[Exchange] Automatisch opschonen mailboxen

Pagina: 1
Acties:

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Ik zit met de volgende situatie:

We hebben een synchronisatie van een mailserver en een exchange server. De binnenkomende email wordt via een API call aangemaakt in een applicatie en vervolgens in een mailbox gezet. Dit gebeurd door 3rd party componenten welke niet aan te passen zijn.

De mailboxen in exchange zullen langzaam vol lopen. Gebruikers zullen niet aanloggen op de exchange server.

Ik zou graag een maintenance script of instelling willen zetten zodat elke avond de mailboxen leeg gemaakt worden. Is dit mogelijk?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 09:22

mutsje

Certified Prutser

een mailclient configureren die automatisch inlogt en alle mail moved naar een pst folder... weet niet of dit mogelijk is maar Exchange zelf kent niet iets dat de mailboxen geleegt worden in ieder geval.. (niet bij mijn weten althans)

• hiostu
mutsje schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:49:
een mailclient configureren die automatisch inlogt en alle mail moved naar een pst folder... weet niet of dit mogelijk is maar Exchange zelf kent niet iets dat de mailboxen geleegt worden in ieder geval.. (niet bij mijn weten althans)
Is wel een idee, alleen is dat geen geschikte oplossing voor de omgeving waar we zitten. En het gaat om mailboxen van meerdere gebruikers.

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bij Public Folders kun je aangeven dat de inhoud ervan niet ouder mag zijn dan een x aantal dagen, daarna wordt het automatisch verwijderd. Kan zoiets niet ook bij gewone mailboxen?

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Exchange is software:
Windows Operating Systems > Software Algemeen :)
Welke versie en service pack van Exchange hebben we het over?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• hiostu
Exchange 2000 met het laatste service pack en updates.

Ben al wat aan het zoeken geweest naar scriptjes, misschien dat ik er zelf 1 moet gaan schrijven. Of een maintenance plan.

Verwijderd

een third party archiving tool misschien?
http://www.msexchange.org...iew-GFI-MailArchiver.html

• hiostu
Ok het lijkt erop dat we iets gevonden hebben:

Recipient policies. Via de Mailbox manager settings een policy aanmaken. Hierin aangeven welke mailboxen we willen opschonen en hoe oud de data maximaal mag zijn. Dan de policy schedulen zodat deze automatisch elke nacht draait.

Mocht iemand ooit een soortgelijk iets zoeken is hij hier hopelijk mee geholpen ;)
Pagina: 1