Nieuwe behuizing nodig, welke?

Pagina: 1
Acties:

• Coyote76
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
Ik heb sindskort een nieuwe PC die ik in mijn oude kast wilde zetten (Aopen HQ08), maar deze kast werd vanbinnen te warm, extra fans kunnen erin maar eigenlijk bovenin waar het probleem niet is. :(
Ik heb het volgende:
Athlon 64 3000+
6600GT
Maxtor DM10 200GB
MSI K8N NEO2 Platinum
Tagan 380W, goede voeding, alleen weinig luchtafvoer.
2 wat oudere witte drives (die ik achter een klep wil wegwerken)

Ik heb de volgende kasten op t oog, zonder PSU en met een klep:

Coolermaster Wavemaster Zilver (ca. 130 euro incl. verzending)
Coolermaster Cavalier 3 Zilver (ca. 65 a 70 euro incl. verzending)
Thermaltake Tsunami.

Ik dacht eerst aan de Tsunami, maar ik lees ook vrij veel berichten dat de stevigheid niet zo geweldig is, ik ben juist een stevige gewend.
De Wavemaster is steviger, maar nogal duur en ik denk lawaaierig met 3x 80mm fans, helaas geen 120mm Fan.
De Cavalier 3 is misschien net iets minder gelikt dan de Wavemaster, maar zeker niet onaardig. Hij heeft geen verwijderbare moederbord tray zoals de wavemaster maar de Tsunami heeft dat ook niet.
Verder wat reviews gelezen over de Cavalier3 en die waren vrij postief eigenlijk. Het mooiste is de prijs.. ongeveer de helft van een Wavemaster. Hij heeft 1x 120 mm Fan aan de achterkant en 1x 80mm aan de voorkant. Wat me wel opviel is dat de 80mm intake-fan nogal is afgedicht aan de voorkant.

Ik lees weinig over de Cavalier 3, is het wat?

Ik hoor graag wat meningen :)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:28

Cyphax

Moderator LNX
Even over die lawaaierigheid: je kunt die fans uit de Wavemaster vervangen door stillere exemplaren van bijvoorbeeld Papst, dus dat argument zou ik niet te zwaar laten meetellen. :)
De prijs is belangrijker maar een goede kast kan in principe lang mee, als jij je PC over een tijdje weer upgrade hoef je niet een nieuwe kast te kopen maar heb je er 1 die nog steeds voldoet, mits ie ook daadwerkelijk nog aan de standaard (denk aan BTX/ATX enzo) voldoet. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Lijkt een Antec Sonata je niets? Het zijn geen supergoedkope kasten maar lijkt me wel een mooi compromis. Mooi zwart, redelijk stil (120 mm-fans), met een passieve videokaartkoeling en een fancontroller heb je een onhoorbaar beestje :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Coyote76
Bedankt voor de tips,

De wavemaster is idd een erg mooie kast en je hebt gelijk dat ie voorbereid is op de toekomst en meerdere PC-levens meekan. Dus het overwegen waard.
Mocht het geluid toch niet bevallen dan kan ik ik idd andere fans monteren :)

Ik heb ook nog een keer gekeken naar de Antec Life Sonata, en dat is ook geen slechte. Dan heb ik alleen nog een luxeprobleem van een extra voeding ;) . Als ik wat handiger had gehandeld dan was ik hiermee in 1x klaar geweest: voeding en behuizing van goede kwaliteit.
Maar misschien is dit alsnog geen slecht idee, 1 voeding als reserve of om te verkopen :)

Ik heb dus weer ff wat om over na te denken....

[ Voor 6% gewijzigd door Coyote76 op 07-03-2005 14:45 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Om je te overtuigen: de Sonata heeft natuurlijk ook een klepje waarachter je drives mooi verstopt worden :) en rubberen ringetjes om de trillingen van je harde schijven te dempen, en ook voor je fans denk ik (rubberen bevestiging).

Alhoewel me wel lijkt dat die andere cases ook zo'n deurtje hebben 7(8)7

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Coyote76
De Sonata voel ik zeker wel wat voor ook, scheelt weer wat euro's en je bent ook in 1x klaar wat de koeling betreft. Kan ik 1 voeding verkocht krijgen dan heb ik een goedkope oplossing ;)

De videokaart is zeker een grote boosdoener, hij maakt het meeste geluid van alle componenten. Na 2 weken gebruik zit het koelhuis al vol stof. Ik ga een heatsink zeker overwegen. De AMD stockcooler valt qua geluid eigenlijk wel mee, ik vind m niet slecht.. heb wel koelpasta gebruikt ipv de thermalpad van AMD. CPU-temperaturen tussen de 36 en 50 graden, is niet slecht denk ik.
Ik ga nog maar ff wat reviews bekijken over de Sonata :)

wordt zeker vervolgd.. 8)7

• DjeenooFucker
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2024

DjeenooFucker

I've Got your Back

ik denk dat als je voor je intake fans je een stoffilter maakt je geen last meer hebt van verstopte vga koeling en dit zit voor zover ik weet standaard bij de tsunami en de wavemaster

Ik ben mezelf ook aan het orienteren op echt een gelikte pc kast die meekan in het interieur en zoveel mogelijk gebruikskwaliteit heeft en de wavemaster staat bij mij nog op 1 na veel speuren.

Ik zag net nu uit jouw post pas de tsunami als enige echte concurrent, maar ik heb nog nergens een andere kast gezien waar je het moederbord uit kunt laten glijden en dat vind ik echt wel mega relaxt.
(Hoop alleen dat dat ook goed gaat met ide + psu kabels etc)
Het enige minpuntje vind ik dat ze bij de wavemaster harddisk bays wel overdwars hadden kunnen doen.

Maargoed veel succes met wat jij uiteindelijk ook kiest

AMD Phenom II X4 955 Black Edition, ASUS M4A89GTD PRO/USB3, MSI GTX760 Gaming OC, Corsair XMS CMX4GX3M2A16, Crucial 520GB SSD, XSPC Raystorm 240 EX WC kit, op Win7 x64

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik ga binnenkort zelf ook een nieuwe pc kast kopen, heb ook een Antec op het oog en wel deze: SLK3000B

http://www.antec.com/uk/productDetails.php?ProdID=00300

Koeling geschied door 2x 120mm, geen voeding meegeleverd en maar +-50euro > www.perfect-systems.nl

Ik heb nu een Yeong Yang 0420, die heeft stukken meer koelingscapaciteit, maar ik heb de ruimte niet meer nodig ivm afstapopen van waterkoeling :)

[edit]
Meer info van de Wavemaster, op zich leuke kast, maar ben er zelf niet weg van. Ik heb voor een maat van mij hier een pc ingebouwd. De koelingscapaciteit viel me zwaar tegen, ze hadden veel beter een grotere outtake erop kunnen zetten.

Koeling van de Wavemaster
Intake: 2x 80mm
Outtake: 1x 80mm achter + 1x 80mm bovenop

Het is zwaar aan te raden om de 80mm bovenop te doen, ivm snelle & hoge warmteophoping in die kast. Ik zou persoonlijk die kast niet kopen...

Ben ook geen Thermaltake fan :)

[ Voor 41% gewijzigd door aramdin op 27-06-2005 10:17 . Reden: More info over Wavemaster ]

Instagram / YouTube

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ik ga binnekort ook een nieuwe kast aanschaffen namelijk de ThermalTake Armor deze heeft in iedergeval genoeg ruimte voor me fans namelijk

1x 120 MM outtake, achterkant
1x 92 MM outtake, achterkant
1x 92 MM outtake, in het "dak"
2x 120 MM Intake Front

CPU is watercooled

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Pagina: 1