komt zo)

Nu kwam ik er perongeluk achter, door Nvidia Driver installatie (71.81) te starten, en die vroeg ineens of hij moest wachten, omdat er al een andere "Microsoft hardware Installatie wizard" bezig was, en ik merkte dat de seconde dat zonelabs icoontje verschijnt, de installatie wizzard deze melding niet meer weergeeft.

Ik heb dit probleem pas sinds ik deze 6600GT erin heb gezet, maar dacht dat ik het gerepareerd had paar keer reboot, en niks aan de hand, maar nu vandaag weer de pc opgestart, enne... het lijkt steeds langer te duren.

Volgens mij is er iets met het Windows register, dat deze iets probeert te installeren een stukje hardware (de video kaart finalizen ???) maar dat iets het tegen houd ofzo, de Videokaart doet eht wel normaal in 3dmark2003 7000 punten (voor mijn systeempje wel ongeveer wat ik verwachtte, zie sig) maar wat is er nu aan de hand?

ik heb all van alles geprobeerd, van adaware - spybot - spysubstract - virusscan - en hijackthis - msconfig, maar er staat niks raars in dat opstart.

het enige dat ik kan bedenken is dat ik met me vorige kaart (ATI) 2 beeldschermadapter had (1 secondary /= dvi) en dat deze kaar met dvi dat niet heeft, maar wat is er nu aan de hand :S

zelfs als ik de kaart deinstalleer, Nasty File remover start (zodat alles nvidia en oude ati drivers weg zijn) gebeurt het nog... ik hoor al een mannetje in mijn hoofd zzeggen format!, format!!

hej daar is het zonelabs icoontje (ja ik heb dit hele bericht getypt terwijl dat icoontje er niet was..)

nu komt me pc weer tot leven, maar ik heb echt geen id, kan iemand me helpen, mijn skills met de computer zijn meestal wel aardig (zelf de pcc gebouwd) maar dit is weer zon *w847@*()$* probleem :S en ik snap er niks van :(.

alvast bedankt..

edit: miss moet ik denken @ die 4in1 driver die tijdens de 1e installatie tegenkwam, is die miss niet klaar????) al 1000x gereboot :S

[ Voor 4% gewijzigd door roy-t op 07-03-2005 13:56 ]

~ Mijn prog blog!

• roy-t
Waarom krijg je altijd nadat je een berichtje post ideeen? ik heb nog is goed gekeken met een ander programma naar de opstart gegevens, en kwam er achter dat het nvidia crtlpanel opgestart word door 3 dll's/exe's (tenmisnte 1 van de 3 moest het zijn) achter de .exe stond nvwiz.exe /install dit nu uitgezet en het icoontje is er nog, en een reboot leek normaal te gaan...

EDIT: doet alweer niet normaal :( duzz... vergeet wat ik zeg...

is dit een know problem? is me videokaart nu wel goed geinstalleerd? (heb namelijk wat probleempjes met oudere open_GL games... maaar nieuwe doen het goed)

enne.. will it return? dacht al vaker dat ik het gefixed had, maar miss dat het nu ook weer terug komt :S

Wish me luck, en als iemand miss weet waarom dit gebeurde, of nog een ander id heb plz dont hesitate to post! :)

[ Voor 6% gewijzigd door roy-t op 08-03-2005 08:04 ]

~ Mijn prog blog!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Misschien een conflict met oude - inmiddels niet meer aanwezige - hardware-instellingen?

Je kan in winXP oude devices zichtbaar maken en verwijderen door een variable te wijzigen en dan naar de device manager te gaan, zoals beschreven hier: http://www.microsoft.com/...t/en-us/prdh_dmt_lhfg.asp

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• roy-t
O crap (schiet zichzelf neer) damn damn damn, nee hoor, tuurlijk, was weer lucky break, ... weer het probleem :S ik denk nu echt heel serieus aan Format C:! :(

damn...

~ Mijn prog blog!

• roy-t
MaikelG schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:23:
Misschien een conflict met oude - inmiddels niet meer aanwezige - hardware-instellingen?

Je kan in winXP oude devices zichtbaar maken en verwijderen door een variable te wijzigen en dan naar de device manager te gaan, zoals beschreven hier: http://www.microsoft.com/...t/en-us/prdh_dmt_lhfg.asp
LOL, bedankt voor de Tip, toen ik dit deed, vond ik ineens dat mijn Voodoo2 (heb ik er geloof ik 1 sec in gehad 3maand geleden, nog steeds geinstalleerd was, en niet werd weergegeven... ehm.. hmz, zo maar weer ff restart proberen

~ Mijn prog blog!

• roy-t
aarg dat is het ook al niet, ik geef het op... ik formatteer

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1